یزدفردا"سمینار آشنایی با نانو فناوری و کاربردهای آن با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و اعضای هیات علمی  رشته­ های علوم و مهندسی در دانشگاه یزد برگزار شد.

 به گزارش دریافتی از دانشکده فیزیک دانشگاه یزد، در این همایش که به همت گروه پژوهشی فوتونیک، مرکز تحقیقات مهندسی مستقر در دانشکده فیزیک و نهاد ترویجی ستاد نانوفناوری ریاست جمهوری"شرکت ادوات نوری نانوساختاری ایساتیس" برگزار شد، فاطمه شهسواری مدرس ستاد نانو در خصوص اهمیت نانوساختارها و ویژه­گی­های و همچنین روش­های ساخت و مشخصه یابی آنها توضیح داد وهمچنین به برخی ازکاربردهای نانوفناوری در حوزه­های مختلف علوم و مهندسی اشاره کرد.

شهسواری همچنین در خصوص  تحصیل  و پژوهش در رشته نانو،  ستاد ویژه توسعه نانوفناوری و حمایت­های آن، تجاری­سازی واصول مالکیت فکری مطالبی را ارائه کرد.

این گزارش می افزاید دکتر عباس بهجت عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد در ادامه این سمینار به استفاده از فناوری نانو در سلول­های خورشیدی نانوساختاری پرداخت و همچنین در خصوص چگونگی استفاده از نانو ذرات در سلول­های خورشیدی نانوساختاری نسل سوم به منظور بهبود عملکرد آنها توضیحاتی ارائه کرد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت­های گروه پژوهشی فوتونیک و محصولات نانوی شرکت دانش بنیان ادوات نوری نانوساختاری ایساتیس ارائه کرد و از برگزاری کارگاه یک روزه طراحی و ساخت سلول­های خورشیدی نانوساختاری در دانشکده فیزیک در روز ۲۰ خردادماه خبرداد.

در ادامه این گزارش آمده است دکترمحسن خواجه امینیان عضو هیات علی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد نیز در این سمینار  به توضیح شیوه اندازه گیری ذرات نانو با استفاده از روش پراکندگی دینامیکی پرداخت.

 




سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا