"دکتر محمدعلی عبداله زاده" نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی به اجلاس روحانیت طبسی سراسر کشور، نقش روحانیت را در فرهنگ سازی شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" بسیار موثر برشمرد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: هجدهمین اجلاس سراسری روحانیت طبسی، روزهای 19 و 20 شهریورماه 1391 در شهر کرمان برگزار می شود.

"دکتر محمدعلی عبداله زاده" نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی به اجلاس روحانیت طبسی سراسر کشور، نقش روحانیت را در فرهنگ سازی شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" بسیار موثر برشمرد.

متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

اگر روحانیون نبودند، ما الان از اسلام اطلاعی  نداشتیم     «  امام خمینی ( ره ) »

حوزه های علمیه اسلامی بخصوص شیعی  بزرگترین پایگاه اسلامی در طول تاریخ اسلام مهمترین مهد پرورش پاسداران اسلام بوده و خواهد بود.

 اگر امام خمینی ( ره) می فرمایند اگر روحانیون نبودند ما الان از اسلام اطلاعی نداشتیم از عمق یک واقعیت اطلاع می دهند و بهترین دلیل بر ارائه چنین امری ارائه تاریخ زندگی و شرح حال علمای بزرگ حوزه ها می باشند، که ضمنا تحلیلی نیز از تحول و تطور علمی و چگونگی حفظ و گسترش علوم اسلامی را در بر دارند.

این احوال نگاری گذشته از نشان دادن یک کمیت بی نظیر در کاوش علمی زوایای یک مکتب خاص به نام اسلام جنبه سازندگی روحی نیرومندی دارد که ناشی از تجسم مکتب مورد نظر می باشد.

شاید از بزرگترین افتخارات شیعیان این است که تمام فرق و مذاهب مسلمین و غیر مسلمین در مقابل شخصیت علمی علمای شیعه سر تعظیم فرود آوره و در وصف آنان اظهار عجز نموده اند.

ما را بسی افتخار است که بزرگانمان زبان زد خاص و عام بوده و مورد احترام و تفقد بیش از حد دانشمندان بوده اند و به فرمایش مقام معظم رهبری روحانیت نهادی برخاسته از متن اسلام و ارائه دهنده رسالت رسولان الهی در امر هدایت خلق به سوی الله است.

امروز سیاست گزاری روحانی می تواند مملکت را به خود کفایی و استقلال و شکوفایی سوق دهد و طلاب به عنوان سردمداران و علمداران فرهنگ و فرهنگ سازی نظام اسلامی باید این احساس مسولیت را داشته باشند که به خاطر اقتدار اقتصـادی نظام اسلامـی شعـار امسال را بهتـــــر فهمیده، درباره آن تحقیق بیشتری کرده، از آن حمایت بیشتر نموده و آنرا به صورت متمرکزتر تبلیغ و فرهنگ سازی نمایند.

رجاء واثق دارم که این گردهمائی که با تلاش و هدایت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای مهاجریان امام جمعه محترم، محبوب و معزز شهرستان طبس برگزار گردیده موجبات وحدت اقشار مختلف به ویژه مرد شریف و ولایی شهرستان طبس را فراهم خواهد نمود.

 

                                                                  دکتر  محمدعلی عبداله زاده

                               نماینده مردم شریف شهرستانهای طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا