در جلسه اي با حضور مسئولين كانون بازنشستگان كشوري استان يزد و سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان، بر لزوم بهره گيري از تجارب پيش كسوتان و تعامل و همكاري متقابل تاكيد شد.

انعقاد تفاهم نامه همكاري متقابل بين سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد و كانون بازنشستگان كشوري استان

در جلسه اي با حضور مسئولين كانون بازنشستگان كشوري استان يزد و سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان، بر لزوم بهره گيري از تجارب پيش كسوتان و تعامل و همكاري متقابل تاكيد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان در سخناني ضمن معرفي اجمالي سازمان و بيان وظايف و فعاليت هاي آن، از بازنشستگان به عنوان ذخايري غني و هدايتگراني بي بديل ياد كرد و افزود: حضور فعال بازنشستگان و پيش كسوتان در جامعه و بهره مندي از تجارب باارزش آنان راهگشاي مسير پيشرفت جامعه خواهد بود. محمدرضا ملك ثابت لزوم برنامه ريزي صحيح و اصولي در بهره مندي از سوابق درخشان و گذشته پرافتخار پيش كسوتان را متذكر شد و گفت: واحد آرشيو شفاهي سازمان، آمادگي كامل دارد تا با اين عزيزان به صحبت بنشيند و گفته ها و نصايح و همچنين تجارب و خاطرات آنان را به تصوير بكشاند تا چراغ راهي براي حركت در مسير پيشرفت و تعالي ايران باشد.

رئيس كانون بازنشستگان استان هم در سخناني ضمن تشكر از فعاليت هاي ارزنده سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، همكاري متقابل و تعامل بيشتر را خواستار شد. سيد حسين قوام الديني، پيشرفت امور را در گرو مشورت و بهره مندي از آگاهان و بزرگان جامعه دانست و افزود: بازنشستگان در طول سالها خدمت و فعاليت، تجربيات گرانسنگي در كوله بار خود دارند كه بايستي از اين گنجينه ارزشمند، بهره كافي را برد. وي حركت عظيم فرهنگي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد در مصاحبه با پيش كسوتان را ستود و آن را باقيات صالحه اي براي آيندگان دانست.

در اين جلسه مقرر گرديد واحد آرشيو شفاهي سازمان اسناد با همكاري كانون بازنشستگان، از پيشكسوتان و بازنشستگان در استوديو اسناد ملي مصاحبه كند و تجارب و خاطرات ارزشمند آن ها را ضبط و ثبت نمايد.

شايان ذكر است واحد آرشيو شفاهي سازمان اسناد تاكنون تعداد زيادي مصاحبه با پيشكسوتان و بازنشستگان انجام داده واز اين عزيزان در سلسله نشست هاي يزدشناسي دعوت و استفاده نموده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا