شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد روز یکشنبه طی مراسمی با حضور معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل و راه اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، شورا هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد طبق ماده یک بند 7 ماده 5 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران با هدف گسترش فرهنگ بیمه در جامعه و افزایش ضریب نفوذ آن، هماهنگی و وحدت رویه بین بیمه گران و تعامل با مسوولان استان، اتخاذ تصمیمات واحد و هماهنگی در ارائه خدمات بیمه ای   تشکیل و راه اندازی شد..

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد  در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در مراسم آغاز فعالیت شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد و معرفی رییس این شورا با بیان اینکه این مراسم به دعوت سازمان برگزار شد؛  بر هماهنگی بیشتر تیم اقتصادی استان شامل بیمه ها، بانک ها، گمرک ، بورس، امور مالیاتی و اموال تملیکی تاکید کرد و اظهار داشت: همچنین هماهنگی بیمه های دولتی و خصوصی موجب رشد و توسعه اقتصادی و رونق بیمه در استان خواهد شد.

" مراد علی میر " حمایت خود را از بیمه ها اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 17 نوع بیمه  از جمله ایران، آسیا،  دانا، البرز، معلم ، توسعه ، پارسیان، کارآفرین ، سینا، دی ، ملت ، سامان ، نوین، پارسارگاد و کوثر در استان یزد فعالیت دارند وتعدادی نیز در شرف راه اندازی است.

وی همچنین بر حرکت در مسیر توسعه صنعت بیمه در استان تاکید کرد و اظهار امیدواری نمود با تشکیل شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان، گام های اساسی در راستای اهداف و وظایف محوله برداشته شود.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استاندار یزد نیز  در این  مراسم  با اشاره به وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی در یزد، روند فعالیت های اقتصادی استان را خوب ارزیابی نمود و گفت: با توجه به وجود ظرفیت های مناسب اقتصادی و صنعتی استان، بیمه ها می توانند جایگاه مناسبی در این عرصه داشته باشند.

" عباسعلی رضایی" با بیان اینکه بیمه ها می توانند در حوزه خدمات نیز وارد شده و خدمات خود را ارائه دهند بر توجه بخش های مختلف از جمله کشاورزی به بیمه و تحت پوشش قرار دادن محصولات خود  تاکید کرد.

وی تشکیل و راه اندازی شورای هماهنگی بیمه ها در استان را گامی اساسی برای گسترش این صنعت برشمرد و خواستار گسترش فرهنگ بیمه در جامعه شد و تصریح کرد: بحث آموزش باید مورد توجه قرار گیرد تا مردم با مزایای بیمه آشنایی بیشتری پیدا کنند .

وی ضرورت گسترش بیمه های زندگی را یادآور شد و اظهار امیدواری نمود: شرکت های بیمه در راستای خدمت رسانی به مردم و گسترش خدمات در بخش های سرمایه گذاری، عمر و رفاه اجتماعی، حمایت از تولید، جبران خسارات حوادث طبیعی و راهکارهای پیشگیری از حوادث تصادفات گام های اساسی تر بردارند.

رییس کل دادگستری استان یزد هم به بحث در خصوص راهکارهای توسعه صنعت بیمه پرداخت و گفت: آشنایی  آحاد جامعه با انواع بیمه ها که آن را در سبد هزینه ای خود قرار دهند از جمله این راهکارها است.

" غلامحسین حیدری " افزود: همچنین انجام تبلیغات، فرهنگ سازی و راه اندازی بانک اطلاعاتی در این زمینه موثر است و با این کار می توان  صنعت بیمه را توسعه داد.

رییس پلیس راهور استان یزد هم با بیان اینکه دومین علت مرگ و میر مربوط به تصادفات است بر فرهنگ سازی در زمینه گسترش بیمه تاکید کرد و گفت: شرکت های بیمه،  بخشی از هزینه های خود  را صرف فرهنگ سازی کنند تا میزان تصادفات کاهش یابد.

سرهنگ امامی افزود: اگر این کار صورت گیرد؛ میزان پرداختی های بیمه ها بابت خسارت ناشی از تصادفات به مراتب کاهش خواهد یافت.

وی تعامل بین بیمه ها و راهنمایی و رانندگی را خواستار شد و گفت: باید با اجرایی نمودن قوانین بیمه و راهنمایی و رانندگی، زمینه گسترش فرهنگ بیمه و کاهش تصادفات را فراهم آورد.

رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد هم ضریب نفوذ بیمه در استان یزد در حال حاضر را 67/2 درصد بیان کرد و گفت: این رقم در سطح کشور 5/1 و در جهان هفت درصد است.

" حسنعلی طالعی " افزود: باید با اطلاع رسانی، تبلیغات و تنوع در ارائه خدمات بیمه، این ضریب را افزایش داد و این کار در دستور کار شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد قرار دارد و امیدواریم با مشارکت شرکت های بیمه و دستگاههای مرتبط به اهداف مورد نظر برسیم.

در این مراسم " حسنعلی طالعی " به عنوان نخستین رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان یزد معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا