یزدفردا- حفظ رابطه زن و شوهری، نیاز به توجه دارد، دقیقا مانند سایر روابط، اگر این رابطه زمان و توجه لازم را دریافت نكند، آسیب می بیند.
زوجین با اتظارات بسیاری وارد رابطه ی زن و شوهری می شوند، بسیاری از این انتظارات از آسیب ها و آرزوهای برآورده نشده ی گذشته ناشی می شود، این انتظار كه آیا شریك شما در نهایت می تواند شما را طوری دوست داشته باشد كه آرزویش را دارید، غالبا راه انداز شكست در ازدواج است.
بی تفاوتی و تحقیر جزو اولین علایم هشدار دهنده هستند، ازدواج شما نیاز به توجه دارد و اولین عامل پیش بینی كننده ی طلاق، دوری از تعارض است، یكی از روان شناسان مطالعاتی را در طول 40سال برای مشخص كردن شاخص های پیش بینی كننده ی طلاق انجام داده است، شش ویژگی، بر اساس این پژوهش به دست آمده كه طلاق را با 91درصد اطمینان پیش بینی می كند.
1- درشتی و بی احترامی: شروع یك مكالمه با طعنه زدن، اتهام و انتقاد برای یك رابطه، خطرناك است، آغاز گفتگو با درشتی، احتمالا منجر به پایانی تند و زننده و بدون نتیجه می شود.
2- تحقیر، انتقاد، دفاع و كارشكنی؛ این ویژگی های ارتباطی، احتمال طلاق را افزایش می دهد.
3- طغیان: وقتی شما یا همسرتان، یك دیگر را با منفی بافی مغلوب می كنید، باید منتظر خاموشی هیجانات و احساسات و كناره گیری از رابطه باشید، وقتی شما یا شریكتان ناگهان به طور مسلسل وار دیگری را با انتقاد و تحقیر بمباران می كنید، جدایی و تحقیر اتفاق می افتد.
4- زبان بد: هنگامی كه یكی و یا هر دو شریك دچار طغیان می شوند این منجر به تغییرات فیزیكی در بدن می شود، این تغییرات شامل افزایش ضربان قلب، ترشح آدرنالین و افزایش فشار خون می باشد و این پاسخ های فیزیولوژیكی توانایی حل مؤثر تعارض و تضاد را مسدود می كند.
5- تلاش های ناموفق در مرمت رابطه: اگر تعارض و تضاد حل نشوند و یا یكی از همسران كارشكنی كند، احتمال طلاق بالا خواهد رفت، حل تضادها امری ضروری در حفظ یك رابطه سالم و موفق می باشد.
6- خاطرات بد: زوج هایی كه از درون ذره بین منفی نگری به رابطه ی خود نگاه می كنند، اغلب خاطرات گذشته را بارها و بارها، با بد بینی بازنویسی می كنند، چیزی كه در نهایت باقی می ماند؛ اغلب تحریف شده است و شباهت كمی به واقعیت دارد، این نگاه بیش از حد منفی، در درك گذشته ، حال و آینده رابطه ای اثر می گذارد و سبب مرگ یك رابطه می شود.
لذا غالبا شكست در ازدواج از ابتدا با این انتظار كه همسر شما یك نجات دهنده است و همه نیازهای تحقق نیافته شما را برآورده خواهد كرد شكل می گیرد، این انتظار ناچارا منجر به ناامیدی و اختلاف خواهد شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا