یزدفردا :صبح امروز 5پروژه شهرداری اردکان با حضور امام جمعه،نماینده مجلس،فرماندار،شهردار،اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مسئولین شهرستان اردکان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .


     به گزارش یزدفردا به نقل از  روابط عمومی فرمانداری اردکان شهردار اردکان در حاشیه این افتتاحات که بمناسبت اعیاد خجسته شعبانیه صورت گرفت با تبریک پیشاپیش ولادت امام زمان (عج)گفت: برای افتتاح این طرح ها در مجموع مبلغ 8میلیارد و 100میلیون ریال از اعتبارات عمرانی شهرداری اردکان هزینه شده است ؛که در مورد پروژه های میراثی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراه بوده است .


     "محمد علی مروتی"با اشاره به نیاز شهرستان اردکان به توسعه زیرساختهای ترافیکی واحداث خیابان افزود:امروز شاهد افتتاح پروژه خیابان سید الشهدا به طول 2کیلومتر و عرض 18متر بودیم که عملیات اجرایی ان شامل خاکبرداری ،خاکریزی و زیرسازی،نصب سنگ جدول و آسفالت مسیربمدت6ماه با اعتباری بالغ بر 4میلیارد ریال اتمام و با هدف تحقق طرح جامع شهری و ایجاد دسترسی مناسب به کاربریهای منطقه در محل حدفاصل میدان چادرملو تا کارخانه سید الشهدا ساخته و مورد استفاده قرار گرفت .


     وی افتتاح پروژه میدان شهدا به وسعت 700متر مربع را نیز که درمسیر ساخت زیرگذر تخریب ومورد بازسازی کامل و تغیرات ترافیکی واقع گردید را از دیگر طرح های ضروری برای زیباسازی و تجهیز مبلمان شهری دانست و گفت:عملیات اجرایی این میدان شامل دیوار چینی،اجرای بتن سبک،پوکه ریزی کف،کف سازی باسنگ تراورتن ،احداث آبنما ونصب المان مرکز میدان بوده که با صرف هزینه یک میلیاردی ظرف مدت 2ماه آماده شده است .


     شهردار اردکان همچنین با مد نظر قرار دادن ضرورت حفظ و احیای ابنیه تاریخی بعنوان میراث فرهنگی گفت:3پروژه مرمت و بازسازی کامل بازارچه مزرعه سیف،آب انبار صدر مزرعه سیف و آب انبار شهریار شریف آباد در ادامه توسعه مرمت بافت تاریخی انجام گرفت که برای تکمیل بازارچه حاج میرزا هادی واقع در محله مزرعه سیف با مساحت4000متر مربع با مشارکت میراث فرهنگی و هیات امنای بازارچه مبلغ 2میلیارد و 400میلیون ریال و برای بهسازی آب انبار مزرعه سیف به مساحت 500متر مربع مبلغ 300میلیون ریال با همکاری میراث فرهنگی هزینه شده و برای تکمیل آب انبار شهریار واقع در شریف آباد نیز که وسعت آن 550متر مربع می باشد مبلغ 300میلیون ریال باهمکاری میراث فرهنگی صرف گردیده است .


     گفتنی است ساخت بازار هفتگی جنت آباد،پروژه دیگری بود که کلنگ ان امروز به دست مسئولین به زمین خورد . این بازاردر فضایی به وسعت 4هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 100میلیون تومان ساخته خواهد شد .


     همزمان با افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها عملیات ساخت بوستان جوان محله دیلم ،پیاده رو سازی و توسعه خیابان دیلم وساخت بوستان امام هادی واقع در شهرک هفتاد دستگاه بصورت رسمی آغاز شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا