به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد جلسه نشست مطبوعاتی اداره کل در راستای ارائه گزارش در حوزه گردشگری برگزار گردید.

نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با حضور مدیر کل و معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل و ضمن گرامیداشت ایام ا... دهه فجر به بیان اهم رویدادها و برنامه ها و پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداخته شد.

در این نشست مهندس شرافت ضمن آرزوی موفقیت در راستای تلاش برای حفاظت از مواریث فرهنگی اظهار داشت: درزمان تحویل گرفتن این پست طرح جامع حفاظت بافت تاریخی شهر یزد با مشکل جدی مواجه بود که در صورت اجرا اکنون چیزی از بافت تاریخی و ارزشمند شهر باقی نمانده بود، 200 هکتار از بافت ارزشمند شهر یزد از محدوده نظارتی میراث فرهنگی خارج شده بود که با توافقات به عمل آمده این محدوده دوباره به بافت برگشت.

محمدمهدی شرافت عنوان کرد در سال 2015شهرستان میبد به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و گردشگری معرفی گردیده و تقریباً پرونده آن آماده است، در سال 2016 نیز بافت تاریخی و هسته مرکزی شهر یزد به عنوان کاندیدای ثبت جهانی یونسکو معرفی خواهد شد که اقدامات اجرایی آن آغاز گردیده، همچنین با ساماندهی وضع موجود به کمک تیم هماهنگ کننده استان قرار است شهر یزد در سال 2017 به عنوان شهر نمونه گردشگری در سازمان همکاری کشورهای اسلامی (OIC) معرفی گردد که انشاا... تمام این پروژه ها با پیروزی به انجام خواهد رسید و سربلندی و افتخار آن نصیب استان یزد و شهر یزد خواهد شد.

وی همچنین کسب میزبانی کنوانسیون گردشگری در سال 2017 توسط راهنمایان گردشگری را تبریک گفته و آن را راهی برای جذب گردشگر و شناساندن ایران و یزد به جهانیان عنوان کرد.

در این جلسه معاون گردشگری نیز خلاصه ای از اقدامات انجام شده و در حال اجرای مربوط به حوزه خود را اعلام کردد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا