اسداله جلال زاده در جلسه توديع و معارفه هيئت رييسه سازمان نظام مهندسي ساختمان طبس در گزارشي به ارائه سابقه خدمات سازمان پرداخت و گفت: در استان خراسان جنوبي 2100 نفر از مهندسين عضو سازمان هستند كه 800 نفر از آنها داراي پروانه صلاحيت نظارت مي باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی افزود: در سال 1392 حدود 132 ميليارد و 900 ميليون تومان هزينه ساخت و سازهاي استان بوده كه 10 برابر بودجه عمراني خراسان جنوبي است.

وي به نظارت دقيق مهندسين سازمان نظام مهندسي استان بر پروژه گازرساني اشاره كرد و گفت: استان خراسان جنوبي در اصول اجرايي گاز، از استان هاي سبز كشور است به اين معني كه در حوزه حوادث ناشي از غير استاندارد بودن گازكشي منازل، جزو كم حادثه ترين استان هاي كشور هستيم.

امام جمعه طبس دغدغه هاي مقام معظم رهبري در اصول معماري ايراني اسلامي اشاره كرد و گفت: براي اجراي يك شكل واحد در حوزه معماري اسلامي قوانيني تصويب و ابلاغ شده است اما ساماندهي آن با مشكلاتي مواجه است كه بايد همه دستگاه هاي مسوول در اجرايي شدن آن كمك كنند.

حجت الاسلام مهاجريان مقدم اسلام را دين استحكام دانست و افزود: دين اسلام به مقاوم سازي تاكيد فراوان دارد و همواره بر استحكام معنوي و مادي سفارش مي كند و مومنين را به پرهيز از تزلزل در امور سفارش مي نمايد.

شهردار طبس در اين جلسه به ايجاد واحد مهندسي و نظارت بر ساخت و سازهاي شهري اشاره كرد و گفت: اين گروه در راستاي اهداف مشترك شهرداري و سازمان نظام مهندسي به منظور مقاوم سازي سازه هاي ساختماني در شهرداري طبس آغاز به فعاليت كرده است.

علي اشرفيان اعضاي سازمان نظام مهندسي را بازوي شهرداري دانست و گفت: آمادگي داريم تا در مساله معماري ايراني اسلامي و نهادينه كردن فرهنگ آن بر اساس دغدغه هاي مقام معظم رهبري كارگروه ويژه اي با مشاركت شهرداري، شوراي اسلامي شهر و سازمان نظام مهندسي ايجاد نماييم.

محمدحسين اخوان صفار رييس شوراي اسلامي شهرستان طبس بر استفاده بهينه از انرژي خورشيدي تاكيد كرد و گفت: در اصول ساخت و سازها برنامه استفاده از انرژي هاي تجديدپذير مورد توجه قرار گيرد.

عليرضا عبدالرحيمي نيز اسلام را دين مهندسي شده دانست و گفت: انسان در زندگي خود همواره در ابعاد فكري، معنوي، مادي و اجتماعي مهندسي مي شود و قطعا هركاري نياز به متخصص خاص خود دارد و در حوزه ساختمان از آنجاكه بناي محكم و مقاوم لازم است حضور سازمان نظام مهندسي ساختمان بسيار حساس است.

در اين جلسه كه نصيري بخشدار مركزي، عزيززاده مقدم مسوول دفتر نماينده طبس در مجلس شوراي اسلامي، قريشي، فخاري و طوسي اعضاي شوراي اسلامي شهر و پاكدل رييس شركت گاز طبس نيز حضور داشتند از تلاشهاي ملاحسن زاده تقدير و آقايان جواد نوري زاده، سيد سعيد صادق زاده، عباس عباسي، عباس لعل و اسدالله قادري بعنوان اعضاي هيئت رييسه به انتخاب اعضاي نمايندگي نظام مهندسي شهرستان طبس ابقا شدند و جواد نوري زاده نيز بعنوان رييس نمايندگي سازمان نظام مهندسي طبس منصوب شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا