آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ميبد با اشاره به برگزاري موفقيت آميز شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ايران گفت : امروز بعد از جنگ ، با اقدامات فراواني كه ملت بزرگ ما انجام داده است از همه كانالهاي خطر عبور كرده ايم و بعنوان قدرتي بزرگ ، در مسير علم و دانش و پيشرفت ، درجايگاه ممتاز هستيم .

به گزارش یزدفردا به نقل از میبد آدینه ، امام جمعه ميبد با بيان اينكه اين جايگاه مهم به سادگي به دست نيامده است تصريح كرد : آنچه كه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد خودش را نشان داد ؛ حاصل رنج گروه هاي فراوان درطول تاريخ ما و بركت خون شهداء و تلاش ملت بزرگ ما بود .

خطيب جمعه ميبد خاطرنشان كرد : امروز دشنان ، اين امواج رو به جلو و عظمت گفتمان انقلاب اسلامي را در دنيا ديده اند و نتايجي از آن را در جنگ 33 روزه و در حوادث ديگر لمس كرده اند و وارد ميدان مبارزه بزگي شده اند .

آیت الله اعرافي با بيان اينكه دشمنان در تلاش اند گفتمان الهي و اسلامي كه مبتني بر اسلام و معارف بلند اهل بيت (علیهم السلام ) است را تضعيف كنند؛  ايجاد الگوهاي مقابل الگوهاي انقلاب اسلامي در كشورهاي منطقه و راه انداختن جنگ هاي مرزي ، قومي و مذهبي و شيعه و سني ، ايران هراسي ، و شكستن مقاومت ، قدرت نرم و عظمت انقلاب اسلامي را از نقشه هاي امريكا و انگليس در متفرق كردن امت اسلام بيان كرد و افزود : ملتي كه هزاران شهيد داده و پاي اسلام و ارزشهاي اسلام ايستاده است هرگز در برابر چنين فشارهايي تسليم نخواهد شد .

 

مسائل سوریه :

 

خطيب جمعه ميبد با اشاره به شرايط فعلي در سوريه و مدعيان تغيير در سوريه هم گفت : در سوريه سه گروه مدعي تغييراند : گروه اول آمريكا و اسرائيل و كشورهاي غربي هستند كه خير مقاومت و اسلام را نمي خواهند .

امام جمعه ميبد گروه دوم را دولت هاي منطقه و در صف مقدم آنها دولت پادشاهي ستم كار،بي دمكراسي ، بي انتخابات و عاري از هر نوع آزادي گروه هاي بزرگ و آزادي زنان را طنز بزرگ روز گار بيان كرد و افزود : چگونه كشوري كه بيش از 200 سال تمام منابع كشورش در اختيار تنها چند هزار شاهزاده است مدعي تغيير در سوريه است .

وي گروه هاي معارض داخل سوريه را گروه سوم مدعيان تغيير در سوريه بيان كرد و افزود : اين گروهها با دريافت سلاح از خارج و توسل به ترور و راه انداختن جنگ هاي مذهبي به نا آرامي در سوريه دامن مي زنند تا پل فشار روي اسرائيل را خراب كنند ، حزب الله را از بين ببرند و قدرت ايران را تضعيف كنند .

آیت الله اعرافي در ادامه تصريح كرد:  ملت هاي منطقه اشتباه نكنند ؛ امريكا در روز مبادا به نجات آنها برنمي خيزد .

امام جمعه ميبد با بيان اينكه انقلاب اسلامي درطول اين سالها به نفع آنها عمل كرده است تاكيد كرد : همه ملت هاي اسلامي همراه اسلام و آرمانهاي اسلامي شوند و مقابل اسرائيل بايستند .

 
اميدواريم ملت ما امروز هم مانند دوران جنگ كه مقاومت كردند و به پيروزي رسيدند با طراحي اقتصاد مقاومتي ، صبوري و تلاش مضاعف و رونق اقتصادي و گام برداشتن در مسيرعلم ، صرفه جويي و مقاومت درعرصه خارجي از اين مرحله عبور كنند .
 

خطيب جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود گفت : اميدواريم ملت ما امروز هم مانند دوران جنگ كه مقاومت كردند و به پيروزي رسيدند با طراحي اقتصاد مقاومتي ، صبوري و تلاش مضاعف و رونق اقتصادي و گام برداشتن در مسيرعلم ، صرفه جويي و مقاومت درعرصه خارجي از اين مرحله عبور كنند .

شهادت امام صادق (ع) :

 

آیت الله اعرافي در ادامه پيشاپيش شهادت ششمين خورشيد فروزان كهکشان ولايت و امامت حضرت امام صادق عليه السلام را تسليت گفت و افزود : از اين امام بزرگ 40 هزار حديث بعنوان مهمترين ميراث شيعه براي ما باقي مانده است و به دست عالمان ديني و بزرگان ما رسيده است و هزاران شاگرد در كلاس پرفيض و محضر اين امام عزيز تربيت شده اند .

امام جمعه ميبد با اشاره به نقش محوري و بسيار ممتاز و درخشان امام صادق (ع) درحفظ مواريث اسلام و انتقال ارزشهاي مكتب اهل بيت و گسترش معارف اهل بيت گفت : اگر در تاريخ اسلام امام باقر و امام صادق ( ع ) و ميراث علمي و فرهنگي شان را برداريد همه امت اسلام كم مي آورد و تشيع از بسياري از معارف تهي مي شود .

وي در ادامه بر برگزاي مراسم عزاداري پر رونق ، پرداختن ائمه جماعات درمساجد و تكايا و در منبرها به فضائل و معارف امام صادق (ع)  تاكيد كرد .

 

گرامي داشت شهداء 17 شهريور:

 

آیت الله اعرافي شهادت شهيد مدني و مرحوم آيت الله طالقاني را تسليت گفت و ياد و خاطره شهداي 17 شهريور را هم گرامي داشت .

امام جمعه  ميبد گفت : 17 شهريور يادآو  واقعه عظيم و بي نظير مقاومت بزرگ تهران و ملت ايران در برابر دشمنان اسلام و رژيم ستم شاهي پهلوي بود كه منجربه شهادت جمعي از مردم شد.

 

سالگرد مرحوم آيت الله اعرافي امام جمعه فقيد ميبد :

 

 
مرحوم آيت الله اعرافي  داراي شخصيتي ممتاز و بي نظيري بود و در ارادت ، تهجد ، ذكر و توجه به خدا و زهد و تقوا از چهره هاي كم نظير و فضائل فراوان بود .
 

 

آیت الله اعرافي در ادامه از برگزاري سالگرد مرحوم آيت الله اعرافي همزمان با روز شهادت امام صادق (ع) خبر داد و با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي اين عالم جليل القدر گفت : مرحوم آيت الله اعرافي  داراي شخصيتي ممتاز و بي نظيري بود و در ارادت ، تهجد ، ذكر و توجه به خدا و زهد و تقوا از چهره هاي كم نظير و فضائل فراوان بود .

امام جمعه ميبد گفت : مرحوم آيت الله اعرافي امام جمعه فقيد ميبد درعرصه سياست پيشگام انقلاب در استان و آغازگر انقلاب در ميبد و پيشاهنگ پيشرفت و رشد فكري و فرهنگي و عمراني در ميبد بود كه حق بزرگي برگردن همه ما دارد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا