معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس گفت: در سال 92 نسبت به سال 1391 بازرسی های ادواری این اداره 39.4 درصد افزایش و حوادث ناشی از کار 34.4 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس: مهندس مهدی قاسم زاده در جمع خبرنگاران طبس وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در بخش های روابط کار، بازرسی، بیمه بیکاری و بخش تعاون معرفی کرد و گفت: در بحث روابط کار رسیدگی به شکایات و حل اختلافات کارگری را داریم که تعداد شکایت ها در سال 1392 نسبت به سال قبل 37 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته 160 پرونده رسیدگی شد که 34 درصد منجر به سازش شده و برای 66 درصد نیز رای صادر شد.

وی میانگین رسیدگی به هر پرونده را 26.5 روز برشمرد.

مهندس قاسم زاده گفت: در سال گذشته برای اولین بار شورای حل اختلاف کار در طبس افتتاح شده و اولین جلسه آن نیز در مردادماه برگزار شد که با افتتاح این شورا دیگر نیازی به مراجعه شهروندان به مرکز استان برای رسیدگی به شکایت های کاری نیست.

معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس از کاهش 31 درصدی مقرری بیمه بیکاری در سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد دوباره به کار برگشتند.

قاسم زاده ادامه داد: در حوزه تعاون نیز برنامه های در نظر گرفته شده به طور 100 درصد انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته برای این اداره 667 مورد تعهد اشتغال در نظر گرفته شده بود که اداره تعاون، کار  و رفاه اجتماعی طبس بیش از تعهد خود و 716 مورد اشتغال ایجاد کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس گفت: در طبس مشکل کار نداریم بلکه میز و صندلی کم داریم.

وی افزود: شهرستان طبس یک شهر معدنی است و اکثر کارهای موجود نیز در معدن هست که شهروندان طبسی از این کارها استقبال نمی کنند.

مهدی قاسم زاده  به درخواست نیروی شرکت معدنی نگین برای جذب 100 نفر اشاره کرد و گفت: تا کنون موفق به جذب این افراد نشده و نیرو کم داریم.

وی تعدادکارگرهایی بیمه شده را 15 هزار نفر برشمرد و گفت: در طبس در گروه تحصیل کرده ها مشکل اشتغال داریم.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر شهرستان طبس به نزدیک شدن به هفته کار و کارگر اشاره کرد و گفت: در این هفته 26 برنامه در شهرستان طبس اجرا خواهد شد.

وی شرکت کارگران در مراسم سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با کارگران، کارفرمایان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی، همایش تجلیل از کارگران نمونه واحدهای صنعتی و معدنی، سرکشی از خانواده های شهدای کارگر و کارگران حادثه دیده در حوادث ناشی از کار را برخی از برنامه های هفته کار و کارگردر شهرستان طبس دانست.

وی به گلباران مزار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری دعای توسل همراه با سخنرانی و تقدیر از کارگران نمونه شرکت توسعه نور، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در اداره کل راه آهن شرق، جشن میلاد امام محمد باقر(ع) و گرامیداشت روز جهانی کارگر و برگزاری اردوی یک روزه کوه نوردی را از دیگر برنامه های هفته کار و کارگر طبس اعلام کرد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا