سرپرست دانشگاه یزد از تدوین و معرفی شاخص های ارزیابی عملکرد در این دانشگاه خبرداد و آن را گامی مهم در جهت شفاف سازی امور و افزایش بهره وری در این مجموعه توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، آقای دکتر محمد صالح اولیاء در نشست مشترک هیات رییسه این دانشگاه با شورای دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری با بیان اینکه  این کار پیام مهمی دارد مبنی بر اینکه کارها می بایست بر اساس اصول علمی و با حساب و کتاب بیشتری انجام شود، افزود: با طراحی فرمول استاندارد برای ارزیابی عملکرد دانشکده ها و شفاف سازی شاخص ها، مبنای مناسبی برای بودجه بندی و تخصیص آن به دست آمد که انتظار می رود میزان بهره وری در واحدهای مختلف را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

سرپرست دانشگاه با بیان اینکه در این طرح همه حوزه ها اعم از پژوهشی، آموزشی، روابط بین الملل، فرهنگی، دانشجویی و غیره در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در هر حوزه، شاخص هایی که قابل اندازه گیری باشد در نظر گرفته می شود.

سرپرست دانشگاه تاکید کرد ما این موضوع را بدون پشتوانه و تحقیق و مطالعه  مطرح نکردیم این راهی که در پیش داریم راه بسیار سختی است که با استفاده از دانش همکاران باید این راه را پیش ببریم.وی افزود: اگرچه ما از صحنه عقب مانده ایم و جایگاه ما باید خیلی بالاتر از اینها باشد اما با توجه به پتانسیل دانشگاه ما قطعا به جایگاهی که باید باشیم می رسیم.

 آقای دکتر اولیاء در ادامه با ارج نهادن به فعالیت های گسترده علمی و آموزشی دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، گفت: این دانشکده باید در مدیریت و حل مشکلات خود از همه دانشکده ها توانمندتر باشد چرا که قابلیت های اساتید آن و تقاضای جامعه برای این رشته ها در استان یزد فراوان است.  

 سرپرست دانشگاه یزد گفت: ما باید توانمندی های خود را به داخل دانشگاه هم بیاوریم و از دانش مدیریت برای مدیریت خودمان استفاده کنیم و این کار را دستور کار خود قرار دهیم چرا که لازم است علاوه بر تحلیل عوامل بیرونی، نقاط قوت و ضعف درونی نیز شناسایی و تحلیل شود.

دکتر اولیاء اظهار داشت: باید همه کمک کنند تا فضا را عوض کنیم. ما درحد توان سعی کردیم تا این بستر را فراهم کنیم که اعضای هیات علمی وارد میدان شوند و این شاید مناسب ترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

دکتر اولیاء با تاکید بر ضرورت توانمندسازی همه بخش ها گفت: توانمندکردن مجموعه دانشگاه مستلزم تفویض اختیار به همه گروه ها و دانشکده هاست تا بتوانند خلاقیت از خود نشان دهند و برای ارتقا جایگاهشان برنامه ریزی کنند. وی در ادامه گفت:همه ما باید آمادگی نقد را داشته باشیم وسعی ما این است که این تفکر را در دانشگاه نهادینه کنیم .

دکتر اولیاء در مورد چارت سازمانی نیز گفت: اگر گروهی یک نفر عضو دارد باید گروههای دیگر کمک کنند تا هویت کار جمعی شکل گیرد و گروه تقویت شود و ما هیچ گروهی را به دلیل کم  بودن تعداد اعضای آن حذف نمی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  هیات رییسه دانشگاه هیچ تفکری  را تحمیل نمی کند بلکه انتظار داریم در یک محیط همراه با تفاهم و بحث منطقی به یک جمع بندی از انتظارات برسیم و به آن وفادار باشیم.

                                                                                                                                              خبرنگار: الهام میرفخرائی

                                                                                                                                              عکاس: مهدی دهقان چناری

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا