یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:سرهنگ دوم کارآگاه "حسینی پور" در این خصوص گفت : با دیجیتالی شدن دنیای امروز هر روز شاهد ورود بیشتر حافظه های قابل حمل به زندگی روزانه خود هستیم.

 

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا بنا براعلام پلیس فتا: رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: سهولت دسترسی به حافظه های قابل حمل می تواند آسیب های جبران ناپذیری به کاربران این نوع حافظه ها وارد سازد. ولی در اینجا نکاتی ساده ارائه می گردد که می تواند در استفاده از این ابزار و کاهش آسیب های آن راهگشا بوده و استفاده از این ابزار را برای کاربران لذت بخش کند. نکات امنیتی در خصوص حافظه های قابل حمل :

· استفاده از آنتی ویروس های به روز و معتبر دررایانه ها می تواند تا حدود زیادی از میزان تهدیداتی که در نصب فلش مموری ها و حافظه های قابل حمل وجود دارد بکاهد. و انجام اسکن توسط آنتی ویروس بروی حافظه هایی که به رایانه متصل می شود قبل از باز کردن آنها به جد توصیه می گردد.

· Auto run و Auto playرا در سیتم خود غیر فعال نمایید زیرا این ابزار به محض اتصال حافظه های قابل حمل و فلش مموریها این حافظه ها ار باز نموده و رایانه را در معرض تهدید قرار می دهد.

· از اتصال حافظه های قابل حمل به رایانه های اداری و کاری و همینطور اتصال حافظه ها یی که در محل کار استفاده می کنید به رایانه های خانگی پرهیز نمایید.

· قبل از قرار دادن اطلاعات حساس در CD و DVD و همینطور حافظه های قابل حمل نسبت به اعمال رمزگذاری این اطلاعات اقدام نمایید که در این جا شیوه های رمز گذاری چون AES 128/256 bit پیشنهاد می گردد.البته گرفتن نسخه پشتیبان و نگهداری آن در یک جای امن می تواند مفید فایده باشد.

· پس از جابجایی اطلاعات حساس توسط حافظه های قابل حمل نسبت به حذف اطلاعات به نحوی که قابل بازگشت نباشد اقدام نمایید که در این راستا می توانید از نرم افزار هایی که به این منظور ارائه شده بهره ببرید.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا