یزدفردا :تفت: اولین امام جمعه شهر تفت  درگذشت .

به گزارش یزدفردا : حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس نوربالا اولین امام جمعه شهر تفت در سن 97 سالگی دعوت حق را لبیک گفته و دار فانی را وداع گفت.

 حجت الاسلام و المسلمین نوربالا متولد سال 1295 در شهرستان تفت است.

وی تحصیلات کلاسیک خود را در تفت به پایان رسانده و سپس به نجف اشرف جهت ادامه تحصیل سفر کرد و به مدت 8 سال درمحضر اساتید حوزه علمیه نجف تحصیل نمود.

در طی این 8 سال دروس فقه، اصول، رسائل و مکاسب را آموخت وی از محضر اساتیدی چون حضرت امام خمینی(ره) به مدت 8 ماه و حجج الاسلام حسین تهرانی، علی اصغر اراکی و حاج سیدمحمد محلاتی استفاده برده است .

فرماندار تفت  ارتحال عالم مجاهد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس نوربالا را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، " ابوالقاسم دهقان" در این پیام آورده است:

 العلما   باقون  ما بقی  الدهر ؛  اعیانهم مفقوده   و  امثالهم  فی  قلوب  موجوده

  خبر ارتحال عالم مجاهد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس نوربالا(رحمت الله علیه)، اولین امام جمعه فقید شهر تفت، موجب تاثر و تالم عمیق اینجانب گردید. بی شك خدمات ارزشمند و ماندگار آن مجاهد نستوه و روحانی مبارز در دوران شكوفایی انقلاب اسلامی ایران در عرصه های گوناگون به ویژه در جبهه فرهنگی و اقامه نماز جمعه و جماعات هرگز از یاد و خاطره مردم قدرشناس تفت پاك نخواهد شد و اجر عظیم آن نزد خداوند متعال مأجور است.

ایشان چراغی فروزان در مسیر ارشاد و ترویج  ارزشهای  اسلام ناب محمدی(ص)   بود  كه  با روحیه ای سرشار از صفا و نجابت و خیرخواهی، سرمایه گرانبهای عمر پر بركت و شریف خویش را همواره در مسیر به خدمت رسانی به مردم بویژه محرومان و مستضعفان مصروف داشت.

اینجانب این ضایعه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و همچنین به بیت مکرم آن سالک راه حق و مردم شریف و ولایتمدار تفت، صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای ایشان رحمت و علو درجات را از درگاه حضرت دوست مسئلت می نمایم.  

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا