کارشناس تغذیه مرکزتحقیقات دیابت یزد توصیه کرد: از بازسازی ظروف تفلون، جدا خودداری کنید چراکه نوع ماده مصرفی و نحوه کار مورد تایید وزارت بهداشت نیست

ناهید برخورداری در گفت و گو با خبرنگار وب دا یزد در خصوص نحوه استفاده از ظروف تفلونی اظهارنمود: ظرف‌هایی با روکش نچسب، از پرطرفدار‌ترین ظرف‌های پخت‌وپز هستند زیرا می‌توان با آن‌ها بدون روغن یا با کمترین میزان روغن و روی حرارت کم یا متوسط آشپزی کرد.

 وی با بیان این که مشکل ظروف تفلونی این است که روکش آن‌ها به سرعت از بین می‌رود افزود: این روکش نسبت به ضربه بسیار حساس بوده و ضربه‌های قاشق یا چاقو می‌تواند به آن آسیب برساند.

برخوردای تصریح کرد: اگر ظروف تفلون آسیب ببیند، مواد سمی و ذرات مسموم‌کننده آزاد می‌کند و غذایی که در آن پخت می‌شود، مضر خواهد بود.

این کارشناس تغذیه عنوان داشت: یکی از مواد سرطان زای موجود در ظروف تفلون، در موش سرطان های کبد، پانکراس، سینه را یجاد می‌کند. بر همین اساس می‌توان احتمال داد که استفاده دراز مدت از این ظروف و مواجهه زیاد با این ماده در انسان نیز چنین اثرات سوئی داشته باشد.

برخورداری ادامه میدهد:از سوی دیگر تحقیقات علمی ثابت کرده است که هر چه سن ظروف، کمتر، یا به عبارتی ظرف، نو‌تر باشد، در صورتی که حرارت زیادی به ظرف خالی داده شود، تاثیرات سوء آن بیشتر است.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد: نکته مهم دیگر هنگام استفاده از ظروف تفلون این است که باید از بازسازی ظروف تفلون، جدا خودداری کرد، چون نوع ماده مصرفی و نحوه کار مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا