هم‌زمان با ایام‌الله دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، مرکز کانون زبان شهرستان مهریز با حضور مدیرکل کانون استان، مدیرکل آموزش پرورش استان یزد، مدیر کانون زبان استان، فرماندار مهریز، نماینده‌ی امام جمعه، مسوول ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی این شهرستان و جمعی از مسوولان شهرستان مهریز افتتاح شد.

به گزارش روابط‌‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در آیین افتتاحیه‌ی این مرکز، فرماندار مهریز با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی در این شهرستان گفت: همراهی ادارات فرهنگی شهرستان و حمایت مدیرکل کانون استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیر کانون زبان استان در راه‌اندازی مرکز کانون زبان ایران مؤثر بود.
رستگاری تصریح کرد: همیشه نباید افتتاح پروژه‌ها را با ارزش ریالی سنجید زیرا که ارزش معنوی راه‌اندازی مراکز فرهنگی آموزشی نظیر کانون زبان در شهرستان بر ارزش ریالی آن ارجحیت دارد.
وی با اشاره به مطلوب و منسجم بودن برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی در سطح شهرستان مهریز از مدیرکل کانون به‌عنوان مسوول کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان و مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری مهریز تشکر کرد. ‌
در ادامه مدیرکل کانون استان یزد به سه عامل نیروی انسانی، سرمایه و تکنولوژی به‌عنوان عناصر مؤثر در توسعه و اجرای یک برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: برای کسب سرمایه و استفاده از تکنولوژی باید از نیروی انسانی خوب برخوردار باشیم که بحمدالله  کانون از نظر نیروی انسانی غنی است.
دانافر با اشاره به این‌که پیگیری‌های فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز در اخذ مجوز راه‌اندازی کانون زبان در این شهرستان مؤثر بوده است، یادآور شد: این پیگیری‌ها تا جایی بود که این دو بزرگوار طی جلسه‌ای که با مدیرعامل کانون و مدیر کانون زبان ایران در کشور داشتند، موفق به کسب مجوز برای راه‌اندازی این مرکز شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش نیز در آیین افتتاحیه‌ی مرکز کانون زبان شهرستان مهریز با اشاره به نگاه عمیق فرهنگی فرماندار این شهرستان به مبحث تعلیم و تربیت، همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی شهرستان مهریز را رشد فضای آموزشی فرهنگی این شهرستان مؤثر دانست.
شیرزاد با بیان این‌که امروز حلقه‌ی مفقوده در بحث فرهنگی توسعه‌ی مطالعه و کتاب‌خوانی است، ادامه داد: قطعا فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی مؤثر خواهد بود.
مدیر کانون زبان استان یزد نیز مرکز مهریز را به‌عنوان هشتمین مرکز کانون زبان در سطح استان معرفی کرد و گفت: مراکز آموزشی کانون زبان ایران علاوه بر مرکز استان، شهرستان ابرکوه و میبد را پوشش می‌دهد. مرکز آموزشی مهریز در اسفندماه سال جاری علاقه‌مندان رشته‌ی زبان انگلیسی را ثبت‌نام خواهد کرد و این زبان‌آموزان بهار 94 ترم تحصیلی خود را شروع خواهند کرد. 
خادم آستانه عوامل موفقیت کانون زبان ایران را فضای فرهنگی و اخلاقی مطلوب، سیستم آموزشی یک‌پارچه در کشور و حساسیت در نحوه‌ی انتخاب مدرس دانست.
اجرای دکلمه توسط ماجده زارع بیدکی از اعضای گروه سنی ب مرکز فرهنگی هنری کانون مهریز با حال و هوای دهه فجر از برنامه‌های این افتتاحیه بود.
گفتنی است، مرکز کانون زبان مهریز در شهرک شهید رجایی مهیز در محل ساختمان نوساز جنب دبیرستان دخترانه‌ی بنت‌الهدی این شهرستان افتتاح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا