باسمه تعالی

 

بیانیه مشترک نشست اول اسفند سال 92 ستادهای انتخاباتی و حامیان جناب آقای دکتر روحانی در  استان خراسان جنوبی

ملت ها هرکدام تاریخ مخصوص به خود دارند که به نحوی گویای فرهنگ، توانمندی ها و خصوصیات مختلف آنها است. تاریخ ملت ایران نیز متضمن ایام درخشان و اتفاقاتی بزرگ است که کالبد شکافی و تجزیه و تحلیل دقیق آن می تواند چراغ راه آینده و مایه عبرت و نقشه راه به خصوص برای برنامه ریزان و سیاستگذاران باشد.

24 خرداد 92 و روزهای قبل و بعد آن از جمله فرازهای تاریخی این ملت است که نگاه دوست و دشمن را به ایران و ایرانی تغییر داد.

 حوادث آن روزها به همه دشمنان و  حتی دوستان این ملت نهیب زد که مبادا در مورد ایرانیها دچار تحلیل‌های نادرست شوند.

 مردم درآن روزها ثابت کردند که نباید دست کم گرفته شوند. ممکن است برای مدتی عزت، اعتبار سرمایه های انسانی و مادی خود را در معرض سوء مدیریت ها و سوء رفتارها ببینند و بابزرگ منشی سکوت کنند و فرصت اصلاح بدهند اما این سکوت به معنی بی تفاوتی و انفعال نیست. به معنی متورم شدن طمع دشمنان و امکان دخالت در سرنوشت این ملت نیز  نمی باشد بلکه از سر فهم و شعور آنان است که هر ویرانی را باید به حکمتی و تدبیری آباد کرد. مردم در آن روزها باصدای بلند اعلام کردند که ای دولتمردان عزت و اعتبار جهانی بایسته و شایسته ما است هرکلام و هر اقدام شما باید به جای جسارت، دشمنان را به فروتنی درمقابل ما وادارد اتهامات ماجراجویی و جنگ طلبی در ساحت ما راه ندارد. ما همه یک ملتیم، علی‌رغم تنوع قومی و مذهبی هیچ تیغ انشقاقی را بر نمی تابیم. با هم هستیم و باهم خواهیم بود؛ ما همواره به جان و مال همدیگر چون ناموس خویش نگریسته ایم و اخباری چون اختلاس، ویژه‌خواری، رانت خواری غرور ملی ما را می خراشد و کام‌ ما را به شدت تلخ می کند خداوند ما را به تنوع و کثرت نعمتهایش نواخته و او رفاه ،آسایش ، امنیت و آرامش و حیات طیبه برای ما پسندیده است و از اتلاف نعمتها ، تخریب محیط زیست ، آشفتگی، رواج بزه، و زندان های متراکم و رنج ما آزرده خاطر می شود. بنابراین ما خواستار تغییریم؛ تغییر از جنس اصلاح از جنس اعتدال و از جنسی که خدا را خشنود و ما را رستگار سازد.

اقدامات دولت محترم به خصوص در زمینه سیاست خارجی و سیاست اقتصادی مورد تقدیر است و مورد پشتیبانی ملت اما جناب آقای دکتر روحانی و دستیارانشان نیک می دانند که تحول در شیوه های مدیریتی در جای جای شهرها و روستاهای این مملکت نیز از خواسته‌های مردم بوده است.

 هردولتی کارگزارانی دارد که بیش از همه باید همگام با او و توانمند در اجرای سیاست‌های او باشند.

 مردم گفتمان و برنامه روحانی را برگزیدند گزینش خویش را نیز حماسی به نمایش گذاشتند و منتظر به ثمر نشستن شکوفه‌های آن هستند. اما متاسفانه رویه‌ها و شیوه های معمول مدیریت در شهرها گاهی شادی آن حماسه رابر لب مردم می خشکاند. دولت محترم قبل از هرچیز باید نمایندگان عالی خود در شهرها را متناسب با گفتمان تدبیر و امید و اعتدال منسوب نمایند تعلل، مسامحه و تساهل در این مورد و گاهی سپردن این مهم به کسانی که نه در گذشته و نه در حال حاضر اعتقادی به برنامه دولت ندارند و درآینده هم قرار نیست پاسخگوی عملکرد دولت باشند بی توجهی به پیام 24 خرداد بوده و تداوم خسارت‌های دوره قبل را به دنبال خواهد داشت.

نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی عنایت داشته باشند که نمایندگی و بردوش کشیدن مسئولیت وکالت مردم آزمونی بزرگ است که سربلند بیرون آمدن از آن باعث عزت و غفران الهی و شکست در آن خفت و خشم الهی را به دنبال خواهد داشت.

 ارتباط و پیوند مداوم با همه اقشار مردم، صداقت، استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران، دلسوزی برای رفع گرفتاری‌های مردم بی تفاوت نبودن در مقابل رانت خواری ها در سطح ملی و منطقه ای و محصور نبودن در پیله کسانی که خودرایی و خودخواهی و اسیر نفس بودن خود را بارها به اثبات رسانده اند و دلسوزی برای انقلاب، نظام، دین و دنیای مردم از بدیهیات این راه خطیر است. برای سربلند بیرون آمدن از این آزمون از خدای بزرگ استمداد بجویید کار دولت را به دولت واگذارید و بر توده مردم تکیه کنید مبادا که مصلحت و رضایت اقلیت خاص را بر منافع  عامه مردم ترجیح دهید. این اقلیت به درد دین و دنیای شما نمی خورند.

 آنگاه که باد موافق به سمت دیگر بوزد آنها را نیز با خود خواهد برد. مردم هم که به هیچ کس وثیقه مادام العمر
نداده‌اند.

 از استاندار محترم خراسان جنوبی نیز خواستاریم که در انتصاب فرمانداران معتقد و همسو بادولت تدبیر و امید تعجیل

 

 

فرمایند. نمایندگان دولت قبلی متناسب با همان دولت بوده اند و عملکردشان را با همان رویه تنظیم کرده بودند تداوم وضع موجود فرصت سوزی است و گذشت زمان اگر همراه با بی عملی باشد چیزی را عوض نخواهد کرد ما فقط حامل پیام مردم هستیم حتی اگر لازم باشد پیام مردم را حضورا در مرکز استان و یا در تهران تقدیم دولت مردان نماییم.

در خاتمه از مردم شریف منطقه که باهوشمندی، درایت و متانت حماسه 24 خرداد را آفریدند و صفحه ای زرین بر تاریخ این مرز و بوم ثبت کردند و همچنان پشتیبانی خویش را علی‌رغم ناملایمات و کمبودها از دولت تدبیر و امید دریغ نمی‌کنند. برای چندمین بار سپاسگزاری کرده و مراتب تواضع و امتنان خود را فآآفآفتقدیم آنان میداریم و خاضعانه خواستار حضور مداوم مردم در صحنه و پشتیبانی، حمایت و هدایت دولت مردان می باشیم.

ما در کنار ملت پیشتاز این گفتمان بوده ایم و در حراست  از آن احساس تکلیف می کنیم.

روسا و اعضای ستادهای انتخاباتی و حامیان دکتر روحانی در استان خراسان جنوبی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا