استاندار یزد گفت: باید ارزیابی و نظارت بر واحدهای تولیدی استان تقویت شود تا روز به روز بر کیفیت اجناس تولیدی و استاندارد حاکم بر آنها افزوده گردد و همین موارد است که میتواند موجب جذب بازرگانان و رونق بازارهای هدف شود.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " اولین نشست کارگروه توسعه صادرات استان در سالجاری به ریاست استاندار یزد و با حضور اعضاء، صبح سه شنبه 16 تیرماه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
در ابتدای این نشست، " عزالدینی" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار یزد به بیان کلیاتی از این نشست پرداخت و سپس " علمدار" دبیر این کارگروه و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، دستاوردهای نشست قبل و دستور کار نشست فعلی را قرائت نمود.
آنگاه هر یک از مسئولین، در حوزه دستور کار مشخص شده، به تشریح و توضیح پیرامون آن پرداختند.
در ادامه مدیر کل گمرک استان، به ارائه گزارشی در خصوص آمار و ارقام وزنی و ارزشی صادر شده از گمرک استان در سه ماهه اول سال 94 و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل پرداخت که نشان میداد هم در ارزش کالاهای صادراتی و هم در وزن آنها، استان یزد رشد داشته است.
آنگاه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش دیگری از این نشست، بر وضعیت مطلوب تولید گوشت مرغ در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار هزار تن گوشت مرغ به عنوان ذخیره در سردخانه های استان موجود است.
وی در عین حال بر استاندارد سازی بسته بندی گوشت مرغ تولیدی جهت صادرات تاکید کرد.
در ادامه مدیر عامل بندر خشک استان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این واحد و مسائل و مشکلات آن پرداخت.
سپس از سوی معاونت بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت، گزارشی از برگزاری میزهای کارایی و خدمات در استان ارائه شد و بر لزوم سرمایه گذاری و تلاش در جهت توسعه صادرات گیاهان دارویی و خدمات از استان تاکید شد.
استاندار یزد در این نشست، ضمن گرامی داشت لیالی قدر و تسلیت ایام شهادت مولا علی(ع)، بر دقت نظر و شفاف سازی و رفع ابهام در امر مدیریت تاکید کرد و با اشاره به گزارشات مطروحه گفت: در امر صادرات، نباید به برنامه های مقطعی امید بست بلکه نگاه شما باید بلند مدت و مداوم باشد.
وی سپس با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص مسائل و مشکلات بندر خشک، این مرکز را یک تعاونی دانست و افزود: در جذب نیرو توسط این مرکز، استانداری هیچگونه دخالتی نداشته و افراد توانمند توسط مدیران این تعاونی جذب شده اند.
"میرمحمدی" آنگاه به مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی و اداره کل متبوع در استان اشاره کرد و افزود: با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار، موضوع در حال پیگیری است تا هر چه سریعتر ، ریل گذاری مورد نیاز در بندر خشک صورت گیرد چرا که این امر، توسعه خطوط ریلی استان را نیز در بر دارد و تنها مختص بندر خشک نیست.

عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه با اشاره به لزوم حمایت از بخش تولید، بر اهمیت تامین تسهیلات و نقدینگی برای این واحدها تاکید کرد و گفت: تعرفه های واردات و صادرات کالا باید به گونه ای تنظیم شود که به تولید داخل لطمه نخورد به در عوض به صادرات کالاهای داخلی دامن بزند.
وی بر لزوم استاندارد سازی مرغ تولیدی جهت صادرات تاکید نمود و خواستار بررسی ابعاد مختلف بازار هدف صادرات گوشت مرغ از استان به کشور کنیا شد.
استاندار یزد در پایان تاکید کرد: باید ارزیابی و نظارت بر واحدهای تولیدی استان تقویت شود تا روز به روز بر کیفیت اجناس تولیدی و استاندارد حاکم بر آنها افزوده گردد و همین موارد است که میتواند موجب جذب بازرگانان و رونق بازارهای هدف شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا