یزد فردا:پليس فتا سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه گوشي همراه در خود داراي اطلاعات زيادي از جنبه هاي مختلف زندگي افراد است ، به موارد امنيتي که قبل از فروش گوشي تلفن همراه بايد به آن ها دقت شود ، اشاره كرد .
بنابه گزارش یزد فردا به نقل از ،پليس فتا سيستان و بلوچستان هشدار هايي را براي کساني که قصد فروش گوشي تلفن همراه خود را دارند بيان کرد.
 اين گزارش، امروزه با رشد تکنولوژي هرروز شاهد ورود مدل هاي پيشرفته تري از گوشي هاي همراه هستيم و با ورود گوشي هاي جديد بازار جديدي در باب گوشي هاي قديمي تر و دسته دوم باز مي گردد و متاسفانه شاهد برخي بي احتياطي هايي از سمت فروشندگان گوشي هاي دسته دوم هستيم که به صورت بالقوه مي تواند باعث برخي آسيب ها شود .
همانطور که مي دانيم گوشي همراه در خود داراي اطلاعات زيادي از جنبه هاي مختلف زندگي ماست که اين اطلاعات مي تواند به شدت حياتي بوده و افشاي اين اطلاعات ضربات غير قابل جبراني به زندگي خصوصي و شخصي ما وارد کند.
در اينجا به موارد امنيتي که قبل از فروش گوشي خود بايد به آن ها دقت کنيم مي پردازيم. 1. حافظه جانبي گوشي را گوشي خارج کنيد.
 2. سيم کارت خود را از گوشي خارج نماييد.
3. در قسمت تنظيمات گوشي گزينه master reset را انتخاب نماييد( البته اين گزينه در گوشي هاي مختلف متفاوت است)در بيشتر موارد از شما درخواست رمز عبور مي شود( که در مواردي که از اين رمز اطلاع نداريد مي توانيد به خدمات پس از فروش شرکت سازنده گوشي مراجعه نماييد)پس از وارد کردن رمز عبور تمامي اطلاعات موجود در حافظه داخلي گوشي پاک مي شود و کليه تنظيمات به حالت اوليه کارخانه اي باز مي گردد.
4. حافظه و سيم کارت خود را در جاي امن نگهداري کنيد و در صورت عدم نياز به حافظه و سيم کارت اين دو رامعدوم نماييد.
نکته: توصيه مي شود از وارد کردن دوباره سيم کارت و حافظه در گوشي پس از انجام master reset خودداري کنيد زيرا در مواردي ديده شده است که پس از وارد کردن سيم کارت در گوشي اين وسايل به طور خودکار اطلاعاتي مانند ليست شماره تلفن ها را درخود ذخيره کرده اند و همين طور مشاهده شده است که در هنگام وارد کردن حافظه در گوشي اين سيستم ها براي ساخت آيکن براي فايل هاي تصويري موجود در حافظه جانبي يک عکس کوچک از فايل مربوطه را در حافظه داخلي خود ذخيره مي کنند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا