استاندار يزد در شوراي اقامه نماز استان ضمن تبريك ايام الله دهه فجر گفت: مديران استان به امر نماز اعتقاد عميق دارند و به اقامه نماز كه ستون دين ما است اهتمام مي ورزند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد چهارمين جلسه شوراي اقامه نماز استان دوشنبه شب 13 بهمن ماه با حضور استاندار ، معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار و مديران استاني عضو اين شورا در سالن كنفرانس اداره كل فرهنگ و ارشاد سلامي استان يزد برگزار شد.
دراين جلسه استاندار يزد مصوبات شوراي اقامه نماز را مورد توجه جدي مديران و دستگاه ها دانست و ازاقدامات خوب سازمان بهزيستي، آموزش و پرورش استان و ساير ادارات براي تدوين و اجراي طرح هاي زير بنايي در مقوله نماز تقدير نمود.
سيد محمد مير محمدي اظهار داشت: درمقوله نماز شايسته است به دو موضوع نرم افزاري وسخت افزاري توجه شود كه البته از نظرسخت افزاري شرايط نسبتا خوبي داريم.
وي ادامه داد: استان يزد استان دارالعباده است وعلاوه بر مساجد، حسينيه ها وادارات، خانه هاي مردمانش نيز مسجد وعبادتگاه است.
رييس شوراي اقامه نماز استان افزود: امكانات نرم افزاري بايد بيش از اين فراهم شود و به محتواها و روش ها رجوع كنيم و ببينيم چه روش هايي تاثير گذارتراست و چه مفاهيمي درامر نمازميتواند به نسل جوان و كودكان و نوجوانان انتقال يابد كه در عمق وجودشان اثرگذار باشد.
ميرمحمدي همچنين به بحث محتوا اشاره وعنوان كرد: در بحث محتوا به تناسب شرايط زندگي، شرايط اجتماعي و آداب وسنت ها، وضعيت زندگي و سطوح طبقاتي بايد توجه داشته باشيم و براي هر طيفي محتواي خاص خودرا به كار بريم.
استاندار يزد در بخشي از سخنان خود گفت: اگر قرار است جشنواره نماز دراستان برگزارشود، پيشنهاد ميكنم طيف هاي مختلف مردم بتوانند به ايفاي نقش بپردازند و اين جشنواره را به چند چهره خاص محدود نكنيم تا تاثيرگذار باشد و نتيجه خوبي بگيريم.
عالي ترين مقام اجرايي استان به يكي از مصوبات شوراي اقامه نماز اشاره وعنوان كرد: اگر قراراست به رانندگان پايانه هاي مسافربري حكم" ياور نماز" بدهيم اين اقدام با تامل بيشتري انجام شود تا اين حكم به دست برخي افراد نيفتد كه سبك جلوه نمايد.
ميرمحمدي ادامه داد: بايد رانندگاني كه به ديانت وعزت نفس مشهورهستند در مرحله اول انتخاب شوند تا بقيه نيز براي اينكه اين حكم را دريافت كنند در خود تحولي ايجاد نمايند.


همه بايد قانون را ملاك قرار دهيم


استانداريزد همه دستگاه ها و ادارات استان را دعوت به قانون مداري كرد و اظهارداشت: همه بايد قانون را ملاك قرار دهيم و مقررات را رعايت كنيم و نهاد هاي دولتي بايد در رعايت قانون، احترام به قانون واجراي قانون پيش گام باشند.
وي ادامه داد: شايسته است در جامعه فرهنگ قانون مدار ي برقرار شود و اگر اين فرهنگ همه گير شود بسياري از مشكلات در جامعه حل خواهد شد.
رييس شوراي اقامه نماز استان از تمام دستگاه ها و ادارات عضو اين شورا خواست تا درجلسات حضور جدي داشته باشند و تاكيد كرد:مديران درنظام جمهوري اسلامي ايران بي ترديد معتقد و پايبند به نماز و توجه جدي به امراقامه نماز دارند.


نوروز امسال را فاطمي برگزار كنيم


مير محمدي در بخش پاياني سخنان خود گفت: نوروز امسال متفاوت است و با بهار فاطمي همراه شده و شايسته است كارها و برنامه ها را به گونه اي اجرا كنيم كه هم تناسبي با عيد نوروز داشته باشد و هم درارتباط با بهار فاطمي پيام خاص خود را منتقل كند.
استاندار يزد ادامه داد: بايد دستگاه هاي مرتبط در اين زمينه تدابيرلازم را داشته باشند تا در كنار زيبايي هاي نوروز زيبايي هاي بهار فاطمي به عنوان ارزش هاي الگوي زن به جامعه و مسافران نوروزي معرفي شود.
در پايان چهارمين جلسه شوراي اقامه نماز استان، استاندار يزد و حجت الاسلام و المسلمين علي حبيبيان دبير شوراي اقامه نماز استان با اهداي لوح تقدير به عباسعلي رضايي معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد از زحمات ايشان در امراقامه نماز در استان تجليل نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا