نماینده مردم اردکان در مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی شهرستان اردکان در محل ایستگاه تحقیقات پسته اردکان گفت: بی تردید انجام تحقیقات کاربردی در توسعه بخش کشاورزی و کاهش مشکلات آن نقش بسزایی دارد و فعالیت هدفمند ایستگاه های تحقیقاتی می تواند منجر به تولید علم و پژوهش های کاربردی گردد و درنتیجه بخش تولید و بهره وران را از ثمرات آن متنفع سازد.

"محمدرضا تابش"  اهمیت نقش تحقیقات در تولید محصولات کشاورزی و ارتقاء سطح زندگی کشاورزان بخصوص روستائیان را یادآور شد و عنوان داشت: باید به این نکته توجه داشت که چقدر به اهداف راه انداری ایستگاه های تحقیقاتی بخش کشاورزی از جمله ایستگاه تحقیقات پسته اردکان دست یافته ایم که به نظرم اهدافی که برپایه آن این ایستگاه شکل گرفت کاملا محقق نشده است و نیاز است بررسی لازم صورت و مشکلات مربوطه برطرف شود.

عضو هیات امناء دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اهمیت تجاری سازی ایده ها و طرح های پژوهشی گفت: خوشبختانه تولیدات مهمی از جمله محصولات کنجدی و پسته، انار و روناس در اردکان وجود دارد که  بستر خوبی برای کارهای پژوهشی و تلفیقی است و باید از ایده های فناورانه و شرکت های دانش بنیان در این زمینه حمایت جدی شود.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه نوع نگاه به ایستگاه اردکان و عملکرد آن باید استانی باشد گفت: به همین میزان نیز باید اعتبار و تامین امکانات و نیروی انسانی متخصص پیش بینی شود.

عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت حفظ باغات پسته از منظر زیست محیطی گفت: پسته را به واقع می توان از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی طلای سبز نامید که علاوه بر منفعت اقتصادی، در کاهش آلودگی ها و تثبیت شنها و . . .نقش موثری ایفا می نماید.

وی خواستار آن شد تا با توجه به مزیت های این درخت، امکان استفاده از آن به جای درختان غیرمثمر بررسی و تحقیق لازم صورت گیرد.

در این مراسم که رییس موسسه تحقیقات پسته کشور،رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولین شهرستان اردکان حضور داشتند ، آزمایشگاه تخصصی کشاورزی ایستگاه تحقیقات پسته اردکان افتتاح شد.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا