در پي بروز مشكلات مكاني و مسائل پيش آمده در سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد كه رسانه هاي گروهي استان را نيز به واكنش واداشته است، كارشناسان مديريت بحران استانداري يزد از ساختمان و قسمت هاي مختلف اين سازمان بازديد كردند.

یزدفردا :در پي بروز مشكلات مكاني و مسائل پيش آمده در سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد كه رسانه هاي گروهي استان را نيز به واكنش واداشته است، كارشناسان مديريت بحران استانداري يزد از ساختمان و قسمت هاي مختلف اين سازمان بازديد كردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد در اين ديدار، رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد ضمن بيان فعاليت ها و برنامه هاي سازمان به تشريح عملكرد رو به افزايش آن پرداخت. محمدرضا ملك ثابت با ابراز تشكر از حضور و پيگيري كارشناسان مديريت بحران استانداري، تلاش در جهت رفع موانع و مشكلات پيش روي سازمان اسناد ملي يزد را نشانه علاقه به فرهنگ و تاريخ كهن اين ديار دانست. وي گنجينه اسناد ملي استان را از ذخاير غني و منابع سرشار علمي و تاريخي يزد معرفي كرد و همت و جديت مسئولين را در جهت حفظ و انتقال مفاهيم بلند آن به نسل جديد خواستار شد.

ملك ثابت، ناامني هاي اخير بوجود آمده در سازمان از سوي گروهي سارق را تهديدي جدي براي ميراث بجامانده نياكان دانست و افزود: چنانچه اقدامي عاجل در جهت ايمن سازي و برطرف شدن موانع پيش رو برداشته نشود نتيجه اي جز پشيماني به دنبال نخواهد داشت.

دهقاني و صادقيان، كارشناسان مديريت بحران استان ضمن بازديد از بخش هاي مختلف و آشنايي با فعاليت هاي علمي و فرهنگي سازمان، ابراز اميدواري كردند كه در راه حفظ و صيانت از فرهنگ غني يزد و تاريخ درخشان آن، از هيچ كوششي دريغ نورزند.

كارشناسان مديريت بحران استانداري، ساختمان قديمي و بافت فرسوده خانه لاري ها را، از لحاظ ايمني ضعيف دانسته و بر انتقال سريع اسناد تاريخي استان به مكان مستحكم تر تاكيد نمودند.

شايان ذكر است در چندروز اخير پس از تلاش نافرجام گروهي سارق و رسانه اي شدن اين موضوع و همچنين پيگيري هاي متعدد اين سازمان مبني بر جابجايي محل استقرار سازمان به مكاني امن تر و سهل الوصول براي اداريان و دانشگاهيان، واكنش هايي از سوي مسئولين و مخاطبان در اين زمينه صورت گرفت كه نهايتاً حضور كارشناسان مديريت بحران استانداري در سازمان را باعث شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا