یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرپلیس"رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص پیغامگیرهای تلفنی توصیه هایی ارائه و به مردم هشدارداد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنا براعلام پلیس فتا:،سرهنگ " اسداله زحمتکش " در برنامه رادیویی توصیه های پلیسی در خصوص" پیغامگیرهای تلفنی " مطالبی به شهروندان ارائه و بیان داشت: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و حرکت رو به جلوی آن ، شاهد مزایای آن در زندگی روزمره هستیم اما این پیشرفت‌ها ، آسیب‌ها و معایبی را نیز با خود به همراه دارند.
یکی از این تکنولوژی‌ها که روزانه شاهد تنوع زیادی در بازار عرضه آن هستیم ، تلفن‌های ثابت است. نسل جدید تلفن‌های ثابت دارای تکنولوژی ضبط صدا و یا در اصطلاح رایج دارای پیغام‌گیر هستند.
وی افزود : در این تلفن‌ها برنامه‌ای تنظیم شده که شما در زمانی که در منزل حضور ندارید، می‌توانید از طریق یک تلفن دیگر با شماره منزل خود تماس گرفته و بعد از شنیدن صدای بوق کد تلفن خود را وارد و پس از برقراری ارتباط قادر به شنیدن تماس‌های ضبط شده خود باشید.
بسیاری از هموطنان پس از خرید دستگاه‌های تلفن مجهز به سیستم منشی‌دار به دفترچه راهنمای آن توجهی ندارند و پیغام‌های شخصی و محرمانه و خصوصی خود را روی آن ذخیره می‌کنند و به این نکته دقت ندارند که در صورت عدم مراقبت صحیح از برخی تنظیمات می‌توانند شرایطی را برای سودجویان میسر سازند. تغییر ندادن رمز پیش فرض این گونه تلفن‌ها و توجه نکردن به این موضوع که اشخاص سودجو می‌توانند با وارد کردن این کد پیش فرض وارد سیستم شده و از آن بهره‌برداری کنند ، یک آسیب جدی است
این مقام آگاه در ادامه توصیه کرد: پیغام های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان روی چنین تلفن‌هایی نگهداری نکنند و حتما پس از خرید و راه‌اندازی آن رمز پیش فرض را تغییر دهید.
سرهنگ زحمتکش در پایان گفت : در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست میکند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند.ضمناً شماره تلفن 2182397 آماده پاسخگویی به شهروندان عزیز می باشد.



> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا