کاظم فرهمند:

سهم کشاورزی از درآمد اجرای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده است


کاظم فرهمند با انتقاد از پرداخت نشدن سهم بخش صنعت و کشاورزی از درآمدهای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، افزود: متأسفانه با وجود این که دولت اجرای این قانون را آغاز کرده است، اما هنوز آمار دقیقی درباره میزان پرداخت به بخش کشاورزی وجود ندارد.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 30 درصد از درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون باید برای حمایت از بخش صنعت و کشاورزی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: سهم بخش صنعت و کشاورزی حدود 6 هزار میلیارد تومان است که قرار بوده حدود 60 درصد آن به بخش صنعت و 40 درصد آن هم به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کند، اما هنوز هیچ آمار دقیقی درباره پرداخت سهم این بخش‌ها به مجلس نرسیده و اطلاعات نمایندگان هم نشان می‌دهد پرداخت‌ها به این بخش ناچیز بوده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: مبلغی که برای پرداخت به بخش کشاورزی در نظر گرفته شده برای حمایت از شاغلان در این بخش است که در نتیجه اجرای قانون هدفمندی، هزینه‌های آنان افزایش پیدا کرده است و به همین علت دولت باید در پرداخت سهم صنعت و کشاورزی با دقت بیشتری عمل کند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا