به مناسبت گراميداشت دهه مبارك فجر، اولين جشنواره بزرگ فرهنگي و ورزشي فجر روستاي بخش مركزي تفت با حضور فرماندار، مديركل امور روستايي استانداري و جمعي از مسئولان شهرستان در محل مجتمع گردشگري ارم اسلاميه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين آيين فرهنگي و ورزشي با بيان اين كه زيباترين جلوه هاي صداقت و صميميت را در قلب مناطق روستايي مي توان ديد گفت: به راستي فرهنگ روستا، فرهنگ اصيل ايراني اسلامي و پيام آور زیبایی، تدین، سادگی، راحتی، فراغت، منظره‌های دلگشا، آزادی، صلح و صفا و آرامش است.  

فرماندار تفت با اشاره به عقب ماندگي روستاها در دوران ستمشاهي پهلوي ادامه داد: جامعه روستاييان كشور كه مورد بيشترين بي احترامي و كم توجهي سران ظالم و ستمگر سلسله منحوس پهلوي قرار گرفته بودند پيام الهي و آزادي بخش حضرت امام خميني(ره) را به گوش جان شنيدند و تا پاي جان بر سر بيعت خويش با مقتداي خود ايستادند و سرانجام در 22 بهمن ماه سال 1357 به مقصود حقيقي خويش كه تحقق شعار " استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي" بود رسيدند.

وي توجه به توسعه روستاها را امري حياتي عنوان كرد و با اشاره رويكرد توسعه اي و مثبت دولت تدبير و اميد در بخش روستايي گفت: توسعه متوازن كشور با توسعه روستاها پيوند خورده است و همگان بايد در اين راستا تلاش خود را به كار گيرند.

فرماندار تفت با اشاره به برگزاري اولين جشنواره بزرگ فرهنگي و ورزشي فجر روستا در بخش مركزي تفت از عوامل برگزاري اين جشنواره قدرداني كرد و گفت: برگزاري اين جشنواره ضمن آن كه فرصتي براي تجليل از برگزيدگان و نخبگان جامعه روستايي است، زمينه را براي معرفي قابليت ها و پتانسيل هاي عظيم روستايي فراهم مي آورد.

وي ابراز اميدواري كرد اين جشنواره، موجب ايجاد انگيزش و نشاط بيشتر در بخش روستايي شهرستان شده و فضا را براي تعالي روستايي بيش از پيش مهيا سازد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا