فرمانده ناجا، روند امنيت در كشور را يك روند مثبت ارزيابي كرد و گفت: ريشه اين موضوع در پيوند و رابطه مردم با نظام است، يعني جمهوري اسلامي از يك سو نظام اسلامي مي باشد و از سوي ديگر اين اسلاميت به خواست و اراده مردم است.

سردار دكتر " اسماعيل احمدي مقدم" در صبحگاه پليس استان يزد ضمن اشاره به نزديك شدن به دهه مبارك فجر گفت: اين روزها و ماه بهمن يادآور پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام رضوان الله تعالي عليه است و حاصل قرن ها مجاهدت، فداكاري و مبارزات مردم به رهبري روحانيت خصوصا حضرت امام از سال1342 كه قيام مردم قم و تهران شروع شد و ايشان با سركوب آن قيام تبعيد شدند و بعد از 15 سال اين قيام به بار نشست.

فرمانده ناجا ادامه داد: بعد از 14 قرن ما شاهد بوديم كه شجره  طيبه  ولايت مجدد سر بيرون آورد و نظام اسلامي و ولايي در ايران به همت مردم و رهبري و روحانيت استقرار پيدا كرد.

احمدي مقدم ياد و خاطره انقلاب و شهدا را گرامي داشت و گفت: دستاورد بسيار بزرگي را حضرت امام براي مردم ما و براي همه  جهانيان به ارمغان آوردند؛ شايد يكي از نشانه هاي مقدماني ظهور هم پيدايش انقلاب ما باشد، انقلابي كه زمينه ساز ايجاد يك حكومت جهاني و حكومت عدالت جهاني باشيم كه رفاه و آرامش را براي همه مردم جهان به ارمغان بياورد.

وي ادامه داد: اسلام منادي عدالت و رحمت و رفاه و امنيت و كرامت انسان هاست، اگر امروز مي بينيم كه گروه هاي تروريستي، منحرف و تكفيري با حمايت سرويس هاي كشورهاي استكباري تلاش بر تخريب چهره اسلام و وارونه نشان دادن چهره رحماني اسلام به يك چهره  خشن و غيرمنطقي دارند همه اين ها به خاطر فشار به  انقلاب اسلامي است.

اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان كرد: دشمن تلاش مي كند اسلام روبه رشد و روبه گسترش را با تخريب چهره اسلام سد كند ؛ البته موفق نخواهند شد چون اين نور الهي تمام كننده اش خداوند است، اين پيام صريح آيه قرآن است و تلاش دشمنان شايد در كوتاه مدت آثاري را به بار بياورد ولي قطعا در درازمدت اينگونه نخواهد بود.

فرمانده نيروي انتظامي افزود: امروز بعد از 14 قرن مي بينيم ياد اباعبدالله چه مي كند، راهپيمايي 20 ميليوني اربعين جلوه اي از اين ذكر اباعبدالله است، با همه اين اقداماتي كه سرويس هاي استكباري در حمايت از تكفيري ها براي وارونه نشان دادن چهره اسلام مي كنند بازهم جمهوري اسلامي، به عنوان نماينده واقعي اسلام و قرآن معرفي بهتري در اذهان دارد.

سردار احمدي مقدم ادامه داد: جمهوري اسلامي يك حكومت عقلاني، به روز، موافق پيشرفت ، موافق علم ،موافق دانش، اهل تعامل، رعايت كننده حقوق اقليت ها، احترام به كرامت انسان با رفعت با مدارا اين چهره هم امروز معلوم شده است و همه تلاش هاي دشمنان مخدوش کردن چهره پاك و شفاف انقلاب است و ان شاء اله موفق نخواهند شد؛ ما همه اين بركات را از وجود حضرت امام داريم.

وي ضمن اشاره به تلاش هاي همه جانبه دشمن و استكباري در مخالفت با كشور همانند تحميل جنگ، ورود مواد مخدر به كشور، تهاجم فرهنگي و ترويج فحشا و ضد اخلاقي ها ، تفرقه و اختلاف سياسي، قاچاق سلاح، اعزام تروريست ها به كشور ما و نهايتا تحريم هاي سياسي و اقتصادي هر روز با توطئه جديد ظاهر مي شوند اما انقلاب ما هر روز با قدرت تر نسبت به روز گذشته در حال حركت است.

فرمانده ناجا ضمن اشاره به موضوع امنيت در استان يزد گفت: سيمايي كه از وضعيت امنيت استان يزد گزارش شد نماينده اي از كل جمهوري اسلامي است، يعني جمهوري اسلامي به طور کلي داراي همين شرايط امنيتي مي باشد؛ هر روز ضريب امنيتي نسبت به روز گذشته بهتر مي شود.

سردار احمدي مقدم ادامه داد: در شرايطي كه در دنيا مردم از دريچه رسانه ها مي بينند كه شرايط امنيتي در بسياري از کشورها رو به سراشيبي است و جرايم رو به افزايش است ولي در جمهوري اسلامي جرايم رو به كاهش است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه در اطراف كشور ما در تمامي مناطق ناامني و بي ثباتي است وكشورهاي ديگر از همه جا مي آيند كه درآنجا تروريسم را مهار كنند اما جمهوري اسلامي هم در امنيت است و هم پشتوانه محكم كشورهاي پيرامونش در برقراري امنيت و استقرار آرامش است.

احمدي مقدم افزود: دشمنان تلاش مي كنند ولي اين جريان برعكس خواست آن ها به پيش مي رود چون اراده الهي است و انقلاب ما هم در شرايطي پيروز شد كه هرگز دشمنان تصور آن را نمي كردند كه چنين انقلابي غيرمسلح فقط با مسجد و انقلاب فرهنگي و بدون درگيري به اوج و پيروزي برسد

وي ادامه داد: زماني كه انقلاب اوج گرفت ارتش و نيروهاي امنيتي به صفوف انقلاب پيوستند يعني انقلاب ما يك انقلاب كاملا مردمي بود.

فرمانده ناجا افزود:رژيمي را كه آمريكايي ها در آن زمان در اين منطقه روي آن حساب باز كرده بودند و سرمايه گذاري كرده بودند بر باد رفت و اين سرمايه برباد رفته دارد بقيه سرمايه آن ها را هم بر باد مي دهد.

سردار دکتر اسماعيل احمدي مقدم گفت: اسرائيل امروز داراي شرايطي است كه هيچ كدام از شهر و روستاهايش از برد سلاح هاي مقاومت خارج نيست و هيچ كجا در امان نيستند. اسرائيلي كه در سال 1989 مقاومت فلسطين را تا بيروت از بين برد، ولي بعد از آن انتفاضه فلسطين و حزب الله خلق شد و يكي پس از ديگري مهار و كنترل كار از دست اسرائيل خارج شد.

فرمانده نيروي انتظامي شعار استقلال، آزادي ،جمهوري اسلامي را گوياي همه دستاوردهاي نظام بيان كرد و گفت: پايه همه اين آزادي و جمهوري اسلامي استقلال است و در هيچ كجاي جهان كشوري را نداريم كه به اندازه كشور ما داراي استقلال باشد، تلاش دشمنان اين است كه ما را وادار كنند آنچه كه آنان مي خواهند بپذيريم و اين اتفاق نخواهد افتاد.

دكتر اسماعيل احمدي مقدم درجه آزادي مردم كشور ما را در دنيا  مثال زدني دانست و گفت: آزادي كه كشورهاي غربي از آن ياد مي كنند در زماني كه يک موضوع ترور اتفاق مي افتد، ارتش، سازمان هاي امنيتي دست به كار مي شوند و مردم كشورشان را تحت فشار قرار مي دهند به خصوصي ترين اطلاعات مردم ورود پيدا مي كنند، همه چيز را كنترل مي كنند و آن آزادي ها، همه به كنار مي روند

وي اظهار داشت: ما در جمهوري اسلامي از مشكلاتي كه به طور مكرر دشمنان برايمان به وجود مي آورند عبور كرده ايم و عبور خواهيم كرد، اساسا بايد بداينيم اين مسير، مسير همواري نيست ، مسير ناهمواري است، در مبارزه با ظلم و براي استقرار عدالت بايد مبارزه كرد و سختي تحمل كرد و از موانع زيادي عبور كرد.

اين مقام ارشد انتظامي گفت: كسي تصور نكند اين مشكلات رفع شد ديگر ما مشكلي نخواهيم داشت مطمئن باشيد دشمن از در ديگري وارد خواهد شد، دشمن از هر مسيري شكست خورد، از مسير ديگري وارد مي شود تا روزي كه مأيوس شود و ديگر كاري از او برنيايد.

سردار احمدي مقدم يكي از دستاوردهاي نظام ما را امنيت دانست و گفت: ميزان جرايم خشن در دنيا تحت چه شرايطي و در كشور ما تحت چه شرايطي است؛ در اطراف مرزمان گروه هاي تروريستي وجود دارند، سوداگران مرگ و انواع گروه هاي معاند وجود دارند اما جمهوري اسلامي در امنيت است.

فرمانده ناجا، روند امنيت در كشور را يك روند مثبت ارزيابي كرد و گفت: ريشه اين موضوع در پيوند و رابطه مردم با نظام است يعني جمهوري اسلامي از يك سو نظام اسلامي مي باشد و از سوي ديگر اين اسلاميت به خواست و اراده مردم است.

احمدي مقدم ادامه داد: مردم خودشان اسلام را انتخاب كردند به عنوان الگوي جامعه، رابطه بين نظام و مردم امنيت آفرين است يعني سرمايه مهم ما سرمايه اجتماعي و جمهوريت ما است، مردمي كه يكپارچه دل در گرو اسلام و دين دارند و همچنين رهبري نظام اسلامي و ولايي كه كاملا مردمي و حكيمانه كشور را از موانع عبور مي دهند و به پيش مي برند.

فرمانده ناجا نعمت رهبري را رمز موفقيت جمهوري اسلامي دانست و گفت: ولايت الله، ولايت پيامبر، ائمه معصومين و ولي فقيه همه يك مفهوم مشترك است و اگر ما حاكميت دين خدا را پذيرفتيم از اسارت طاغوت هم نجات پيدا مي كنيم.

فرمانده ناجا ضمن اشاره به شاخص هاي ماموريت هاي پليس گفت: هم در شاخص هاي ماموريتي و هم در شاخص هاي زيرساختي روند پيشرفت قابل توجهي وجود دارد و نقطه برجسته استان يزد همانند فرهنگ عمده استان، سلامت سازماني است كه در ارزيابي صورت گرفته در 20 استان مورد بازديد قرار گرفته ، رتبه اول سلامت سازماني را در نگاه مردم به دست اورده است.

سردار احمدي مقدم نمره 86 از 100 پليس يزد را نمره بسيار خوبي براي استان بيان كرد و گفت: مردم مراقب عملكردهاي ما هستند و به خوبي قضاوت مي كنند و پليس هرچه بهتر در ميدان عمل وارد شود مردم رضايت بيشتري دارند.

فرمانده ناجا عملكرد پليس يزد را از طرف مردم و مسئولان استاني داراي نمره قابل قبولي بيان کرد و گفت: اين موضوع موجب افتخار و سربلندي همه ما ست كه ما بتوانيم در انجام وظايمان توفيق داشته باشيم و خداوند را شاكر باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا