رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق از کاهش ۱۰ درصدی موارد سالک وهپاتیت نسبت به یکسال گذشته خبرداد و افزود: در یک سال گذشته ۳ مورد سالک و ۷ مورد هپاتیت گزارش شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق از کاهش ۱۰ درصدی موارد سالک وهپاتیت نسبت به یکسال گذشته خبرداد و افزود:  در یک سال گذشته ۳ مورد سالک و ۷ مورد هپاتیت گزارش شده است.

   دکتر سید محمد جواد میرجلیلی ضمن اشاره به گزارش عملکرد شبکه بهداشت و درمان بافق طی یکسال گذشته  اظهارداشت: کلنگ زنی ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال از جمله اقداماتی است که از محل اعتبارات دانشگاه، فرمانداری، شرکت سنگ آهن مرکزی احداث خواهد شد.

وی تعمیر، بهسازی و تجهیز مرکز بهداشتی درمانی مبارکه با اعتبار به مبلغ ۳۲۰ میلیون ریال، ساخت موتور خانه شوفاژ وخرید تجهیزات جهت مرکز بهداشتی درمانی بساب با مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بخشداری و دانشگاه، تعمیر اساسی خانه‌های بهداشت شیطور، برکوئیه – باجگان و تجهیزات آن به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، خرید کامپیو‌تر و لب تاب جهت کلیه مراکز و خانه‌های بهداشت با اعتبار مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال در خصوص طرح پزشک خانواده شهری و روستایی از مهمترین اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته برشمرد و عنوان داشت: خرید یک دستگاه آمبولانس و پراید جهت مرکز کوشک از محل اعتبارات دانشگاه و شورای اسلامی و دهیاری کوشک، خرید اتوکلاو نوع B جهت مراکز درمانی به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه، راه اندازی سیستم درآمد جهت مراکز درمانی و آزمایشگاه به مبلغ ۸۰ میلیون ریال ، تعمیرات اساسی و تجهیزات منزل پزشک بساب با اعتبار ۵۰ میلیون ریال و خرید دو دستگاه یونیت دندانپزشکی جهت مراکز بهداشتی درمانی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه از دیگر فعالیت های انجام شده در این شبکه بهداشت و درمان بوده است.

دکتر میرجلیلی با اشاره به معدوم سازی  یک تن و 200 کیلوگرم مقدار مواد غذایی فاسد شدنی که در طی یکسال گذشته تصریح کرد: طی یک سال گذشته 2 هزار و 583 بازدید‌ از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی توسط کار‌شناسان بهداشت صورت گرفت.

معرفی 51 خاطی به دادگاه و تعزیرات حکومتی

وی کمک به بهسازی سرویسهای بهداشت و آبخوری 13 مدرسه مروج سلامت، ساخت پارکینگ جهت مراکز بهداشتی درمانی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال را از دیگر فعالیت های انجام شده در این شبکه بهداشت و درمان دانست و افزود: در مجموع تعداد 51 مورد از  افراد خاطی به دادگاه و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق در ادامه انجام معاینات ادواری شرکت‌های فسفات، سنگ آهن میشدوان؛ کارخانجات تعمیرات دیزل، ایستگاه راه آهن به تعداد ۶۳۶ مورد، 174 بازرسی مشترک با اداره کار؛ رفاه و تامین اجتماعی جهت بررسی مشاغل سخت و زیان آور، انجام 140 مورد معاینات اولیه جهت اشتغال و صدور دفترچه تامین اجتماعی و 160 مورد بازرسی از کارگاهها و معادن شهرستان را از دیگر فعالیت های انجام شده در این مرکز ذکر کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق از کاهش ۱۰ درصدی موارد سالک وهپاتیت نسبت به یکسال گذشته خبرداد و افزود:  در یک سال گذشته ۳ مورد سالک و ۷ مورد هپاتیت گزارش شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا