به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دومین جلسه کرسی آزاد اندیشی دانشگاه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با موضوع " رابطه با آمریکا، آری یا خیر" برگزار شد.

این جلسه روز دوشنبه 20 بهمن 93 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه و با حضور 450 نفر از اساتید و دانشجویان و با اسثقبال گسترده برگزار شد.

شروع مراسم با تلاوت آیاتی از کلام وحی و سرود ملی جمهوری اسلامی و پخش کلیپ فاتحان آسمان با موضوع  سیر تکاملی انقلاب و پیشرفت هایی که به برکت انقلاب ایجاد شده است همراه بود.

در ابتدای برنامه علی اکبر کریمی مدیر فرهنگی دانشگاه مجری کارشناس این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک این ایام خجسته محضر اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه، توضیحاتی پیرامون مفهوم و ماهیت کرسی آزاد اندیشی و جایگاه و اهمیت آن در محیط دانشگاه و کیفیت اجرا و برگزاری آن و نیز علت و روند انتخاب موضوع بیان داشت.

در ادامه با انجام قرعه کشی، گروه مخالف بعنوان شروع کننده و گروه موافق بعنوان تمام کننده بحث انتخاب، که با دعوت مجری کارشناس در جایگاه خود مستقر شدند.

گروه مخالف در 4 بخش 5 دقیقه ای خود اهم مطالب خود را در یادآوری سابقه و نقش قلدری و حیله گری و چپاول آمریکا، عدم شکست و عقب ماندگی ایران در زمان تحریم، عدم وجود تعادل و توازن در اهداف و نوع رابطه و عدم حسن نیت آمریکا و عدم تضمین در وفای به عهد او در تعهدات و ... بیان کردند و گروه موافق نیز دربازه زمانی 5 دقیقه ای مهمترین مطالب خود را ذیل لزوم وجود رابطه برای ارتقای دین و فرهنگ و اهداف، مقابله با ذهنیت های مسموم شکل گرفته جامعه بین الملل علیه ایران، لزوم توجه به منافع ملی و برداشته شدن تحریم ها و رشد سیاسی و اقتصادی در پرتو ارتباط با آمریکا و نیز وجود تفاوت و اختلاف در مصادیق نباید اصل اهداف و رابطه را نادیده بگیرد و ... مطرح کردند.

پس از پایان تحلیل ها و اندیشه های  دو گروه به 6 نفر از حاضران در جلسه فرصت داده شد تا به بیان دیدگاه های خود بپردازند و پس از آن نیز برای دو گروه موافق و مخالف زمانی برای جمع بندی و پاسخ به مسائل مطروحه در نظر گرفته شد، در نهایت جمع بندی و چکیده مطالب طرح شده دو گروه توسط مجری کارشناس به صورت مشروح و مبسوط ارائه شد تا حاضران در جلسه با عنایت به آن مطالب قضاوت و داوری نهایی را انجام دهند و کلام حق و سخن درست را با توجه به وضع موجود و افق های پیش رو تشخیص دهند.

در پایان جلسه کریمی گزارشی از فعالیت های انجام شده فرهنگی در ایام الله دهه فجر ارائه کرد و بیان داشت که از یک سو موضوع رابطه با آمریکا در یک همایش ویژه ای با حضور اساتید و کارشناسان بنام و برجسته در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد و از سوی دیگر مسابقه کاریکاتور با همین موضوع طراحی شده است که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

پایان بخش این مراسم، قرعه کشی از حاضران و دو گروه مخالف و موافق بود که مقرر شد به 5 نفر از حاضران و 4 نفر از دو گروه جوایزی به رسم یادبود تقدیم گردد.

از نکات قابل توجه و حواشی مهم این برنامه، استقبال گسترده و پر شدن سالن قبل از شروع برنامه، حضور پر رنگ اساتید دانشگاه، همراه بودن صحبت های دو گروه با تشویق های حاضران و شرکت در نظر سنجی و اعلام رضایت بسیار خوب نسبت به برنامه بود.

همچنین مدیر فرهنگی دانشگاه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را یکی از اولویت های مهم و اساسی امور فرهنگی دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: سومین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه در اسفند ماه همزمان با ایام فاطمیه با موضوع" محدودیت پوشش در دانشگاه، آری یا خیر" برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا