مسئول آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد در همایشی که به مناسبت هفته ملی سلامت مردان در مرکز بهداشت شهرستان یزد برگزار شد بود با اشاره به عوارض استعمال دخانیات اعم از سیگار و قلیان در مردان گفت: قلیان سه تا 10 برابر خطرش بیشتر از مصرف سیگار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، سروان صالحی زاده در ادامه ضمن اشاره به مضرات استعمال سیگار و قلیان افزود: استعمال سیگار و قلیان ریشه 4 هزار نوع بیماری شناخته شده است.

وی با بیان این که قلیان سه تا 10 برابر خطرش بیشتر از مصرف سیگار است افزود: استعمال پنج نخ سیگار در طول روز با مصرف دو هفته یک بار استعمال قلیان برابر است.

 صالحی زاده در ادامه به مضرات سیگار بر روی چشم و مغز عنوان کرد: سیگار موجب خونریزی داخلی مغزی و در نهایت مرگ مغزی در فرد می شود.

وی بااشاره به عوارض سیگار بر روی چشم خاطرنشان کرد: مصرف سیگار موجب افزایش فشارخون و خونریزی داخلی چشم و کوری فرد سیگاری می شود.

صالحی زاده با بیان این که دود دسته سوم سیگار عوارض بیشتری روی افراد دارد گفت: دود سیگار توسط فرش، مبل، دیوار و غیره جذب می شود و ضمن تماس با افراد و تنفس موجب عوارض و بروز بیماری های ریوی در فرد می شود.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا