استاندار یزد پیش از ظهر پنج شنبه 30 دی ماه در نشست منطقه‌ای مثلث طلایی گردشگری کشور گفت: در استان یزد همۀ دستگاه‌ها هماهنگ و در حوزۀ گردشگری نیز همراه هستند و توجه به میراث فرهنگی و گردشگری از سیاست‌ها و اولویتهای اصلی استان است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، دومین نشست منطقه‌ای مثلث طلایی گردشگری کشور با حضور استاندار یزد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگانی از جامعۀ هتل‌داران و اتاق بازرگانی استان‌های یزد، اصفهان و فارس در سالن جلسات اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست که با هدف هم‌اندیشی منطقه‌ای برای توسعۀ گردشگری کشور و حضور پُررنگ استان‌های یزد، اصفهان و فارس در عرصۀ گردشگری جهانی برگزار شده است، بیان کرد: توجه به گردشگری و حضور گردشگران از درایت و تدبیر حکایت دارد و باید این ظرفیت اقتصادی کشور که به دلایل مختلف دستخوش تغییراتی شده است، رونق یابد.
«سیدمحمد میرمحمدی» با اشاره‌ای به جاذبه‌های گردشگری ایران به‌ویژه استان‌ یزد، افزود: گردشگری طبیعی و گردشگری تاریخی برای گردشگران ارزشمند است که سه استان اصفهان، فارس و یزد از آنها برخوردار هستند و زیرساخت‌های گردشگری از جمله فرودگاه، جاده‌های دو بانده و خطوط بین‌راهی آنها فرآهم و در حال تقویت است.
میرمحمدی با بیان اینکه توجه به میراث فرهنگی و گردشگری از سیاست‌های اصلی استان است و اولویت‌های استان یزد در حوزۀ گردشگری تأمین زیرساخت‌ها، تأمین امنیت گردشگران و اسکان آنان می باشد، گفت: در استان یزد همۀ دستگاه‌ها هماهنگ و در حوزه گردشگری نیز همراه هستند و سیاست‌های استان در این حوزه مشخص است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود افزود: گردشگری یکی از محورهای هشت‌گانه اولویت‌های استان یزد است، مثلث گردشگری نیز کمک بسیاری به هم‌افزایی استانی و تلاش برای رفع موانع خواهد کرد و استان یزد نیز در این خصوص و برای توسعۀ گردشگری کشور با دیگر استان‌ها همراه است.
گفتنی است در این نشست گزارشی از مثلث طلایی گردشگری کشور مطرح و بیان شد ایران گنجایش بیشتری در مقایسه با سهم جهانی در توسعۀ گردشگری دارد که لازم است سه استان یزد، اصفهان و فارس که از استان‌های مطرح گردشگری کشور هستند برای تقویت گردشگری کشور تکاپو کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا