یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتاي استان سمنان توصيه كرد: فضاي مجازي و به خصوص شبكه هاي اجتماعي تلفن همراه را خط قرمز و منطقه ممنوعه انتشار اطلاعات خصوصي و حساس خود بدانيد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"، سرهنگ "سيد علي مير احمدي"  با حضور در نشست بصيرتي ويژه فرماندهان و كاركنان سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان ، به بيان تهديدات و آسيبهاي جنگ نرم پرداخت و مهمترين اين آسيب ها را آسيبهاي اخلاقي، اجتماعي و به ويژه براي جوانان و نوجوانان بر شمرد.

وي هدف دشمنان در جنگ نرم را هدايت افکار و ذهن جامعه و خصوصا جوانان و نوجوانان ايراني به سوي برنامه هاي شيطاني و اهداف  پليد خود، به خصوص فروپاشي بنيان خانواده عنوان كرد.

سرهنگ ميراحمدي به تشريح ماموريت دشمن در شبكه هاي اجتماعي اشاره و بيان كرد : امروزه دشمن با در اختيار داشتن ابزار قوي جاسوسي مانند شبكه هاي اجتماعي تلفن همراه، با اسفتاده از اطلاعات وسيعي كه به دست مي آورد، ابتدا افراد را آناليز مي كنند.

وي ادامه داد: عناصر اطلاعاتي دشمن با در اختيار داشتن سيستم هاي مجهز آناليز و دسته بندي مطالب، با برآورد اطلاعاتي و عمليات رواني از قالب پيام هاي مبادله شده توسط كاربران در فضاي مجازي، به خصوص شبكه هاي اجتماعي مبتني بر تلفن همراه و بدست آوردن ذائقه ، علايق و سليقه افراد با برنامه ريزي هدفمند براي آنها دام پهن مي کند.

اين مسئول انتظامي، فضاي مجازي را همچون ميدان مين در صحنه جنگ فيزيكي عنوان و خاطرنشان كرد: شبكه هاي اجتماعي همچون ميدان ميني خطرناك است که کاربران نا آگاه و نا آشناي اينترنتي را به دام انداخته و آسيب هاي فراواني را نصيب آنان مي كند.

مير احمدي در پايان از مسئولان نظامي و امنيتي حاضر در جلسه خواست از انتشار اخبار و اطلاعات خصوصي و حساس حوزه کاري خود در فضاي مجازي، به ويژه شبکه هاي اجتماعي خوداري نمايند و آن را جزء منطقه ممنوعه و خط قرمز خود بدانند.

ارايه نكات آموزشي در حوزه آسيب شناسي فضاي مجازي،کلاهبرداري پيشرفته اينترنتي و آسيب هاي بانکداري الکترونيک از ديگر موارد مطرح شده از سوي رئيس پليس فتاي استان سمنان بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا