نفس برگزاری اجلاس در تهران به رغم همه فشارهای گسترده بین المللی بر ایران برای ناتوانی کار، آن هم بصورت گسترده و جامع و با برنامه ریزی دقیق و بهره برداری از زمان، یک موفقیت برای ایران است.

ابرکوه- لیلا پورزارع زاده- خبرنگار یزد فردا- امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: هفته گذشته نظام اسلامی یکی از طلایی ترین لحظات سیاسی خود را در برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها به عنوان نقطه ی عطف سیاسی انقلاب اسلامی ، پشت سر گذاشت.

حجت الاسلام حسینی افزود: هرچند که خفاشان شب پرست غربی منکر روز روشن هم می شوند اما انکار موفقیت های کشورمان در برپای این اجلاس به لحاظ حضور چشم گیر بیش از دو سوم از رده های مختلفِ کشورهای جهان در تهران ، انکار فضاحت آمیز است ،چون چیزی را انکار می کنند که مهمانان به چشم دیدند.

وی همچنین اظهار داشت: نفس برگزاری اجلاس در تهران به رغم همه فشارهای گسترده بین المللی بر ایران برای ناتوانی کار، آن هم بصورت گسترده و جامع و با برنامه ریزی دقیق و بهره برداری از زمان، یک موفقیت برای ایران است.

وی یادآور شد: نفس حضور بالای سران کشورهای مهم عضو جنبش ، به عنوان کمیّت به رغم همه وسوسه ها و القای ابهام و تردید افکنی ها از ناحیه امپریالیسم و صهیونیسم بین الملل برای آنان و برای منصرف کردن سران،یک موفقیت است. ونفس توانمندی در ایجاد هماهنگی بین سلائق شرکت کنندگان در اجلاس درباره مسائل بین المللی یک موفقیت است .چرا که مستندات گویای آن است که مثلث شوم آمریکا و انگلیس و اسرائیل با تک تک این کشورها در جهت منصرف کردن سران کشورها  به رغم سرسپردگی تعدادی با هدف منزوی کردن ایران، رایزنی های بسیاری کردند اما سرانجام ناکام ماندند .این اگر پیروزی سیاسی برای کشور ما نیست ، چه می تواند باشد؟ آیا شرکت بیش از 250 نفر از تیم اقتصادی هند به همراه سران سیاسی آن کشور به رغم فشار زیاد آمریکا برای شرکت نکردن هند در این اجلاس، پیامی جز سرشکستگی برای آمریکا داشت؟

وی افزود: همین فشار بر رئیس جمهور تازه به میدان آمده مصر هم بود اما حضور این دو کشور به عنوان موسسان جنبش عدم تعهد در57 سال قبل، اهمیت خاص خود را داشت.

وی اظهار داشت: مگر محتوای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی اجلاس ، بویژه پیام جان بخش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای  و حمایت صریح از حق طلبان فلسطین ، ارائه خط مشی صحیح به جریا معارضان در سوریه ، تاکید بر ضرورت ماندن حکومت دمشق و حل مشکل سوریه بدون دخالت خارجی و بیان ظلم و بی عدالتی آمریکا و غرب، آن هم در جمع کسانی که بسیاری از آنها  بی وضو اسم آمریکا را نمی برند، چه معنا و مفهومی جز پیروزی سیاسی می تواند داشته باشد؟

وی گفت: نفس ندادن نقطه ی ضعف تبلیغاتی به بوقهای تبلیغاتی غرب و بالا بودن ضریب امنیت اجلاس که اسباب تعجب بسیاری از سران در ناهمگونی شنیده ها با دیده ها شد ، جای تقدیر از مسولان را دارد.

حسینی تصریح کرد: گرچه در بیان موضع ضد سوری مرسی ، لازم بود سران ایران با وی رایزنی می کردند تا نگویند که اجلاس تهران نتوانست درباره سوریه به توافق جمعی بر سر یک راه حل روشن برسد اما وقتی با نگرش جامع به قضیه نگاه می کنیم متوجه می شویم که این اجلاس حداقل دو هفته ایران را کانون رسانه های خبری جهانی قرار داد و موجب تسریع در فروپاشی هیمنه غرب شد.

وی یادآور شد:  محتوای نشست، تیرهای سهمگینی بود که به سمت آمریکا و غرب شلیک شد و بویژه اینکه در زمان سخنان هجمه آفرین مقام معظم رهبری ،هیچکس اجلاس را ترک نکرد ، این امر موجب یاس و ناکامی دشمن را فراهم کرد. به طوریکه ناچار به اذعان شدند که عزم جهانی برای برخورد با ایران وجود ندارد و صهیونیست ها توانستند بصورت شفاف جایگاه بین المللی خود و ایران را ارزشیابی کنند که آیا ایران منزوی است یا آنان؟ اگر نظام سلطه دست از سر ملت ها بردارد معلوم می شود که در افکار عمومی جهان و حتی مردم اسرائیل، به ترتیب رهبران اسرائیل و آمریکا و انگلیس منفور ترین موجودات در نزد مردم جهان هستند .

وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری امام گونه و حساب شده است . ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، اجلاس سران عدم تعهد را برای ایران به عنوان نمایش اقتدار وشکوه و عظمت نظام اسلامی دانستند و فرمودند که دشمنان ملت ایران با حماقت خود این اجلاس را یک جنگ دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران تبدیل کردند که نتیجه آن شکست مفتضحانه آنان  بود و برگزاری موفقیت اجلاس تهران نمونه ای از شرایط مهیا وآماده نظام فکری است که ایران اسلامی به دنیا ارائه کرد و منشا شکوه و عظمت ایران در اجلاس غیر متعهدها ، همان تفکر حضرت امام (ره) بود  که امام راحل این تفکر بنیادین را در کشور بوجود آوردند و پرورش دادند تا رویش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: متعاقب اجلاس تهران ،عصبانیت آمریکا و اسرائیل و غرب از موفقیت اجلاس تهران  و توطئه آفرینی ها جهت بی اثر کردن نتایج اجلاس، نشست امنیتی  آمریکا ، اسرائیل وعربستان در ترکیه که همزمان با اجلاس تهران انجام گرفت و حکومت منافق ترکیه میزبانی این کفار را داشت و این نشست شش ساعت طول کشید و تماس هایی هم با قطر و پاریس برای کمک گرفته شد و مقرر شد تکفیری های سعودی بر تعداد مزدوران تروریست خود در سوریه بیفزایند و عربستان و لیبی و یمن  و پاکستان برای کمک های مالی با تروریستها همکاری کنند و عربستان تسلیحات نظامی از اسرائیل خریداری می کند و از طریق ترکیه به سوریه قاچاق می کند . همینطور این بدخواهان در نشست ترکیه توافق کردند که با بمباران نقاط مختلف سوریه و ربودن شهروندان سوری و کشتار و قتل عام آنان و انجام عملیات جاسوسی از آوارگان و پناهندگان سوری به ترکیه و انجام اقدامات بمب گذاری در بغداد و دیگر نقاط عراق ، دولت عراق را مجبور به گرفتن موضع مخالف سوریه نمایند و سرانجام اقدامات تروریستی را به عرصه لبنان بکشند و پایگاه های سرّی برای عملیات نظامی علیه حزب الله و همکاری با اسرائیل برای تجاوز آینده  به لبنان داشته باشند.

وی اظهار داشت : این توطئه های خیانت بار در حالیست که ملک عبدالله مجدداً زیر تیغ جراحی و در آستانه مرگ است و در عربستان حالت فوق العاده اعلام شده است و و ضعیت منطقه را آمریکاییان در جهت منافع غرب و آمریکا، با نگرانی و حساسیت دنبال می کنند.

وی یادآور شد: 17 شهریور ، سالروز کشتار مردم بی دفاع تهران در میدان ژاله است که رژیم شاه برای مقابله با موج پرخروش ، قهرآمیز و انقلابی ملت ایران ، دیوانه وار مردم را در تظاهراتشان علیه رژیم به خاک و خون کشید و کوس رسوایی خود را به صدا در آورد.

وی همچنین افزود: 21شهریور ، سالروز حمله از پیش طراحی شده به برج های دوقلوی 110 طبقه ای در آمریکا و سرآغاز بهانه جویی حکومت واشنگتن در مقابله جویی با جهان اسلام به بهانه مبارزه با تروریسم است و آمریکایی ها سعی کردند ازاین جریان به نفع خود بهره برداری کنند و خود را پرچمدار دمکراسی و مخالفین خود را جبهه تروریست نامیدند و بهانه ای برای جنگ با عراق و افغانستان با هدف محاصره لحظه به لحظه ایران را تراشیدند و لکن به لطف خدا با این اقدام غرقابی برای خود ساختند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا