پدر علم بیابان شناسی ایران در همایش روز جهانی هوای پاک در بافق گفت: به هیچ وجه نمی توان اقلیم آب و هوایی کشور را تغییر داد و تنها روش حل مشکل کم آبی موجود به ویژه در استان یزد، صرفه جویی در مصرف می باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همایش روز جهانی هوای پاک با حضور پرفسور کردوانی، سرپرست فرمانداری و بخشدار مرکزی بافق،اعضای شورای اسلامی، شهردار و جمعی از دوستداران طبیعت و محیط زیست، توسط شهرداری و انجمن همگامان طبیعت سبز گلبو بافق در سالن همایش کمال الدین وحشی بافقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

پدر علم بیابان شناسی ایران در این همایش با بیان بحران کم آبی در کشور گفت: به هیچ عنوان نمی شود آب و هوای ایران را تغییر داد و در این زمینه در دولت های مختلف پیشنهادهایی ارائه دادند که همگی از طرف من با دلایل روشن رد شد.

پروفسور پرویز کردوانی افزود: کم آبی یکی از بحران‌هایی است که علاوه بر ایران کشور‌های زیادی را در خاورمیانه به دلیل نداشتن منابع آبی کافی گرفتار کرده است .

این جغرافیا شناس مشهور کشورمان افزود: این بحران تاکنون پیامد هایی از جمله خشک شدن دریاچه ارومیه،زاینده رود،صدها تالاب و مهاجرت مردم به شهر های بزرگ را به دنبال داشته است .

وی با پیش بینی این موضوع که ۵۰ سال دیگر منابع آب های زیر زمینی تمام می شود بر صرفه جویی در مصرف این مایه حیاتی تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه در شهرها برای حل بحران آب هیچ کاری انجام نداده اند و شهرهای بزرگ دارند به روند قبلی ساخت و ساز خود ادامه می دهند.

استاد برجسته ایران و جهان در خصوص مهم ترین راهکار برای برای صرفه جویی در زمینه های آبی بیان داشت: فراهم شدن امکانات، آگاهی و فرهنگ سازی و مدیریت مصرف برای کشاورزی، صنعت و شهر را از اولویت های صرفه جویی دانست.

پرفسور پرویز کردوانی در پایان توصیه هایی برای عملکرد و بازتاب بهتر فضای سبز پیشگیری از آلودگیها، مشکلات ناشی از کم آبی و خشکسالی در سطح شهرها بیان کرد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا