خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
رعایت استانداردهای هوای پاک در ایمیدرو الزامی است
گروه صنایع معدنی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه ای که به واحدهای تابعه ابلاغ کرد، لزوم رعایت استانداردهای هوای پاک را خاطر نشان ساخت و خواستار کاهش گازهای گلخانه ای شد.
به گزارش ماين نيوز، مهدی کرباسیان با ابلاغ بخشنامه الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) به واحدهای تابعه اعلام کرد: ایمنی و سلامت سرمایه های انسانی و حفاظت محیط زیست از اولویت های ایمیدرو است و این مهم همواره باید مورد توجه واحدهای در حال بهره برداری و طرح های توسعه قرار گیرد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در این بخشنامه از مدیران واحدهای تابعه خواست دستورالعمل های مندرج در بخشنامه را مد نظر قرار دهند و شخصا از حسن اجرای آنها اطمینان حاصل کنند.

وی لزوم رعایت استانداردهای هوای پاک، آیین نامه اجرایی قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و آیین نامه اجرایی کنوانسیون تغییر آب و هوا و پروتکل کیوتو در تمام واحدهای تابعه را مورد تاکید قرار داد.

مطابق این بخشنامه، استقرار و حفظ سیستم های مدیریت محیط زیستISO۱۴۰۰۱ و مدیریت بهداشت حرفه ای و ایمنیOHSAS۱۸۰۰۱ در تمام شرکت ها و طرح هایی که به بهره برداری می رسد، الزامی است.

کرباسیان در این بخشنامه، استفاده و بکارگیری هر گونه آزبست در فرایند تولید محصولات را ممنوع اعلام کرد و واحدهای تابعه موظفند حداقل ۱۰ درصد از مساحت کل و یا سطح بهره برداری را به فضای سبز اختصاص دهند.

شرکت های تابعه همچنین ملزم شدند همزمان با انتخاب تجهیزات و تکنولوژی های جدید، مشخصات آن را در زمینه میزان آلاینده های شیمیایی و فیزیکی، خروجی های احتمالی و روش های کنترلی در نظر بگیرند.

بر اساس این بخشنامه، رعایت قانون مدیریت پسماند و آیین نامه های مترتب بر آن برای تمام واحدهای تابعه لازم الاجرا و اقدام به هر عملی که موجبات آلودگی آب را فراهم کند، ممنوع است و اعمال مدیریت فاضلاب و آیین نامه های مربوطه شامل آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب ضروری است.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایمیدرو می افزاید ، کرباسیان در این بخشنامه الزامات انجام معاینات طب کار و پیشگیری از ناتوانی و از کار افتادگی را نیز مورد تاکید قرار داده است.\
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا