سید حسن میرزاده

اقتصاد و فرهنگ ، عزم ملی و مدیریت جهادی ((از سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان رهنمود سال 93 که می بایست سرلوحه کلیه کارها و فعالیتها در همه امور و زمینه ها قرار گیرد. ))

ضمن تبریک سال 93 و میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و آرزوی موفقیت از خداوند متعال برای مردم سرافراز ایران و دولت تدبیر و امید که به یاری خداوند یکتا و با رهنمود رهبر فرزانه انقلاب و پشتوانه مردم فهیم ایران اسلامی در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گامها و خدماتی صورت گرفته و می گیرد.

یکی از گامهای مهم: نظم بخشیدن به سیکل بودجه که در موعد قانونی تهیه و تنظیم و سپس ارائه به مجلس شورای اسلامی و تصویب توسط نمایندگان محترم مجلس و تائید شورای محترم نگهبان و نهایتاً ابلاغ توسط دولت به مراجع قانونی صورت گرفت لذا برای سرعت و صحت و سقم  عملیات مالی با اختصار نکاتی از ضوابط اجرائی قانون بودجه سال 93 کل کشور برای همکاران ذیصلاح و ذیربط مطرح می گردد .

ماده 4 ضوابط اجرائی بودجه :

دستگاه های اجرائی موظفند موافقتنامه های هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی اعتبارات مصوب خود را تا پایان اردیبهشت 1393 براساس دستور العمل های ابلاغی معاونت تنظیم و به معاونت ارسال نمایند. معاونت موظف است ظرف پانزده روز از وصول ، نسبت به مبادله و یا عودت با ذکر دلیل اقدام نماید .

ماده 8 ضوابط اجرائی بودجه :

در سال 1393 بکارگیری افرادجدید به صورت حق التدریس آزاد و یا عناوین مشابه به هر شکل توسط سازمان های آموزش و پرورش استانها ممنوع است .

ماده 9 ضوابط اجرائی بودجه :

صندوق بازنشستگی کشوری موظف است نسبت به پرداخت کمک هزینه عائله مندی ، اولاد ، عیدی و حق بیمه درمان سهم دستگاه اجرائی برای بازنشستگان اقدام نماید. سایر هزینه های مربوط به بازنشستگان از قبیل کمک هزینه ازدواج ، کمک هزینه فوت ، حق بیمه عمر و حوادث توسط دستگاه اجرائی ذیربط پرداخت می شود.

ماده 10 ضوابط اجرائی بودجه :

دستگاه های اجرائی موظفند با رعایت تکالیف قانونی و قانون ، در سقف اعتبارات تخصیص یافته نسبت به پرداخت هزینه های اجتناب ناپذیر خود اقدام و از ایجادهرگونه تعهد مازاد خودداری نمایند.

 ماده 12 ضوابط اجرائی بودجه :

هرگونه بکارگیری نیروی انسانی جدید به هر شکل و عنوان در مشاغل و فعالیت های دستگاه های اجرائی (از محل اعتبارات هزینه ای ) و شرکت ها و موسسات دولتی (اعم از دستگاههای مستلزم ذکر یا تصریح نام ) با رعایت قوانین ومقرات مربوط از جمله قانون برنامه و قانون مدیریت خدمات کشوری - مصوب 1386 - و با مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و تائید معاونت امکان پذیر است .

ماده 19 ضوابط اجرائی بودجه :

دستگاه های اجرائی اعم از دستگاه های مشمول و غیر مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف به ثبت اطلاعات کارکنان رسمی ، پیمانی ، قرارداد کار معین و مشخص و قراردادکارگری در پایگاه اطلاعاتی نظام اداری و دریافت شماره مستخدم یا شماره شناسه و صدور احکام کارگزینی از طریق سامانه کارکنان نظام اداری و انجام امور مختلف اداری ومکاتبات موضوع این ماده از طریق این سامانه می باشند .

ماده 23 ضوابط اجرائی بودجه :

هرگونه پرداخت از محل اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای برای حقوق و مزایا به کارکنان دستگاه های اجرائی ، به استثنای موارد موضوع بند(ر) ماده (224) قانون برنامه با رعایت مفاد قانون مذکور ، ممنوع است .

ماده 27 ضوابط اجرائی بودجه :

وزارتخانه ها و موسسات دولتی مکلفند نسبت به مستند سازی اموال غیر منقول در اختیار خود برای صدور اسناد مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی وزارتخانه یا مؤسسه مربوط برابر مقررات اقدام و اصل اسناد مالکیت را به خزانه اسناد مالکیت اموال غیر  منقول دولت (وزارت اموراقتصادی و دارائی ) تحویل نمایند .

ماده 28 ضوابط اجرائی بودجه :

خریدهرگونه خودروسواری خارجی ممنوع است . خرید خودرو سواری داخلی توسط شرکت های دولتی صرفاً از محل منابع حاصل از فروش خودروهای مازاد یا اسقاطی و وزارتخانه ها وموسسات دولتی حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری با رعایت مقررات مجاز خواهد بود .

ماده 29 ضوابط اجرائی بودجه :

در اجرای ماده (37) قانون محاسبات عمومی کشور ، دستگاه های اجرائی موظفند گزارش عملکرد منابع عمومی مندرج در جدول شماره (5) قانون بودجه سال 1392 کل کشور را در مقاطع زمانی سه ماه یکبار تا پانزدهم ماه بعد ، به معاونت و خزانه داری کل کشور ارسال نمایند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا