محمد رضا شوق الشعرا


حمله تند و بی منطق شهروند اردکان به «عدالت» و نماینده مردم یزد و اشکذر
آقای جوکار! سرهنگ نباشید
ترسوهای متعصب بزدلی که جرات ندارند مطلب و نامه خود را امضاء کنند، بهتر است ساکت شوند و ... !
وقتی بزهای اردکانی، لباس پلنگ می پوشند و قلم در دست می گیرند
در روزی که حسن روحانی، رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب گفته بود: « نقد حق مردم و همه گروه‌ها است، چه اقلیت و چه اکثریت اما آن چه که پسندیده نیست این است که با پول و بیت‌المال مردم کسی بخواهد دولتی را که منتخب مردم است و با رای اکثریت مردم شروع به کار کرده به جای نقد، تخریب کند و این چیزی است که دولت نمی‌پسندد، بنابراین ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند از کجا و وابسته به کدام جناح هستند. با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران. راه ملت ایران روشن است. و اضافه کرده بود :« که ملت ایران در حال حاضر به دنبال آرامش، اعتدال، پیشرفت و اخلاق است، اگر گروهی می‌خواهد ذهن مردم را از تعالی اخلاق بازدارد و با اتکا به تخریب و تهمت و دروغ به اخلاق جامعه ضربه وارد کند یادشان باشد که امسال، سال فرهنگ و اقتصاد است نه سال تخریب، دروغ و مشغول کردن مردم به حوادث غیرواقعی که از ذهن کوچک برخی برمی‌خیزد. »
سایت «شهروند اردکان» که مدتها پیش تحت مدیریت «اردکانی» تازه به روابط عمومی استانداری یزد پیوسته، اداره می شد، بدون نگاه به حق و عدالت و قانون، پیشنهادی را که سالهای سال منتقدان و دلسوزان استان ارائه داده بودند و حال جوکار آن را بخواست ششصد هزار نفر جمعیت یزد و اشکذر تکرار کرده است را برنتافته و با زبان و منطق خاصی که زیبنده طرفداران تابش می باشد، از بیشه و پلنگ ایستاده و حوزه اردکان گفته و خطاب به صالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر نوشته است:
آقای جوکار! سرهنگ نباشید
شان نمایندگی مردم در مجلس، متانت، نجابت، واقع نگری، پرهیز از بداخلاقی های سیاسی و عدم تنش آفرینی و حاشیه سازی  است.روی سخن من در این نوشتار کوتاه با برادر عزیز و ارجمند سردار جوکار، نماینده محترم و معزز مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی است که چند صباحی است گویا آن تمرکز و آرامش سابق را ندارند و در مجامع عمومی با عصبانیت خاصی به گفتار می پردازند و با به کار بردن جملات و کلماتی که نه در شان یک نماینده مردم در مجلس است و نه زیبنده یک پاسدار، ابراز نظر میکنند.
برادر عزیز! اندکی آرامتر. بهتر نیست با نگاه واقع بینانه به تحولات روی داده در عرصه سیاسی- اجتماعی کشور و استان یزد و پذیرش واقعیتهای موجود و قبول این امر که مردم به تغییر فضا رای داده اند، نسبت به فرایند تغییرات عصبانی نشویم و واکنشهایی از خود بروز ندهیم که از آن بوی بداخلاقی سیاسی و برخوردهای جناحی و سلیقه ای و باندی به مشام برسد؟
لحن تند و گاه خارج از نزاکت شما در سخنرانیتان در مراسم معارفه فرماندار جدید یزد، که در آن بدون هیچ سند و مدرک مستدل، به دیگران تاختید و اتهاماتی را نصیبشان نمودید، اصلاً اخلاقی و در خور شان یک پاسدار نبود چرا که اعتقاد ما این است که پاسداران انقلاب اسلامی، اخلاقی ترین، قانونمدار ترین، منزه ترین و مردم محورترین نیروهای انقلاب هستند.
سردار معزز! فرمان دادن ها و فریاد کشیدن ها و تحکم کردن ها، متعلق به فضای پادگان است. لطفاً سرهنگ نباشید!! به واقعیات جامعه تن دهید و خشم خود را کنترل کنید.
دیدم در جدیدترین اظهار نظر، برای تقسیم حوزه های انتخابیه استان، به زعم خود راهکار ارائه نموده اید و خواستار تجمیع حوزه انتخابیه اردکان با میبد شده اید. البته که همجواری با میبد و میبدی های عزیز برای ما اردکانی ها افتخار است و خاریست در چشم برخی تنگ نظران و اختلاف افکنان!
اما میخواهم به جمله ای از خود شما در رد این مداخله گرایی تان در امر حوزه های انتخابیه استناد کنم، آنجا که در مراسم افتتاح دانشگاه علمی – کاربردی بافق!!( در حوزه انتخابیه آقای دخیل عباس زارع زاده) فرموده اید:” کار نماینده در پاسخگویی به جغرافیای وسیع سخت است و… ” بعد با استناد به همین موضوع، خواستار تلفیق حوزه های اردکان و میبد شده اید.
جناب جوکار! مساحت جغرافیایی شهرستان اردکان به نظر شما به اندازه کافی وسیع نیست که میخواهید میبد را نیز بدان بیافزایید؟!! البته اگر به فرض محال بپذیریم که اصلاً این مسائل در حیطه اختیارات و دخالت جنابعالی قرار میگیرد!
سردار! مواضع شما، حرکات و سکنات و گفتارتان حداقل در این ماه های اخیر، هم نشان از این دارد که شما هنوز نخواسته اید به خواست مردم در ایجاد فضای تغییر در استان صحه بگذارید و هم نشان از عصبانیت و نارضایتی شما از این تغییرات لازم، طبیعی و مردم محور دارد.
مباحث استانی را که متصدیان استان در مواجهه با شما پاسخگو خواهند بود. اما در خصوص ابراز نظرتان پیرامون اردکان عزیز، برادرانه نصیحت میکنم که:”
هر بیشه گمان مبر که خالیست
شاید که ( و البته دراینجا باید اینگونه شعر را تغییر داد) قطعاً که پلنگ، ایستاده باشد
جناب جوکار! نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، جناب اقای دکتر تابش است. کسی که شرعاً، قانوناً و اخلاقاً وکیل مردم اردکان در بیان نقطه نظراتشان است و از جانب این مردم نمایندگی دارد تا پیرامون مباحث مربوط به این شهرستان ابراز نظر کند. اردکانیها به یاد ندارند که به فرد دیگری وکالت داده باشند تا در امور این شهرستان دخالت نموده و داد سخن براند.
پس دوستانه نصیحت میکنم که به امور حوزه انتخابیه خود بپردازید و با آرامش و متانت و سعه صدر بیش از پیش، اسباب زحمت دیگران را فراهم ننمایید.
امضاء محفوظ (پلنگ متعصبی که حتی جرات نکرد در دفاع از حق و عدالت نامش را بنویسید!!)
 و اما
آیا این عدالت است که بافق و مهریز و بهاباد و خاتم و ابرکوه دور از هم یک نماینده در مجلس داشته باشند و اردکان کوچک هفتاد هزار نفری نیز یک نماینده؟ و مهمتر اینکه چرا باید حوزه میبد نزدیک اردکان با تفت دور از میبد مشترک باشد؟ جناب آقای میرمحمدی، استاندار محترم یزد، نظر شما در رابطه با حوزه های انتخابیه استان یزد چیست، و بعنوان یک اهل قلم اندیشمند و استاندار یزد، حوزه های انتخابیه استان یزد را چگونه تقسیم می کنید؟
تبصره اول: .............، پرکشیده معروف تابش خان، در سایت شهروند اردکان چه نقش و مسئولیتی دارد؟
تبصره دوم: آیا استاندار شدن میرمحمدی اردکانی و پست گرفتن .................، باعث جری و پر رو تر شدن بعضی از اردکانی ها شده است؟
تبصره سوم: آیا اگر حوزه انتخابیه اردکان کوچک مستقل نبود، اینگونه بودجه ها و سرمایه گذاری ها به زادگاه خاتمی سرازیر می شد؟

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا