برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی در استان یزد با شعار «تنها همه با هم می توانیم» اعلام شد.

سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: امسال هفته بهزیستی 20 لغایت 26 تیرماه در نظر گرفته شده است که با به صدا درآمدن زنگ هفته بهزیستی در مهدهای کودک آغاز می شود.

زهرا شاه شوازی در خصوص برنامه های بهزیستی به مناسبت گرامیداشت این هفته گفت: به همین مناسبت 77 برنامه در 10 شهرستان استان در قالب 14 افتتاحیه و 64 برنامه شامل گردهمایی، نشست، نمایشگاه، مسابقات ورزشی و کارگاه های آموزشی پیش بینی شده است که در طول این هفته برگزار می شود.

وی اجرای طرح افطار تا سحر را یکی از برنامه های بهزیستی استان به مناسبت این هفته دانست و گفت: این طرح از سوی معاونت پیشگیری بهزیستی و با مشارکت تشکل های همسو با این سازمان در بحث پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی همراه با برگزاری کارگاههای آموزشی در پارکهای اصلی شهر نظیر پارک هفت تیر، پارک بزرگ شهر و همچنین پارک بهاران میبد برگزار می شود.

سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ افتتاح طرح توانبخشی مراقبتی مبتنی بر خانواده در شهرستانهای تفت و مهریز، موسسه خیریه غیرانتفاعی فرافر اندیشه کویردر یزد، کارگاه کشاورزی مرکز اجتماع درمان مدارTC استان،موسسه خیریه بهشتیان گاریز، موسسه فصل رویش و پایگاه سلامت روان محلی نسیم امید در یزد، ساختمان جدید موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) ابرکوه، مرکز اورژانس اجتماعی بافق و موسسه غیردولتی آوای زندگی در میبد را از جمله طرح های افتتاحی بهزیستی در این هفته ذکر کرد.

به گفته وی؛ نشست صمیمی مدیرکل بهزیستی با افراد بهبود یافته از اعتیاد، باز دید از منزل مددجویان بهزیستی، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه معلولین، بازدید از مراکز و موسسات همسو با بهزیستی از دیگر برنامه بهزیستی در این هفته است.

سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان یزد برگزاری ضیافت افطار با حضور مسئولین و خیرین استان از را دیگر برنامه های این هفته دانست و اظهار داشت: در این طرح مدیران و مسئولین استان با حضور در جمع مددجویان تحت پوشش بهزیستی افطار را در کنار آنها می گذرانند و به مشکلات آنها رسیدگی می نمایند.

وی همچنین خبر از سفر یکروزه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سومین روز از هفته بهزیستی به یزد داد و گفت: در این سفر دکتر محسنی بندپی ساختمان جدید بهزیستی شهرستان یزد، مراکز تامین و توسعه بهزیستی ناحیه یک و دو یزد و همچنین مرکز جامع توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی توان گستر یزد را افتتاح خواهد نمود.

وی در خصوص دیگر برنامه های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به یزد گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استاندار یزد، بازدید از مرکز تحقیقات جنوب شرق کشور در میبد، ضیافت افطار و نشست هم اندیشی با تشکلهای همسو با بهزیستی و بازدید از مراکز بهزیستی از جمله برنامه های این سفر است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا