استاندار يزد تصريح كرد: دهه فجر نداي بيدارباش وجدان انسان ها و يادآور پشتوانه الهي به اتكال خداي متعال و جلوه گاه قدرت و توانمندي ملتهاييست كه ميخواهند مستقل زندگي كنند و در قبال قدرتهاي بزرگ به ميدان آيند و از حقوق خود دفاع كنند و اين دهه يادآور پايداري همه ملتهاي مستضعف جهان است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،" سيد محمد ميرمحمدي" در مراسم آغاز دهه مبارك فجر در استان و نواختن زنگ انقلاب در دبيرستان دخترانه بنت الهدي زارچ كه صبح يكشنبه 12 بهمن ماه برگزار شد، ضمن تبريك فرارسيدن دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي، ياد و خاطره شهداي انقلاب و پيشگامان جهاد و شهادت را گرامي داشت و گفت: اين انقلاب مديون جانفشاني شهدا و ايثارگري مبارزان و بزرگاني چون حضرت امام خميني(ره)، حضرت آيت الله شهيد صدوقي(ره) و حضرت آيت الله خاتمي(ره) و جوانان عزيز و برومندي چون شهيد "محبوبه دانش آشتياني" است كه لازم است تا ياد و خاطره همه شهداي انقلاب و دفاع مقدس را نيز كه در حفظ انقلاب و تداوم و استمرار انقلاب تلاش و جانبازي كردند، گرامي بداريم.
استاندار يزد آنگاه با اشاره به ويژگي هاي رهبر كبير انقلاب گفت: امام خميني(ره) رهبري بود كه در تاريخ انقلاب كشورهاي مختلف بي نظير قلمداد شد، رهبري كه با اشاره او همه جان بركف به ميدان آمدند، رهبري كه دم مسيحايي داشت و نفوذ كلامش همه را متحول مي كرد، گرچه شايد براي نسل امروز شرايط انقلاب چندان روشن نباشد اما بايد با تبيين و روشنگري، اين رهبر جهاني را به نسل جديد معرفي نمود.
وي آنگاه با تشريح فضاي سياسي، اجتماعي ايران در سالهاي دهه 50 و تشريح حضور تفكرات، گرايشهاي فكري، مكاتب مختلف و دسته بندي هاي گوناگون عقيدتي و انقلابي در آن دهه ، به تفاوت شرايط امروز در ايران و جهان نسبت بدان سالها اشاره كرد و خاطر نشان نمود: در سالهاي 50 تا 57 در ايران، با جريانات فكري متعددي مواجه بوديم و انواع و اقسام ايسم ها و مكاتب مختلف را در رقابت با هم داشتيم.
ميرمحمدي ادامه داد: غرب با سرمايه گذاري بر روي مكاتب سوسياليسم و ناسيوناليسم و شرق با محوريت مكتب كمونيست در دنيا نقش آفريني مي كردند و انواع و اقسام مكتب ها در آن دوران، زمزمه فكري و دغدغه دانشجويان و نخبگان ايراني قرار گرفته بود، چرا كه جهان دو قطبي بود و به دسته بندي امپرياليسم و كمونيسم و شرق و غرب تقسيم مي شد .
استاندار افزود: در ميان دغدغه هاي موجود و قدرت نمايي و نفوذي كه هريك از دو ابرقدرت آن زمان در ايران داشتند، غرب به واسطه حكومت و شرق از طريق حزب توده و طيف ها و انواع و اقسام گروهاي الحادي و كمونيستي، كشور ما را تحت تأثير خود قرار داده بود و از طرفي، دنيا در آن زمان، انقلابهاي گوناگوني را تجربه مي كرد و در اين فضا انقلاب اسلامي متولد شد.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه به بيان ويژگي هاي انقلاب اسلامي پرداخت و خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامي ريشه در مكتب اسلام داشت و اولين شهدايش، خونشان در حوزه علميه به زمين ريخت و به دنبال احياي ارزشهاي اسلامي وگسترش عدالت و پياده كردن حكومت حضرت علي (ع) در ايران بود و ريشه در وجدان هاي پاك همه بشريت داشت.
وي ادامه داد: انقلاب ما انقلابي بود كه مردان و زنانش به قدرت لايزال حق تعالي تكيه داشتند و پشتوانه خود را عنايت خداوند متعال مي دانستند و هيچ گونه ترسي به خود راه ندادند و رهبرش نيز از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار بود تا آنجا كه اگر هر كس در مسير انقلاب دغدغه اي داشت، به رهبر انقلاب منتقل مي كرد و ايشان نيز توكل به خدا داشت و از هيچ چيز نگران نبود.
ميرمحمدي تصريح كرد: انقلاب اسلامي در تاريخ افتخار آفرين اين سرزمين به انفجار نور مشهور است زيرا درخشش انقلاب بنحوي بود كه ابرقدرتهايي كه خود را همه كاره جهان مي دانستند به هوش آمدند و به فكر مبارزه با اين انقلاب افتادند.
استاندار آنگاه به دسيسه ها و نقشه هاي دنياي غرب و شرق به منظور ناتوان نمودن انقلاب در قالب تحركات خصمانه برخي گروه ها و دسته ها در داخل كشور در طول سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: پس از اينكه محيط هاي دانشگاهي مراكز بحث و گفتگو شد، سازمانهايي چون مجاهدين خلق - منافقين فعلي- و فدائيان به عمليات مسلحانه عليه مردم و انقلاب روي آوردند و آنگاه مردم از آنها جدا شدند و همين امر دليلي بر پناهدنده شدن برخي از اين افراد به خارج از كشور يا اصلاح و تغيير رويه آنان شد و خوشبختانه انقلاب به صورتي سامان يافت كه موجب تحكيم پايه هاي نظام شد.
عالي ترين مقام اجرايي استان، هجوم برنامه ريزي شده و درگير نمودن 8 ساله كشور در جنگ تحميلي را از ديگر دسيسه هاي دشمنان در حق انقلاب اسلامي ذكر كرد و خاطر نشان نمود: 8 سال دفاع مقدس، جلوه اي از شورآفريني و مجاهدت مردان و زنان و جوانان اين مرز وبوم در حفظ انقلاب و ايران بود و در اين شرايط، رهبري امام خميني(ره) و پيروي مردم از ايشان، ما را در تاريخ و در دفاع از آرمانهايمان سربلند نمود.
وي آنگاه با طرح اين سوالات كه"امروز دهه فجر را براي چه گرامي مي داريم؟ و اين دهه چه پيامي براي ما دارد ؟" افزود: پيام دهه فجر اين است كه ما ارزشهاي اسلامي را زنده نگه داشته و پاس بداريم و در زندگي خود پياده كنيم و روابط خود را با خداي متعال سامان دهيم و به اين امر پي ببريم كه به عنوان يك بنده ي خدا چه ارتباط و تكاليفي در ارتباط با فرمان الهي و چه انس و الفتي با كلام خدا داريم و چگونه از ائمه اطهار پيروي كنيم و ارزشهاي انساني را در وجودمان پرورش داده و در رفتار و گفتار و كردارمان تجلي بخشيم ؟
ميرمحمدي تصريح كرد: دهه فجر نداي بيدارباش وجدان انسان ها و يادآور پشتوانه الهي به اتكال خداي متعال و جلوه گاه قدرت و توانمندي ملتهاييست كه ميخواهند مستقل زندگي كنند و در قبال قدرتهاي بزرگ به ميدان آيند و از حقوق خود دفاع كنند و اين دهه يادآور پايداري همه ملتهاي مستضعف جهان است.
استاندار يزد تاكيد نمود: براي اينكه بيشتر به ارزشهاي الهي و آرمانهاي انقلاب پي ببريم، اين دهه را مبنا قرار مي دهيم و اين سؤالات را در وجودمان تكرار مي كنيم كه"اين انقلاب چگونه، براي چه و چرا رخ داده؟" و اگر اين سؤالات را در اين دهه در ذهن نسل جوان و نوجوان ايجاد كنيم، طبيعي است كه به دنبال پاسخ اين سؤالات خواهند رفت و آنگاه كه به پاسخ اين سؤالات برسند، در قبال همه مسائل و مشكلات مصونيت پيدا خواهند كرد و آنگاه ديگر نگران تاثير فضاهاي مجازي و ماهواره بر نسل جديد و حيله هاي دشمن نبايد باشيم.
وي با بيان اين امر كه"مهم اين است كه ما بدانيم چرا و براي چه انقلاب كرديم؟"افزود: بايد خود را مهيا كنيم تا در دفاع از ارزشهاي خود ثابت قدم باشيم چرا كه انقلاب اسلامي به همه شخصيت داد و آنها كه شخصيتي مستقل دارند، قطعاً متزلزل نخواهند شد و بر رفتار و زندگي اشان، فكر و انديشه حاكم خواهد شد و به همين دليل است كه عمده ترين موضوعي كه ما را از اين گونه آسيبهايي كه موجب نگراني است مصون مي دارد، پناه آوردن به انقلاب و اسلام و احكام اسلامي، قرآن و روايات و احاديث است و آنگاه در پرتو اين خودسازي، ورزيده شده و شخصيت مستقلي مي يابيم و ميتوانيم خود را از همه آسيبها به دور داريم.
عالي ترين مقام اجرايي استان در پايان ابراز اميدواري كرد تا همه در راستاي حفظ آرمانهاي اصيل انقلاب و گفتمان سازي آن ثابت قدم باشيم چرا كه گفتمان سازي ارزشها و آرمانهاي انقلاب از مسائلي است كه بايد همواره در زندگي ما جاري و ساري باشد و از خدا مي خواهيم كه ما را از انقلابيوني قرار دهد كه در دفاع و در حفظ انقلاب با اتكال بخداي متعال موفق باشيم و همواره با قوت و قدرت از انقلاب دفاع كنيم.
گفتني است استاندار يزد پس از اين مراسم به همراه امام جمعه زارچ و مدير كل آموزش و پرورش استان با حضور در منزل شهيد محمد علي باقياني، از پدر شهيد عيادت نمود.
دانش آموز شهيد باقياني كه هنرجوي هنرستان يزد بود، به عنوان مسئول اطلاعات و عمليات تيپ الغدير يزد در عمليات كربلاي 5 در سال 65 به فيض شهادت نائل گرديد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا