استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه فرمانده پیشین و جدید نیروی انتظامی استان یزد خاطر نشان کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی با رویکردهای پیشگیرانه و اطلاع رسانی مناسب و اتخاذ سیاستهای ارشادی لازم، راهکارهای موثر در خصوص رعایت قوانین را به جامعه نشان داده و در نهایت امر طبیعی است که باید بی توجهی برخی افراد به قانون را با اعمال جریمه گوشزد نمود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی استان که صبح پنجشنبه 29 خردادماه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد برگزار شد، ضمن خیر مقدم به سردار اشتری، جانشین فرماندهی ناجا و هیئت همراه، ایجاد تعامل و همکاری فی مابین نیروی انتظامی استان و دیگر دستگاه ها را نشان از تدبیر و درایت فرماندهی پیشیین نیروی انتظامی استان دانست و این امر را در برقراری هر چه بهتر نظم و امنیت در استان موثر ذکر کرد.
استاندار یزد با بیان یک مورد از عملکرد سریع و قاطع نیروی انتظامی استان در خصوص دستگیری متهمین سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در کمترین زمان ممکن، وجود موارد اینچنینی در استان را نشان از جدیت ، علاقه مندی ، دلسوزی و احساس مسئولیت نیروهای انتظامی در استان و همت و همکاری همه دستگاه ها دانست.
وی افزود: اصلی ترین مسئله در هر جامعه ای برقراری نظم و امنیت است تا امکان زندگی آرام برای همه افراد وجود داشته باشد.
میرمحمدی خاطر نشان ساخت: کسانیکه نظم را بر نمی تابند، اولین زیان حاصل از این موضوع، متوجه خودشان است چرا که به عنوان نمونه در خصوص بستن کمربند ایمنی مشاهده میکنیم که افراد یا به دلیل بی اطلاعی و یا به علت بی توجهی به قانون، از استفاده از آن در ترددها خودداری میکنند که متاسفانه در بروز حوادث، اولین صدمات به خود همین افراد وارد میشود.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی با رویکردهای پیشگیرانه و اطلاع رسانی مناسب و اتخاذ سیاستهای ارشادی لازم، راهکارهای موثر در خصوص رعایت قوانین را به جامعه نشان داده و در نهایت امر طبیعی است که باید بی توجهی برخی افراد به قانون را با اعمال جریمه گوشزد نمود چرا که اعمال جرایم قانونی، توجه افراد را به رعایت مقررات افزایش می دهد و تکرار آن باعث ثبت لزوم رعایت قوانین در ذهن شهروندان خواهد شد و همه باید باور داشته باشند که اگر در ارتباط با عدم رعایت قانون، جریمه ای صورت گرفت ، به نفع خودشان است تا از غفلت و بی توجهی خارج شوند.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به زمینه های بروز و ظهور ناهنجاری های اجتماعی ، رشد فقر، جهل و بی اطلاعی ، تغییر ناهمگون ترکیب جمعیتی و فقر فرهنگی را از عوامل عمده بروز و ظهور ناهنجاری ها در جامعه دانست و گفت: جامعه ای که از فرهنگ و تمدنی غنی برخوردار باشد و اندیشمندان و علما در آن نقش آفرینی کنند و همچنین قاطبه مردم در بطن آن، از همکاری و اتحاد بالایی بهره ببرند، سطح رخداد جرائم در آن جامعه بسیار پایین است.
وی در ادامه افزود: استان یزد به عنوان دارالعباده و دارالعلم در سالهای اخیر، با برخی مسائل و ناهنجاریها در ارتباط با تغییر ترکیب جمعیتی دست به گریبان است که پذیرفتنی نیست.
رییس شورای تامین استان یزد، بسیاری از تلاشهای نیروی انتظامی در گوشه گوشه استان که با حضور شبانه روزی در نقاط مختلف و تیز بینیها و تلاشهای موثرشان به صورت غیر محسوس انجام می شود را قابل لمس ندانست و خاطر نشان نمود که باید عملکرد این نیروی خدوم را با توجه به حجم وسیع کار که درعرصه ای گسترده و در مواجهه با موارد و مسائل متعدد اعم از حضور افراد غیر مجاز خارجی، مهاجرین غیر بومی، حضور در چهارراه ترانزیت مواد مخدر و موقعیت جغرافیایی خاص در جوار برخی استانها ، بررسی نمود تا نقش تلاشهای مجدانه نیروی انتظامی استان بیشتر ملموس شود.
میرمحمدی سپس به نقش موثر همکاری آحاد مردم با نیروی انتظامی اشاره نمود و تاکید کرد: نقش مردم در تعامل با نیروی انتظامی به هر نحو باید لحاظ شود و مردم باید به عنوان بازوهای قوی نیروی انتظامی با این نیرو، همکاری موثر داشته باشند چرا که همبستگی تعاملی نیروی انتظامی با مردم و مسئولین مختلف استان، سطح امنیت بهتری را ایجاد کرده و نظم بیشتری را به امور اجتماعی می بخشد.
وی در پایان از همه دستگاه هایی که با نیروی انتظامی همکاری کرده اند و تمامی پرسنل نیروی انتظامی استان که با جدیت در راه ایفاء وظایف تلاش میکنند و همچنین همکاری موثر سپاه پاسداران با نیروی انتظامی استان قدردانی نمود و از سردار امان اللهی که صمیمانه در همه موارد با استان همکاری شایسته داشته تقدیر کرد و توفیق بیش از پیش سرهنگ کاکاوند در جایگاه فرماندهی جدید نیروی انتظامی استان را از خداوند مسئلت نمود.


استان یزد در رده 27 استانها از منظر شاخص جرائم در کشور قرار دارد


سردار اشتری جانشین فرماندهی ناجا نیز در این مراسم وظیفه ذاتی نیروی انتظامی را خدمت صادقانه و بی منت برای مردم دانست و بالاترین سطح خدمترسانی به مردم استان یزد را تامین نظم، امنیت و آرامش برای مردم این استان ذکر کرد.
وی بررسی شاخص جرائم در استان را نشان دهنده روند نزولی رخداد جرائم در این استان دانست و در عین حال عنوان نمود که این استان در بعضی از شاخصها رشد داشته که جای بررسی دارد.
جاننشین فرماندهی ناجا سپس استان یزد را به دلیل مهاجر پذیر بودن و توسعه صنعتی در سالهای اخیر، در معرض آسیبهای خاص خود بر شمرد و افزود: حضور اتباع بیگانه غیر مجاز، چهار راه ترانزیت مواد مخدر کشور بودن و همچنین مسائل و مشکلات جاده ای و ترافیکی، از جمله دیگر معضلات این استان است.
سردار اشتری در ادامه خبر از کاهش درصد تلفات جاده ای در استان طی سال گذشته و مدت سپری شده از سال جاری داد و ابراز امیدواری نمود تا با تمهیدات اندیشیده شده از سوی نیروی انتظامی استان، تلفات جاده ای در استان یزد تا پایان سالجاری 20 درصد کاهش یابد.
وی در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای سردار امان اللهی و آرزوی توفیق برای سرهنگ کاکاوند، استان یزد را از نظر شاخص جرائم در رتبه 27 کشور از میان دیگر استانها دانست و این استان را از این حیث در وضعیت مناسب امنیتی ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود تا پرسنل نیروی انتظامی استان یزد با روحیه جهادی مد نظر رهبر معظم انقلاب، وظایف محوله را همچون گذشته به بهترین نحو انجام دهند.

 

 

 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا