یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:رییس پلیس فتا گلستان گفت: یکی از شگردهای جدید کلاهبرداری هک و نفوذ به ایمیل افراد است که به منظور کلاهبرداری صورت می گیرد.

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا بنا براعلام پلیس فتا:سرهنگ " حبیب الله رجبلی " تصریح کرد: یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی منجرب كلاهبرداری از شهروندان می شود هک کردن ایمیل کاربران فضای مجازی است.

وی گفت: در این حالت فرد کلاهبردار نام کاربری و رمز ورود به ایمیل کاربر را بدست می آورد و با پیام‌هایی جعلی با متونی دروغین مثلاً نیاز فوری به پول طراحی می‌گردد و برای دوستان و آشنایان قربانی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: دوستان شما ممکن است ایمیل‌هایی از طرف شما دریافت کنند که حاوی لینک ‌های تصادفی یا پیام‌هایی با مضامین درخواست کمک فوری باشد که شما از آنها بی خبر باشید و زمانی که ایمیل‌ها را خودتان ارسال نکرده باشید؛ حتماً ایمیل شما هک شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به هک شدن ایمیل به تمامی هموطنان عزیز توصیه کرد: دقت داشته باشید با رعایت نکاتی ساده ولی مهم از مورد سوء استفاده قرار گرفتن توسط کلاهبرداران و مجرمان سایبری در امان خواهید ماند.

* از رمزهای عبور یکسان استفاده نکنید: چرا که در صورت افشای رمز عبور یکی از حسابهای کاربری امکان دسترسی به دیگر حساب ها وجود نخواهد داشت.

* بر روی هر لینکی کلیک نکنید: لینک هایی ناشناس یا ضمیمه ایمیل های مشکوک را باز نکنید در صورت کلیک بر روی لینک های ناشناس و نامطمئن امکان نصب نرم افزارهای مخرب بر روی سیستم شما وجود خواهد داشت.

* در صورت نیاز به استفاده از نرم افزارهای رایگان حتماً آنها را از سایت های مطمئن و مورد اعتماد دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. تردید نکنید که قطعاً تعدادی از بازی ها و نرم افزارهای کرک شده و رایگان آلوده به نرم افزارهای مخرب می باشند.

* کامپیوترهای واقع در کافی نت ها و مکان های عمومی ممکن است آلوده به کی لاگرهای نرم افزاری و یا سخت افزاری باشند کار کی لاگر ذخیره اطلاعات مهم مثل رمزهای عبور و ... می باشد با اینگونه کامپیوترها مانند کامپیوتر شخصی برخورد نکنید و رمز عبور خود را ذخیره نکنید و در خاتمه استفاده از این کامپیوترها حتماً از حساب کاربری خود خارج شوید و اگر احیاناً کلمه عبور توسط مرورگر ذخیره شده آن را از قسمت مربوطه پاک کنید.

* رمز عبور خود را افشا نکنید

سرهنگ رجبلی در پایان گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی و شماره تماس های 2182421 و 2182282 به ما گزارش نمایند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا