متن این نامه به شرح ذیل است:
 
بسمه تعالی
قریب به یکسال و اندی از الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی می گذرد و اینجانب بر اساس نوع ارتباط با همشهریان بزرگوارم بارها مورد انتقاد قرار گرفتم که چرا در برابر کمبودهای بهداشتی و درمانی منطقه و انعکاس آن در رسانه ها سکوت اختیار کرده ام؟
اینک که بر اساس وظیفه، سپاس و امتنان قلبی خود را از همراهی و مساعدت نماینده محترم مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم خراسان جنوبی و مدیرکل محترم دفتر امور انتظامی و امنیتی استانداری، امام جمعه معزز و معاون معظم استاندار و فرماندار ویژه، اعضای شورای محترم اسلامی شهر و شهردار بزرگوار طبس و همه دوستان و همشهریان و همکاران عزیزم در شهرداری و رسانه در دوران کسالت حادث شده اعلام می دارم، بر آن شدم تا نکاتی پیرامون دوران درمان خود به عرض مسوولان بزرگوار و دلسوز استان خراسان جنوبی برسانم.
1- ضمن گلایه از بی مدیریتی محسوس در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند، خاضعانه مراتب تشکر قلبی خود را از پزشک معالج اینجانب، آقای دکتر محمدرضا شاکری- متخصص ارتوپدی و کارکنان مودب، خوب و مهربان و وظیفه شناس بیمارستان امام رضا (ع) بویژه در بخش ارتوپدی این مرکز درمانی اعلام می دارم.
2- بارها گلایه همشهریان طبسی خود را در خصوص کمبود امکانات درمانی خراسان جنوبی شنیده ام، به حدی که در مقام قیاس با استان یزد به وضعیت بهداشت و درمان خراسان جنوبی نمره منفی می دهند که انصاف باید به این حوزه توجه بیشتری شود.
3- در تاریخ 13 خرداد 93 حادثه تصادف و شکستگی از ناحیه کتف و بازو منجر به اعزام اینجانب از بیمارستان طبس به بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند شد که باب تازه ای از معظلات اجتماعی را به روی این خادم مردم در عرصه رسانه گشود و تداعی مرگ ده ها همشهری طبسی ام در مسیر اعزام بود و هر متر از این 300 کیلومتر حرکت طبس تا بیرجند درون آمبولانس با شکستگی های وخیم، صدای نفس های آخر بیماران اعزامی را می شنیدم که دستخوش کم توجهی به حوزه بهداشت و درمان استان خراسان جنوبی جان باخته اند.
4- اعزام حقیر به خاطر یک شکستگی، هر لحظه ساختمان چند طبقه و 100 تختخوابی طبس را پیش چشمم مجسم می کرد که آیا این سازه عظیم منهای امکانات و پزشک در شاهراه ارتباطی چند استان مهم و وسیع کشور و فاصله های طولانی با مراکز استان ها، خدمت به شهرستان طبس خواهد بود یا تظاهر به خدمت!؟ و آیا مسوولان حوزه درمان استان، این بیمارستان را هم مثل بیمارستان مرکز استان به حال خود رها خواهند کرد یا بالاخره چشم ترحمی برای شهروندان طبسی و داغدیدگان هزاران هموطن فوت شده در مسیر اعزام خواهد گشود؟
5- آغاز بستری اینجانب در بیمارستان امام رضا(ع) همزمان شد با شروع تعطیلات 3 روزه ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و به نوعی شروع مسافرت های تابستانی که می طلبید به عنایت به محوریت این بیمارستان در پاسخگویی به مصدومان حوادث جاده ای و شهری تیم جراحی این بیمارستان در حال آماده باش کامل باشند که متاسفانه در 48 ساعت ابتدایی بستری شدن بنده، تنها دکتر شاکری با حجم بسیار زیاد بیماران اورژانسی و یک تیم اتاق عمل روزانه بیش از 15 ساعت مشغول انجام وظیفه بود و دریغ از تامین نیروی کار مناسب و کافی حتی در بخش های این بیمارستان به طوری که نیروی تخصصی بخش ارتوپدی در سایر بخش ها فعالیت می نمود.
6- به طور معلوم طرح جامع نظام سلامت با برخی قوانین دست و پاگیر از 15 اردیبهشت سالجاری آغاز شده است اما مسوولان حوزه بهداشت ودرمان و بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند هنوز نتوانسته اند در قالب مدیریتی شایسته ضمن تامین نیروی کار مناسب و کافی، امکانات و ملزومات اجرای صحیح طرح را فراهم نمایند به نحوی که اگر بخشی از طرح، اجرای اعمال جراحی در ایام تعطیل را الزام می نماید، آن هم در شرایط ویژه تعطیلات تابستانی باید ابتدا تامین نیرو شده و نیز ابزار کار مناسب فراهم گردد.
7- سردرگمی بیماران در این بیمارستان موج می زد به حدی که کودک حادثه دیده 9 روز منتظر عمل مانده بود و پیرمرد روستایی 12 روز چشم به راه امکانات و پزشک معالج خود بود که البته فایل صوتی گفتگو با بیماران بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند و گلایه های همراه با اشک و آه آنها نزد اینجانب بعنوان خبرنگار محفوظ است.
8- کمبود امکانات درمانی طوری بود که بیماری با وضعیت اسفبار اینجانب که حتی پزشک معالج آن را وخیم خوانده، از بدو ورود به بیمارستان تا استقرار در بخش مربوطه بیش از 5 تخت جابجا شدم تا در این شرایط جای بیمار دیگری را باز کنم و از سویی پلاتین مورد نیاز عمل جراحی بنده با 48 ساعت تاخیر به بیمارستان رسید.
به هرحال بازهم از خداوند متعال شاکرم که توفیق داد بار دیگر برای رضای خود و ادای بندگی به ساحت مقدسش و در جهت رفع دغدغه های شهروندان فهیم و بصیر و نجیب شهرستان طبس بنویسم و به نحوی منعکس کننده درد دل آنها باشم.
 
 
 
با احترام
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا