اعضا، مربیان و مسوولان کانون استان یزد به‌عنوان کمیته‌ی کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در کنار مسوولان استانی در ویژه‌برنامه‌ی غبارروبی گلزار شهدا با عنوان 'آیین میهمانی لاله‌ها' مشارکتی مؤثر داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،این برنامه که در محل گلزار شهدای نام‌دار خلدبرین برگزار شد، استاندار یزد  و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.
اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با همراهی مربیان خود سنگ قبور شهدا را با آب و گلاب شست‌وشو دادند.
استاندار یزد در آیین میهمانی لاله‌ها با بیان این‌که شهدا با از جان گذشتن خود از آرمان‌های امام و انقلاب براساس عزت، عظمت، حیثیت، و شرافت ملت دفاع کردند، تاکید کرد که نسل امروز باید از این ارزش‌ دفاع کند.
اجرای سرود شهدای گمنام توسط 21 نفر از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره یک یزد به یاد 21 شهید انقلاب اسلامی استان یزد، بخشی از این برنامه بود. شعر این سرود را فریبا قیومی‌زاده مربی ادبی مرکز شماره‌ی یک ابرکوه سروده و آهنگ آن را مجتبی حبیبی ساخته است. این گروه سرود با هدایت و همراهی سکینه قیصری مربی‌مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره‌‌ی یک یزد آماده‌ی اجرا شد. 
در ادامه زهرا سجادی نسب عضو ادبی مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک یزد با قرائت متن ادبی "صبور عاشق" را تقدیم مادران شهید حاضر در این برنامه کرد.
این متن ادبی که چند سطری دل‌نوشته خطاب به مادران شهید بود به مادران شهیدانی که در این آیین حاضر بودند، تقدیم شد.

برنامه‌ی غبارروبی گلزار شهدا از برنامه‌های هرساله‌‌ی کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر است که با مدیریت مربی مسوول، مربیان و اعضای مرکز شماره‌ی یک یزد و همراهی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری شهرستان یزد، برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا