دیشب برای چهارمین بار فرماندارمیبد به همراه جمعی از مسئولین این شهرستان پای درد و دل‌های مردم نشستند و در فضایی صمیمی به دغدغه‌های مردم پاسخ دادند.
 

یزدفردا- به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این نشست که با استقبال کم‌نظیر مردم فهیم و قدرشناس میبد در بیت العباس برگزار شد؛ فرماندار میبد همدلی مردم با مسئولین را مهم‌ترین راه توسعه و آبادانی دانست و گفت: به حمدالله مشارکت خیرین میبد در حوزه‌های مختلف ازجمله آموزش‌وپرورش و بهداشت و درمان و اخیراً در میراث فرهنگی و ورزش، آثار و برکات زیادی داشته است.

حسین فلاح گفت: امروز با پی گیری‌های مسئولین و در صدر آن امام‌جمعه و نماینده و فرماندار، اعتبارات ویژه‌ای برای مسیر ندوشن، ورزنه، تخصیص‌ یافته، فاضلاب شهری از افتخارات ماست که کلید خورده و هرسال یکصد کیلومتر قرار است اجرا شود، مشکل فولاد که سال‌ها در بلاتکلیفی بود در حال رفع شدن است و یکی از شیک‌ترین موزه های کشور در شهرستان میبد در حال احداث است.

فلاح خاطرنشان کرد: امروز به همت توجه مسئولین و مشارکت مردم، زیلو به‌عنوان هنر صنعت منحصربه‌ فرد میبد، در آستانه ملی وجهانی شدن است و بیش از 200 دار زیلو در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز 1200 لیتر در ثانیه از سفره‌های زیرزمینی میبد برای مصرف در حوزه‌های کشاورزی، شرب و بهداشت، آب بیرون کشیده می‌شود که تنها 120 لیتر آن در صنایع مصرف می‌شود تصریح کرد: این روند در درازمدت موجب نشست و فرورفتگی‌های زمین خواهد شد.

فرماندارمیبد گفت: درحالی‌که با اجرای فاضلاب شهری میبد ما بخش زیادی از آب موردنیاز صنایع به‌ویژه صنایع پاک و فضای سبز را تأمین خواهیم کرد.

فلاح همچنین، در کنار همه گام‌های برداشته‌شده به آسیب‌های اجتماعی هم پرداخت و گفت: باوجود برنامه‌های فرهنگی و مشاوره، طلاق همچنان یکی از آسیب‌های جدی است که خانواده‌های ما را تهدید می‌کند.

در میانه این نشست، شهردار، رئیس اداره برق، جانشین فرمانده انتظامی، رئیس راهور، اداره ورزش و جوانان با قرار گرفتن در پشت تریبون، به سؤالات مردم در حوزه خود پاسخ دادند.

مردم در این نشست ضمن قدردانی از حرکت‌های کم‌نظیر مسئولین به‌ویژه فرماندار در پیشرفت و تعالی شهر خواسته‌هایی نیز داشتند.

ازجمله خواسته‌های مردم، حل مشکل ترافیک و کاهش تصادفات، رسیدگی به مشکلات معابر و آسفالت محلات، رفع موانع و آزادسازی، برقراری هرچه بیشتر امنیت، افزایش برنامه‌های فرهنگی و زمینه‌سازی فضاهای پویایی و نشاط عمومی، تعیین حریم شهر و پاسخگویی شفاف مسئولین بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا