استاندار یزد در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گفت : مردم اصلی ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد صبح پنج شنبه 24 ارديبهشت ماه  همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور استاندار یزد، عضو شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی،معاونین سیاسی،امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امورعمرانی استانداری، مدیران کل دفتر شهری و دفتر روستایی وشوراهای استانداری و در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت ا... صدوقی (ره) یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این همایش ضمن خیرمقدم به احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده است.این همایش باشکوه برگزار شده تا اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان همدیگر را ملاقات کنند، تجارب خود را با هم در میان بگذارند و اطلاعات جدیدی کسب نمایند.
"سیدمحمد میرمحمدی" ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا طبق اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نهادهایی هستند که از بطن مردم برخاسته اند و این نهاد مدنی بدین منظور شکل گرفته که قدرت مشارکت مردم همیشه حرف اول را بزند.
وی افزود : خوشبختانه نهادهای مردمی ایران اسلامی علیرغم توطئه های مختلف دشمنان،با هدایت حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و همت مردم شکل گرفت و بنیان نهاده شد.
"میرمحمدی" عنوان کرد : هدف شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که مجموعه مسایل مختلفی که در جامعه وجود دارد از قبیل : اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی،درمانی و مشکلات مردم را از نزدیک ملاحظه و رصد کرده و به مسئولین منتقل می کنند، مشورت و همکاری می نمایند و در بعضی از موارد به رفع مشکلات و معضلات می پردازند.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت : در واقع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کمک می کنند تا زمینه های آسایش و آرامش زندگی مردم را فراهم نمایند و جامعه از یک زندگی مطلوب، شاداب و با نشاطی برخوردار شود.
استاندار یزد اظهار داشت : تصمیم گیریهایی که در شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت می گیرد باید همراه با استدلال، منطق، خردجمعی و همفکری باشد تا اجرای این تصمیم بتواند برای مردم اثرات خوبی به همراه داشته باشد.


مهمترین مساله استان کمبود آب است


"میرمحمدی" عنوان کرد: اولین و مهم ترین مساله استان کمبود آب و به ویژه آب شرب است و در این زمینه در دولت تدبیر و امید اقدامات موثری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تلاشهای صورت گرفته منجر به این شده است که 150 میلیون متر مکعب آب شرب در سال از سرچشمه های کارون در منطقه بهشت آباد به استان یزد اختصاص یابد.
عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد: عملیات اجرایی خط لوله این پروژه از اواخر سال گذشته شروع شده و در سفر چند روز پیش معاون اول رییس جمهور به یزد با تأکید ایشان مقرر گردید هر چه سریعتر این انتقال آب صورت گیرد چرا که تعویق اجرای این پروژه تا 5 سال آینده قطعاً استان یزد را با بحران شدید آب مواجه خواهد کرد.


شوراها مظهر همدلی ، همزبانی و هم اندیشی


استاندار یزد شوراها را مظهر همدلی، همزبانی، هم فکری و هم اندیشی دانست و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان راهی جز همدلی و همزبانی ندارند و اختلاف بین اعضای شورا بزرگترین آسیب برای شوراهای اسلامی است.
میرمحمدی ادامه داد: شایسته است اعضای شوراهای اسلامی حداقل به صورت سالیانه به مردم گزارش ارائه دهند که در طول یک سال گذشته چه اقداماتی برای مردم و زیبا سازی شهر انجام داده اند.
وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان باید فارغ از غرضهای شخصی و سلیقه های خود خواهانه عمل کنند و با قلبی آکنده از مهر و محبت در کمال اتحاد و یکپارچگی بصورت شفاف مشکلات مردم را بررسی و در جهت رفع معضلات شهر اقدام نمایند.
عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد: در شورای اسلامی شهر و روستا ، اعضای شورا باید به خردجمعی اقدام بگذارند و در فرآیند انتخاب شهردار و اخذ دیگر تصمیمات نظر جمعی شورا را بر نظر شخصی خود ارجحیت دهند و از این تصمیم حمایت کنند چرا که انتظار ما از اعضای شوراهای اسلامی هم همین است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد : با همدلی، همزبانی، عشق، اتحاد و انسجام بین همه مردم و مسئولین، نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در زمینه های مختلف توفیق داشته باشد.





سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا