یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:مركز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا ناجا از کشف بدافزارهای مخرب تبلیغاتی برای باج گیری در سایت های اصلی و پربیننده خبر داد .

 

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا بنا براعلام پلیس فتا:،مركز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا ناجا اعلام كرد سیستم های سیسکو در تحقیق جدید به عمل آمده پی به تبلیغات مضر در حوزه های متعلق به سایت های پر بیننده ای همچون فیس بوک ، روزنامه گاردین ،وردپرس و دیگر سایت های معروف بردند که کاربران را به سوی نرم افزارهای مخربی که فایل ها را رمزنگاری کرده وسپس از کاربران درخواست باج کرده تا فایل هایشان را از حالت رمزنگاری در آورد.

بنابر گفته این مركز ، یکی از محصولات شرکت سیسکو به نام امنیت ابری وب (cws) که بر گشت وگذار مشتریان در وب نظارت دارد متوجه یک بد افزار باج گیر به نام (ransomware) شدند که با استفاده از رمزنگاری فایل ها از طریق تبلیغات مضر و گرفتن باج از کاربران مشغول به کلاهبرداری هستند.

این مركز اعلام كرد : این تحقیق نشان داد که چندین گروه یا افراد با مهارت های مختلف مانند malvertising ، تغییر مسیر ترافیک و ransomware (بدافزار باج گیر) با هم در حال انجام فعالیت های مجرمانه می باشند.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا