یزدفردا:سرویس اجتماعی "حوادث"خبرپلیس فتا:رئيس پليس فتاي آذربايجان غربي به طرفداران جام جهاني 2014 فوتبال در خصوص سرقت اطلاعاتشان در فضاي مجازي هشدار داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس فتا:،رئيس پليس فتا آذربايجان غربي گفت: انتشار زياد اخبار برخي از مناسبت ها و رويدادهاي مهم جهاني در خبرگزاري ها، سوژه اي براي سوء استفاده کلاهبرداران اينترنتي و سارقان اطلاعات تبديل شده که آنها با ترفندها و روشهاي بسياري با پهن کردن دام خود براي کاربران، اقدام به سرقت اطلاعات و کلاهبرداري از آنها مي نمايند.

سرهنگ "کوره بلاغي" افزود: با توجه به شروع بيستمين دوره جام جهاني فوتبال 2014 اين رويداد بزرگ ورزشي، مورد توجه مجرمان اينترنتي شده به گونه اي که با روشهاي مختلف اقدام به کلاهبرداري و سرقت اطلاعات مي كنند .

وي راه اندازي سايت هاي شرط بندي را نمونه اي از کلاهبرداريهاي اينترنتي عنوان کرد و اظهار داشت: مجرمان در اين نوع کلاهبرداري با راه اندازي اين سايتها، کاربران طرفدار و مشتاق حدس زدن نتايج تيمهاي فوتبال جام جهاني را فريب مي دهند.

سرهنگ "کوره بلاغي" تصريح کرد: مجرمان ابتدا اقدام به پرداخت جايزه هاي کوچک با مبالغ کم کرده و سپس کاربران را ترغيب به سرمايه گذاري بيشتر مي نمايند لذا کاربر پس از چند نوبت برنده شدن به سايت مزبور اعتماد کرده و اقدام به سرمايه گذاري با مبالغ بسيار زياد مينمايد مجرم نيز پس از دريافت مبلغ شرط بندي، کليه سرمايه وي را بلوکه كرده و از اين به بعد پاسخي به تعاملات و پيام هاي کاربران و قربانيان نمي دهد.

وي ادامه داد: در مواردي ديگر، کلاهبرداران جهت دريافت مبلغ شرط بندي از کاربر با قرار دادن درگاه جعلي پرداخت الکترونيک بانکها (فيشينگ) بر روي وب سايت شرط بندي، و مراجعه کاربر جهت واريز مبلغ فوق، اطلاعات بانکي وي را به سرقت مي برند.

سرهنگ "کوره بلاغي" اضافه کرد: طبق آمارهاي اخذ شده از آزمايشگاه "کسپر اسکي" به طور متوسط روزانه 50 الي 60 سايت مشکوک به فيشينگ در حوزه جام جهاني کشف مي شود که بيشتر براي به سرقت بردن اطلاعات خصوصي کاربران طراحي شده که آنها با تغيير بسيار جزئي در آدرس سايت مورد نظر سعي بر سرقت اطلاعات مهم کاربران دارند که تشخيص آن از سوي قربانيان به سادگي امکان پذير نيست.

رئيس پليس فتاي اذربايجان غربي در پايان توصيه کرد:

- مراقب ايميل هاي اسپم با موضوعات جذاب در مورد جام جهاني باشيم، مجرمان اينترنتي با خبرهاي غير واقعي قصد دارند توجه کاربران را به آن جلب کرده تا بتوانند اعمال مجرمانه خود را انجام دهند.

- فريب نرم افزار هاي تبليغاتي مبني بر پخش زنده مسابقات جام جهاني را نخوريد، اينگونه سايت ها امکان دارد نرم افزارها را به بدافزار آلوده کرده باشند.

- هرگونه اطلاع رساني در اين زمينه از طريق منابع رسمي مسابقات و فدراسيون جهاني فوتبال صورت مي پذيرد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا