معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزدگفت: شوراها به عنوان بزرگترين نهاد مدني در ايران بار اصلي ارتقاي مشاركت مردم را بر عهده دارند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد صبح پنج شنبه 24 ارديبهشت ماه  همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور استاندار یزد، عضو شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی،معاونین سیاسی،امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امورعمرانی استانداری، مدیران کل دفتر شهری و دفتر روستایی وشوراهای استانداری و در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت ا... صدوقی (ره) یزد برگزار شد.
در اين جلسه " محمد علي طالبي " ضمن گرامي داشت ياد و خاطره از حضرت امام خميني ( ره ) اظهار داشت: امام راحل با فرمان تاريخي خودشان مبناي تشكيل شوراهاي اسلامي را در كشور پايه گذاري كردند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد نيز با يادي از مرحوم آيت الله طالقاني افزود:   مرحوم آيت الله طالقاني پشتوانه اصلي تشكيل شوراها در نظام مقدس جمهوري اسلامي بود كه مي توان گفت يكي از بزرگترين دغدغه هاي اين عالم بزرگ و مجاهد انقلابي تشكيل شوراها بوده است.
وي درادامه با اشاره به اينكه در دولت حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي  اقدام بزرگ تشكيل شوراها و اجراي تشكيلات شوراهاي اسلامي اتفاق افتاده است گفت: ما بعد از گذشت چندين سال از اين اقدام افتخار مي كنيم كه يكي از بزرگترين و ارزشمند ترين اقدامات در رابطه با توسعه مشاركت مردم در اموررخ داده است.
ومعاون سياسي، امنيتي و اجتماعي  استاندار يزد گفت: شوراها با حضور خود در طول اين مدت توانسته اند مشاركت اقليتها در امور ، مشاركت قوميتها در مسائل مختلف شهر و روستا  و مشاركت جوانان و بانوان در زمينه هاي مختلف را فراهم آورند كه اين امر بيان كننده ارتقاء مشاركت اين قشر از جامعه است همچنين شوراها  توانستند  با تربيت بسياري از نيروها به معرفي مديران ارزشمند در  بدنه ي اجرايي كشور كمك كنند.
اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: ما رسالت ارتقاء  مشاركت مردم را برعهده داريم و بايد بستر هاي آن را ر زمينه هاي فرهنگي ، اجتماعي و سياسي فراهم نمايم.
وي با اشاره به انتخابات  پيش روي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري گفت: هر چند شوراها مسئوليتي  در برگزاري انتخابات ندارند ولي بايد زمينه سازي مشاركت مردم در دستور كار آنها باشد كه ان شا الله با كمك و تعامل همه ي اين عزيزان  بتوانيم به اين مهم دست يابيم. 
طالبي در پايان سخنان  خود اظهار داشت: اقدامات بسيار ارزشمندي كه در سال گذشته در رابطه با ارتقاء ارتباط و تعامل شوراها ، دهياري ها و شهرداريها با مجموعه ادارات و سازمانها رخ داده  نويد دهنده آينده بسيار خوب از تعامل ، همكاري و همراهي همه ما در جهت خدمت به مردم است و بايد دقت نمائيم كه اصل خدمت و همكاري را مد نظر داشته باشيم . 





سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا