کاهش ۲ میلیونی قیمت برخی خودروهای وارداتی

قیمت برخی از خودروهای وارداتی در هفته جاری به طور میانگین ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان کاهش یافته است.
قیمت برخی از خودروهای وارداتی در هفته جاری به طور میانگین ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش  ایسنا، هفته جاری قیمت توسان دو میلیون تومان، النترا ۱.۵ میلیون تومان، اسپورتیج ۱.۵ میلیون تومان، سراتو دو میلیون تومان، اپتیما یک میلیون تومان و تویوتا RAV4 معادل دو میلیون تومان کاهش یافته است.

قیمت باقی خودروهای وارداتی تغییر خاصی نسبت به نرخ این محصولات در هفته گذشته نداشته است.

قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار به شرح زیر است:

نام خودرو شرکت سازنده کشور قیمت
سوناتا هیوندای کره جنوبی ۱۷۰ میلیون تومان
توسان هیوندای کره جنوبی ۱۵۴ میلیون تومان
النترا هیوندای کره جنوبی ۱۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
اسپورتیج کیا کره جنوبی ۱۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
سراتو کیا کره جنوبی ۱۲۰ میلیون تومان
اپتیما کیا کره جنوبی ۱۵۶ میلیون تومان
RAV4 تویوتا ژاپن ۲۱۳ میلیون تومان
یاریس هاچ‌بک تویوتا ژاپن ۱۰۷ میلیون تومان
کمری تویوتا ژاپن ۱۸۱ میلیون تومان
لکسوسRX تویوتا ژاپن ۵۹۰ میلیون تومان
بنز C200 بنز آلمان ۲۹۸ میلیون تومان
بنز E200 بنز آلمان ۴۲۰ میلیون تومان

گرانترین خودروهای وارداتی در خرداد ماه

یکی از جذاب ترین بخش های آمار منتشره توسط گمرک، اقلام وارد شده به کشور در حوزه خودرو است؛ اقلامی که در ۳ ماهه نخست امسال موضوعات جالبی را در خود گنجانده است.

به گزارش  بازارخبر، در آخرین گزارش گمرک ایران از کالاهای وارداتی در ۳ ماهه نخست سال جاری آمده است، برنج، خودرو و گندم در صدر واردات قرار دارند.

در همین حال اما بررسی واردات خودرو که در رتبه دومین محصول پرطرفدار برای واردکنندگان گنجانده شده است، ۳ دستگاه خودرو به عنوان گرانترین خودروهای فصل بهار به کشورمان پای گذاشته اند.

اگرچه انتظار می رفت پای خودروهای هیبریدی به خیابان های پایتخت با اندکی تاخیر و یا شاید پس از ارتباط با خودروسازان خارجی به ایران باز شود، طی اتفاقی جالب چند دستگاه دیگر از بنزهای هیبریدی به خاک کشورمان رسیده است. در طول مدت مورد ارزیابی یک دستگاه خودروی پورشه ماکان نو-station wagon-مدل ۲۰۱۵ به رنگ آبی تیره با ارزش ۵۹ هزار و ۸۳۱ دلار به کشور وارد شده است. در کنار این خودرو اما دو دستگاه بنز نیز در صدر گرانترین خودروهای وارداتی بهار امسال جای گرفته اند؛ خودروهایی که حضورشان به نوعی فصل تازه ای در ورود خودروهای هیبریدی به ایران است.

این خودرو اما پیش از این نیز در تعداد ۳۴ دستگاه و در اردیبهشت ماه سال جاری به ارزش ۱۲۵ هزار دلار به ایران رسیده است. ناگفته نماند که این خودروها از نوع هیبریدی، ۶ سیلندر ۴ درب با مدل ۲۰۱۴ بوده اند که از آلمان به ایران وارد شده اند.

حال اما در آمار خرداد ماه نیز این امر تکرار شده است. البته در محموله وارد شد به کشور تنها دو دستگاه از بنز S400 هیبریدی مشاهده می شود که هر  دو به قیمت ۱۲۵ هزار دلار و از کشور آلمان وارد شده اند.

این دو خودروی هیبریدی در حالی در میان انبوهی دیگر از خودروهای گرانقیمت به ایران آمده اند که سال گذشته، رییس سازمان توسعه و تجارت اعلام کرد که سود بازرگانی واردات خودرو های هیبریدی صفر شده است و حال با گذشت یکسال، وارد کنندگان به سراغ خودروهای هیبریدی میلیاردی و لوکس رفته‌اند.

به طور میانگین هر مرسدس بنز هیبریدی در بازار حدود ۲ میلیارد تومان قیمت خورده است.

کم دردسر ترین خودروهای وارداتی

استهلاک و دوام خودرو، از جمله موارد مهمی هستند که معمولا مشتریان ‌هنگام انتخاب و خرید اتومبیل، توجه خاصی نسبت به آن دارند و در واقع این مسئله برای خیلی‌ها از طراحی ظاهری و چیدمان داخلی یا حتی تنوع آپشن‌ها نیز مهم‌تر است.

بدین جهت نظر تعدادی از کارشناسان خودرو و همچنین جمعی از مالکین اتومبیل‌های وارداتی (که در ۲ سال گذشته به بازار عرضه شده‌اند) را در مورد علت و دفعات مراجعه آنها به تعمیرگاه جویا شدیم که در نهایت ۱۵ خودرو از نظر آنها به عنوان مدل‌هایی کم دردسر و با حداقل میزان خرابی در میان همکلاسان خود (در بازار داخلی) انتخاب شدند. مالکان این خودروها معتقدند که معمولا به جز انجام سرویس‌های دوره‌ای، علت خاصی برای مراجعه به تعمیرگاه نداشته‌اند، هرچند که بدون شک این مسئله به شیوه نگهداری و نحوه استفاده از خودرو نیز بستگی داشته است.

کلاس‌ هاچ‌بک‌ها:

هیوندای i20

هیوندای i20 نسبت به بسیاری از ‌هاچ‌بک‌های همکلاس خود در بازار داخلی، سواری نرم‌تری دارد و ضمنا علیرغم ابعاد کوچکش و در مقایسه با اکثر رقبا، فضای بار رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهد.
از دیگر مزایای i20 می‌توان به تنوع مناسب امکانات رفاهی و همچنین طراحی ظاهری مطلوب آن اشاره کرد و در کل می‌توان گفت که مالکان i20 از ویژگی‌های فنی و همچنین وضعیت استهلاک و هزینه‌های نگهداری آن، راضی هستند.

تویـوتا یاریس

قرار گرفتن یاریس، به عنوان یک مدل کوچک و اقتصادی از کمپانی تویوتا در این لیست، چندان عجیب و دور از انتظار نبود و این درحالی است که این خودرو نسبت به رقبای کره‌ای، تنوع آپشن‌های کمتری را به نمایش می‌گذارد و ضمنا فضای سرنشینان و محفظه بار آن نیز چندان قابل توجه نیست اما خریداران یاریس، بیش از هر معیار دیگری، استهلاک پایین و همچنین دوام خوب قطعات آن را مد نظر قرار داده‌اند و البته در این نظرسنجی مشخص شد که مالکین مدل‌های بالای ۲۰۱۲، نسبت به کیفیت اتومبیل خود رضایت بیشتری دارند.

کلاس سدان‌های کوچک و متوسط‌

از همان ابتدا مشخص بود که پر‌فروش‌ترین محصول کمپانی تویوتا که اتفاقا به عنوان یکی از بادوام‌ترین و اقتصادی‌ترین مدل‌های این خودروساز ژاپنی نیز شناخته می‌شود، نمره قبولی را در این نظرسنجی دریافت می‌کند و حتی منابع معتبر خارجی نیز این مسئله را تایید می‌کنند که کرولا در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی نیز عملکرد و دوام خوبی را از خود نشان می‌دهد. یقینا اگر کرولا با آپشن‌هایی در حد رقبای کره‌ای در بازار داخلی عرضه می‌شد، محبوبیت و میزان فروش بیشتری داشت، هرچند که فعلا از لحاظ قیمت، برگ برنده در اختیار کره‌ای‌هاست. دوام پیشرانه و سیستم تعلیق کرولا از جمله مهم‌ترین نقاط قوت آن هستند.
کیا سراتو (نسل جدید وارداتی)

این روزها سراتو در بازار داخلی، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ و طبیعتا این امر تا حد زیادی به تنوع بالای تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی و همچنین طراحی مدرن و جذاب آن مربوط می‌شود اما بسیاری از مالکان سراتو، به واقع از عملکرد فنی و دوام اتومبیل خود، حتی تحت شرایط رانندگی پرفشار راضی هستند و تعمیرکاران نیز، از جلوبندی و سیستم ترمز آن تعریف می‌کنند. در هر حال پیشرفت کره‌ای‌ها در زمینه کیفیت را نمی‌توان نادیده گرفت و همین موضوع موجب شده است تا سراتو به عنوان یک مدل نسبتا کوچک و اقتصادی، طرفداران زیادی داشته باشد.

مرسدس بنز C-Class

C-Class یکی از بی‌دردسر‌ترین و کم‌خرج‌ترین مدل‌های مرسدس بنز است که اتفاقا در بازار داخلی نیز فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است و البته بخش زیادی از این موفقیت، مربوط به مدل‌های C200 با پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ می‌شود. از جمله مزایای این مدل می‌توان به مصرف سوخت مناسب و همچنین دوام خوب توربوشارژها، سیستم تعلیق و گیربکس آن اشاره کرد، ضمن اینکه مالکان C-Class از هزینه‌های سرویس و نگهداری آن نیز راضی هستند.

کلاس سدان‌های بزرگ‌

تویوتا کمری

باز هم تویوتا و باز هم یک مدل محبوب دیگر که البته مدل
۲۰۱۳-۲۰۱۲ آن در بازار داخلی به اندازه نسل پیشین، محبوب و پرفروش نبود. یقینا بسیاری از خریداران کمری این مدل را به خاطر کیفیت و دوام خوب متریال داخلی و همچنین دوام قابل توجه موتور، گیربکس و دیگر قطعات فنی آن خریداری می‌کنند که حتی در دراز‌مدت نیز استهلاک چندان زیادی نخواهد داشت و به قول بعضی‌ها، یک اتومبیل عمری است. از دیگر مزایای این مدل می‌توان به سواری نرم و بی‌صدا و کابین راحت آن اشاره کرد.

هوندا آکورد

هوندا آکورد را نسبت به مدل‌های تویوتا، کیا و هیوندای، کمتر در خیابان‌ها می‌بینیم اما این خودرو ژاپنی در بازار خاورمیانه و به‌خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس، محبوبیت بسیار زیادی دارد که بخش عمده‌ای از آن، به خاطر کیفیت و دوام بسیار خوب ادوات داخلی و همچنین استهلاک کم این سدان بزرگ و ۴‌سیلندر است. مالکان آکورد در بازار داخلی نیز از دوام فنی این خودرو رضایت زیادی دارند و البته معتقدند که قیمت لوازم یدکی آن در مقایسه با رقبا، کمی بالاست.

لکسس ES

معمولا وقتی صحبت از کیفیت و دوام می‌شود، حتما پای مدل‌های لکسس هم در میان است اما در این نظرسنجی فقط «ترین‌ها» را مد نظر قرار دادیم. لکسس ES واقعا نمونه‌ای بارز از یک خودرو با‌کیفیت و با‌دوام است که اگرچه از عمر مدل‌های ES250 آن در بازار داخلی‌ مدت زیادی نمی‌گذرد، اما مالکان مدل‌های ES350 که تعداد محدودی از نسل فعلی آن به کشور وارد شد نیز از کیفیت بسیار خوب متریال داخلی و همچنین بی‌دردسر بودن و استهلاک پایین اتومبیل خود تعریف می‌کنند که این مسئله برای یک سدان لوکس بزرگ، به عنوان یک امتیاز مهم محسوب می‌شود.

مرسدس بنز E-Class

مرسدس بنز E-Class همواره از گذشته به عنوان یک مدل با‌کیفیت و با‌دوام شناخته می‌شود که این دوام خوب، نه‌تنها در مورد بخش‌های فنی، بلکه در مورد پوشش‌ها و ادوات داخلی آن نیز صدق می‌کند. همچنین تعمیرکاران مرسدس بنز معتقدند که این مدل از لحاظ ایرادات الکترونیکی و برقی نیز، رضایت‌بخش و بی‌دردسر است و اگر سرویس‌های آن به‌موقع و دقیق انجام شود، به این زودی‌ها عازم تعمیرگاه نمی‌شود!

کلاس SUV و کراس‌اوورها‌

رنو کولئوس

اگرچه محبوبیت و میزان فروش کولئوس در بازار داخلی به پای SUV‌های کوچک کره‌ای نمی‌رسد اما کیفیت خوب ادوات و پوشش‌های داخلی و همچنین پایین بودن میزان ایرادات فنی و الکترونیکی آن باعث شده ‌تا مالکین این SUV فرانسوی، از خرید خود راضی باشند و برخی از آنها معتقدند که با گذشت ۲ الی ۳ سال از عمر اتومبیل خود، فقط جهت انجام سرویس‌های دوره‌ای به نمایندگی یا تعمیرگاه‌ها مراجعه می‌کنند. از دیگر مزایای کولئوس می‌توان به سیستم تعلیق خوب و همچنین ترمزهای مطمئن و توانمند اشاره کرد.

تویوتا لندکروزر

وقتی مدل‌های تویوتا در تمام بخش‌های نظرسنجی ما موفق به دریافت امتیاز شدند، شکی نبود که در کلاس SUV‌ها هم با مدل لندکروزر خودنمایی می‌کند. تویوتا لندکروزر نه تنها در ایران، بلکه در سطح جهانی به عنوان یک SUV فول سایز محبوب، مطمئن، با دوام و کم استهلاک شناخته می‌شود که حتی در مسیرهای خارج از جاده و آب و هوای بسیار گرم یا سرد نیز اعتماد راننده و سرنشینان را نسبت به توانایی‌های خود جلب می‌کند. البته همگان معتقدند که لندکروزر ۶ سیلندر به مراتب نسبت به مدل ۸سیلندر، استهلاک و هزینه نگهداری پایین‌تری دارد و ضمنا در مقایسه با بسیاری از رقبا، دوام فنی بسیار بالایی را به نمایش می‌گذارد.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج در بازار آمریکای شمالی نیز به عنوان یک SUV کامپکت با کیفیت انتخاب شده و این درحالی است که مالکان این مدل در بازار داخلی هم از میزان استهلاک و هزینه‌های نگهداری آن راضی هستند و خیلی‌ها می‌گویند که تاکنون با مشکل فنی یا الکترونیکی خاصی مواجه نشده‌اند. البته وضعیت رسیدگی و توجه به انجام به موقع و کامل سرویس‌های دوره‌ای، در کاهش یا افزایش دوام این خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد.

پورشه کاین

اینکه چطور یک SUV لوکس و نسبتا اسپرت با پیشرانه ۶ و یا ۸ سیلندر به عنوان مدلی بی‌دردسر و با دوام انتخاب می‌شود را باید از مهندسین پورشه و البته مالکان مدل کاین و کاین S سوال کنیم که واقعا در نوع خود جالب است! مالکان این مدل از پورشه معتقدند که اگرچه کاین و کاین S، مدل‌هایی گران‌قیمت با هزینه سرویس‌های بسیار بالا هستند اما میزان مراجعه آنها به تعمیرگاه، جهت رفع ایرادات فنی یا الکترونیکی، چندان زیاد نبوده است و در کل از دوام فنی اتومبیل خود راضی هستند که این مسئله موجب شده است تا از پرداخت مبلغ قابل توجه برای سرویس اتومبیل‌های خود، چندان هم دلخور نباشند!

میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX یکی از کوچک‌ترین SUV‌های موجود در بازار داخلی است که تا امروز بسیاری از خریداران خود را از لحاظ استهلاک و هزینه‌های نگهداری، راضی نگه داشته است. از دیگر نقاط قوت این مدل می‌توان به جلوبندی و سیستم تعلیق مقاوم آن اشاره کرد که دوام خوبی را در اختیار مالک می‌گذارد.

ب‌ام‌و X1

شاید تعجب کرده باشید! X1 یکی از ارزان‌ترین و کوچک‌ترین مدل‌های کمپانی ب‌ام‌و است که حتی از لحاظ سطح تجهیزات و امکانات رفاهی، با مدل‌های سری ۱ یا ۲ قابل مقایسه است و طبیعتا از لحاظ کیفیت متریال داخلی نیز به پای مدل لوکسی چون سری۵ نمی‌رسد، اما شاید همین سادگی موجب شده تا رضایت مالکان X1 در مورد دوام فنی و میزان خرابی‌های اتومبیل خود، نسبت به مدل X3 بیشتر باشد و خیلی از آنها معتقدند که X1 یک مدل نسبتا بی‌دردسر و کم‌خرج‌تر است.

دستورالعمل ساماندهی خودروهای وارداتی باید اصلاح شود

رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه مسلم است هنوز دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی بازار را رقابتی نکرده است، گفت: اگر دستور العمل مذکور اصلاح نشود شورا براساس قانون باید به این موضوع ورود پیدا کند. 

به گزارش تسنیم ،رضا شیوا در پاسخ به این پرسش که شورا در جلسه گذشته خود با حضور خسروتاج  قائم مقام وزیر صنعت مصوب کرده بود تا بازنگری هایی در دستور العمل خودروهای وارداتی انجام شود اما اخیراً معاونت امور صنایع وزارت صنعت اعلام کرده که وزارت صنعت تصمیمی برای اصلاح این دستور العمل ندارد در نهایت وضعیت اجرای این دستور العمل به چه  صورت خواهد شد، اظهارداشت: دستور العمل ساماندهی خودروهای واردتی برای رقابتی کردن بازار تدوین شده بود اما در حال حاضر همچنان انحصار در بازار حاکم است.

وی با بیان اینکه عملکرد این دستور العمل نشان می‌دهد که فقط تعداد محدودی توانسته اند از طریق نمایندگی های رسمی اقدام به واردات کنند، افزود: حتی آقای خسروتاج در جلسه ای که با اعضای شورا داشت اعلام کرد که فقط تعداد محدودی امکان ثبت نام پیدا کرده اند که این امر شاید ناشی از مشکلات دستور العمل باشد.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: به نظر می رسد آن تعداد محدود هم کارکنان خود نمایندگی های رسمی بوده‌اند و در عمل هنوز دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی در سطح بازار اجرایی نشده است.

شیوا با اشاره به اینکه مسلم است که هنوز دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی بازار را به سمت رقابتی شدن هدایت نکرده است، اظهارداشت:  اگر دستور العمل مذکور اصلاح نشود شورای براساس قانون باید به این موضوع ورود پیدا کند تا بازار انحصار خودروهای وارداتی  برطرف شود.

معاون مالیات ارزش افزوده مطرح کرد

خودروهای وارداتی مالیات می‌پردازند

معاون مالیات ارزش افزوده گفت: به طور کلی تمامی خودروها اعم از خودروهای وارداتی و تولید داخلی مشمول نرخ مالیات ارزش افزوده هستند که این نرخ در سال جاری ۹ درصد می‌باشد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا طاری ‌بخش در خصوص مالیات خودروهای وارداتی اظهار کرد: به طور کلی تمامی خودروها اعم از خودروهای وارداتی و تولید داخلی مشمول نرخ مالیات ارزش افزوده هستند که این نرخ در سال جاری ۹ درصد می‌باشد بنابراین خودروهای واردتی همانند خودروهای تولید داخل و رقم عظیمی مشمول نرخ ۹ درصد ارزش افزوده می‌شوند.

معاون مالیات ارزش افزوده گفت: نکته مهم آن است که هر چقدر قیمت خودرو بالاتر باشد با احتساب نرخ ۹ درصدی رقم بزرگتری باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مالیات خودروهای وارداتی کاملا منطقی است و بهتر است مبلغ آن کاهش نیابد باید نرخی تنظیم شود که تقاضا برای خودروهای وارداتی کاهش و به سمت تولید داخل سوق پیدا کند.

طاری بخش درا دامه اظهار داشت: در قانون ارزش افزوده برای اشخاص مزیتی در نظر گرفته نشده بلکه یک سری از کالاها و خدمات مشمول معافیت مالیاتی می‌باشند که در قانون صریحا اعلام شده است.

وی گفت: در بحث کمک به بنگاه‌های تولیدی معتقدیم دریافت ارزش افزوده در یک دوره سه ماهه و تسلیم اظهارنامه در ۱۵ روز به بنگاه‌‌های تولیدی کمک بزرگی می‌کند.

طاری بخش در پایان تأکید کرد: در برخی موارد که برای تقسیط مالیات و بخشودگی جرایم مراجعه می‌شود تلاش می‌کنیم با مساعدت کامل در مورد موسسه‌های تولیدی و صنایع برخورد کنیم.

دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی باید اصلاح شود

شیوا با اشاره به اینکه مسلم است که هنوز دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی بازار را رقابتی نکرده است، گفت: اگر دستور العمل مذکور اصلاح نشود شورای براساس قانون باید به این موضوع ورود پیدا کند.

در پاسخ به این پرسش که شورا در جلسه گذشته خود با حضور خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت مصوب کرده بود تا بازنگری هایی در دستور العمل خودروهای وارداتی انجام شود اما اخیراً معاونت امور صنایع وزارت صنعت اعلام کرده که وزارت صنعت تصمیمی برای اصلاح این دستور العمل ندارد در نهایت وضعیت اجرای این دستور العمل به چه صورت خواهد شد، اظهارداشت: دستور العمل ساماندهی خودروهای واردتی برای رقابتی کردن بازار تدوین شده بود اما در حال حاضر همچنان انحصار در بازار حاکم است.
وی با بیان اینکه عملکرد این دستور العمل نشان می‌دهد که فقط تعداد محدودی توانسته اند از طریق نمایندگی های رسمی اقدام به واردات کنند، افزود: حتی آقای خسروتاج در جلسه ای که با اعضای شورا داشت اعلام کرد که فقط تعداد محدودی امکان ثبت نام پیدا کرده اند که این امر شاید ناشی از مشکلات دستور العمل باشد.
رئیس شورای رقابت اضافه کرد: به نظر می رسد آن تعداد محدود هم کارکنان خود نمایندگی های رسمی بوده‌اند و در عمل هنوز دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی در سطح بازار اجرایی نشده است.
شیوا با اشاره به اینکه مسلم است که هنوز دستور العمل ساماندهی خودروهای وارداتی بازار را به سمت رقابتی شدن هدایت نکرده است، اظهارداشت: اگر دستور العمل مذکور اصلاح نشود شورای براساس قانون باید به این موضوع ورود پیدا کند تا بازار انحصار خودروهای وارداتی برطرف شود.

ورود مدل ۲۰۱۶ خودروهای وارداتی به کشور + قیمت

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، برخی از واردکنندگان شخصی در هفته جاری مدل‌های ۲۰۱۶ خودرو را وارد بازار ایران نموده و تحویل مشتریان می‌دهند.

به گزارش دنیای خودرو ،براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، برخی از واردکنندگان شخصی در هفته جاری مدل‌های ۲۰۱۶ خودرو را وارد بازار ایران نموده و تحویل مشتریان می‌دهند.

آغاز تحویل خودروها با مدل ۲۰۱۶ در شرایطی است که حدود ۶ ماه به آغاز سال جدید میلادی باقی مانده (سال ۲۰۱۶ ) در حالی است که در دو سال گذشته شرکت های واردکننده نخواستند یا نتوانستند محصولات خود را در تابستان سال گذشته ، با پلاک سال جدید میلادی عرضه کنند.

این موضوع نارضایتی خریدارانی را به دنبال داشت که با وجود مدل های جدید در بازار شرکت‌های واردکننده مدل‌های قدیم را به مشتری تحویل می‌داد .

با این حال در سال جاری طبق یک عرف جهانی، خودروهای وارداتی زودتر از هر زمانی پا به کشور گذاشته تا کسانی که توانایی خرید دارند در اختیارشان قرار بگیرد.

خودروهای مدل ۲۰۱۶ وارد شده به بازار عمدتا از محصولات هیوندای , بنز و کیا می باشند .

براساس گزارش میدانی سایت ایران‌جیب از نمایشگاه های خودرو تهران در خیابان عباس آباد یک دستگاه بنز E250 با مدل ۲۰۱۶ برابر با ۴۹۰ میلیون تومان و هیوندای سانتافه فول مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا