در ایام‌الله دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی با حضور مدیرکل کانون استان یزد، نمایشگاه تخصصی ادبی قلب قلم در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان تفت افتتاح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور مدیرکل و مسوولان کانون استان یزد، معاون فرماندار شهرستان، مسوول نهاد کتاب‌خانه‌ها، معاون آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نمایشگاه به همت فاطمه بحرانی مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری شهرستان تفت، حاصل نمایش آثار اعضای این مرکز  در کارگاه‌های نوشتن خلاق برگزار شد. 
بازدیدکنندگان روز افتتاحیه در این نمایشگاه به صورت کارگاهی‌ از طرح‌های ادبی دیدن کردند. به گفته‌ی بحرانی مربی ادبی طراح این نمایشگاه، روند کارگاهی نمایشگاه، فعالیت ادبی کانون را برای بازدیدکنندگان ملموس‌تر خواهد کرد.
وی در طی روند بازدید مدیرکل کانون استان در خصوص ویژگی اصلی این نمایشگاه گفت: تلاش ما این بود تا به تبدیل بازی‌های محلی به طرح ادبی و اجرای آن در کارگاه‌های نوشتن خلاق که در کمال سادگی اعضا را تشویق به خلق نوشتن می‌کند، توجه‌ای ویژه داشته باشم.
مدیرکل کانون استان نیز در پایان این بازدید گفت: نوشتن امر پیچیده‌ای است، این‌که با فرایندی ساده و ملموس اعضای مستعد ادبی به خلق آثار زیبای ادبی دعوت شوند، هنر یک مربی ادبی در کانون است.
عباسعلی دانافر یادآور شد: جای اجرای این طرح‌نامه‌های خلاق ادبی در نظام آموزشی ما خالی است، این در حالی است که روند این نمایشگاه نشان می‌دهد که در کارگاه‌های ادبی کانون اعضا به‌گونه‌ای پرورش پیدا می‌کنند که در نهایت به سمت و سوی آفرینش و خلق اثر می‌رسند، در واقع آن‌ها از صورت‌های ساده‌ اما خلاقانه‌ای که مربی پیش چشم آن‌ها ترسیم می‌کند به امر پیچیده‌ی نوشتن می‌رسند.
لازم به ذکر است، حضور مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری تفت با برپایی ایستگاه‌های نقاشی و نقاشی روی چهره‌ی کودکان در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور داشتند. 
همچنین به همت این مرکز، نمایش عروسکی "دختر کدو تنبل" در روزهای پایانی ایام الله دهه‌ی فجر در سالن کانون ولایت شهرستان تفت مورد استقبال دانش‌آموزان شهرستان تفت در سه سانس صبح و یک سانس بعدازظهر قرار گرفت.
گفتنی است، مدیرکل کانون استان یزد در چهلمین و آخرین اجرای نمایش عروسکی "دختر کدو تنبل" در سالن کانون ولایت حضور داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا