خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲
كرباسيان:
افتخار كشور به فولاد مباركه به عنوان پیشتاز در صنعت فولاد
گروه صنایع معدنی >فولاد - مهدی كرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در مراسم تكریم مدیرعامل سابق و معارفه مدیرعامل جدید فولاد مباركه اصفهان گفت: گروه فولاد مباركه اصفهان پیشتاز صنعت فولاد و كشور به آن افتخار و تكیه می كند.
به گزارش ماين نيوز، وی با اشاره به اینكه استفاده از فناوری و سرمایه باعث پیشرفت و افزایش تولید ناخالص ملی می شود گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیدند، لذا برای تحقق حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری خودباوری یكی از شاخص های مهم میباشد.

دكتر كرباسیان افزود: كشور دارای منابع غنی در حوزه های انرژی ، نفت ، گاز و معادن می باشد به طوریكه تاكنون ۶۸ نوع ماده معدنی در كشور شناخته شده است و موارد زیاد دیگری نیز وجود دارد كه هنوز ناشناخته باقی مانده است.
ایشان با اشاره به اینكه در بخش معدن دچار عقب افتادگی هستیم اظهار داشت: هنوز در حوزه اكتشاف به میزانی كه بایستی برسیم ، نرسیده ایم و من به گزارش ماين نيوز، مطمئن هستم اگر سرمایه گذاری بیشتری در این بخش انجام شود انواع بیشتری از عناصر جدول مندلیف را در كشور اكتشاف خواهیم كرد و جایگاه ویژه ای دردنیا به خود اختصاص خواهیم داد.

دكتر كرباسیان افزود : در حوزه های دیگر نیز كشور دارای مزیت های فراوانی است. به طوری كه در حال حاضر بیش از ۱۵ كشور برای رسیدن به آبهای آزاد ، صادرات و واردات و وصل شدن به جهان به كشور ما محتاج هستند، لذا تمام كشورهای آسیای میانه و اطراف كشور از این امكان می توانند استفاده نمایند.

كرباسیان در ادامه گفت: كشور ما با داشتن فرهنگ غنی چند هزار ساله و مردمی بسیار ارزشمند و با فرهنگ و داشتن زیربنا و زیرساخت های لازم، شرایط مناسبی را برای توسعه صنعت فولاد كشور دارا می باشد لذا باتلاش و كوشش فراوان و سرمایه گذاری می‌توانیم جزء كشورهای برتر منطقه قرار گیریم.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه گفت : خوشبختانه با سیاست های دولت محترم و حمایت های مقام معظم رهبری ،حركت خوبی انجام شده و زمینه لازم برای سرمایه گذاری های فولاد سازان دیگر كشورها در جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است و از این طریق می توان با حفظ عزت و سربلندی كشور عزیزمان در بالا بردن تولید ناخالص ملی كشور اقدام نمود.

كرباسیان خاطر نشان كرد: در حوزه معدن در ۱۰۰ سال گذشته در حدود ۱۰۰ هزار كیلومتر مربع اكتشاف صورت گرفته است لذا اگر بخواهیم پشتوانه خوبی برای صنایع معدنی داشته باشیم باید حوزه اكتشاف را توسعه بدهیم.

وی افزود: ما یك برنامه جدی در ایمیدرو برای اكتشاف داریم به طوری كه در چند سال آینده بتوانیم سطح اكتشاف معادن را تا ۲۰۰ هزار كیلومتر مربع افزایش دهیم.

دكتر كرباسیان با اشاره به اشتغالزایی بخش معدن در كشور گفت : اگر بخواهیم اشتغال را در كشور افزایش دهیم راهی جز سرمایه گذاری در بخش معادن نخواهیم داشت چرا كه این صنعت ارزش افزوده خوبی برای كشور خواهد داشت.

دكتر كرباسیان در ادامه به سیاست های جدید ایمیدرو در خصوص مسائل زیست محیطی صنایع معدنی كشور گفت: توجه به محیط زیست از مهمترین برنامه های ایمیدرو می باشد كه در این خصوص با تشكیل كارگروهی اقدام به انجام كارهای پژوهشی درباره كنترل آلودگی برای همه واحدهای صنعتی و معادن كشور نموده است.

گفتنی است در این مراسم دكتر كرباسیان با بیان گوشه ای از تجارب و فعالیت های ارزشمند دكتر سبحانی در صنعت فولاد طی ۳۰ ساله كشور ایشان را مدیری توانمند، آگاه و دانش محور معرفی كرد و توفیق و سربلندی ایشان و كلیه كاركنان فولادمباركه اصفهان از درگاه خداوند منان مسئلت نمود و از خدمات دكتر محمدمسعود سمیعی نژاد قدردانی نمود و گفت: ایشان برادر خوب ما هستند و زحمات و تلاشهای بسیاری در این مدت كشیدند و قبل از آن نیز در كشور تلاشهای خوبی كردند كه لازم می دانم صادقانه از ایشان تشكر كنم و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای ایشان از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا