استاندار یزد پیش از ظهر چهارشنبه 29 دی ماه در نشست شورای عالی ورزش استان با بیان اینکه مسئلۀ ورزش به ویژه ورزش همگانی مسئلۀ حیاتی جامعه است، تاکید کرد: ورزش زمینۀ شادابی مردم را فراهم می‌کند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای عالی ورزش استان با حضور «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «رقیه کرمانیان» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری، «مسعود شریعتی» مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست گفت: مسئلۀ ورزش به ویژه ورزش همگانی بسیار حیاتی برای جامعه می باشد و با توجه به اینکه عقل سالم در بدن سالم است و بالاترین سرمایه در هر کشوری سرمایه انسانی است، ضرورت نشاط و شادابی اجتماعی نیز غیرقابل انکار است.
«سیدمحمد میرمحمدی» با اشاره به اینکه برخی افراد خود به بعضی مسائل دامن می‌زنند، بیان کرد: اینکه می‌گوییم یزدی‌ها کم تحرّک‌ترین مردم کشور هستند از جمله این موارد است و این ادعا با هیچ‌یک از شاخص‌های استان یزد همخوانی ندارد؛ به عنوان نمونه مردم یزد سختکوش‌ترین مردم کشور هستند یا یزد استان کارگری است پس چگونه می‌تواند کم‌تحرک‌ترین استان باشد؟
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان باید در مورد حساس کردن جامعه در زمینه مسائل جسمی و سلامت جسمانی یک برنامه هدفمند تدوین کند که برنامه باشد نه حرف زیرا اگر برنامه باشد، هر تغییر و تحولی هم رخ دهد، برنامه قطعا اجرایی می‌شود.
میرمحمدی بر تسهیل در امر ورزش تاکید کرد و افزود: باید به این نکته نیز توجه داشت که بسیاری از ورزش‌ها نیاز به استادیوم و سالن ورزشی ندارد و انجام نرمش‌های ورزشی نیاز به هیچ هزینه، سالن و امکاناتی ندارد و همّت مردم و جوانان را می‌طلبد که اگر آنها را به پرداختن به ورزش حساس کنیم، خود به خود انجام خواهد شد.
رئیس شورای عالی ورزش استان گفت: باید از کارهای ساده‌تر شروع کنیم تا نشاط به جامعه بازگردد حتی دور هم‌نشینی‌ها نیز بسیار نشاط آور است و شادابی و تقویت روحی و روانی فرد و جامعه را به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: انگیزه دادن و حساس کردن مردم، نمایش دادن برنامه‌های ورزشی و کمک به استمرار و تداوم آن نیز اثرگذار است و لازم است این برنامه‌ها برای همه گروه‌های سنی و شغلی انجام و تعریف شود.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه نباید همه برنامه‌ها را در مسائل اداری متمرکز کنیم،‌ ادامه داد: کار باید به طور منظم انجام شود در حالی که در برخی حوزه‌ها از جمله ورزش کارمندان و مردم، برنامه‌ها یا اجرا نشده یا به نحو شایسته جدّی گرفته نشده است.
میرمحمدی در مورد فراهم نمودن زیرساخت‌های ورزش همگانی در استان گفت: زیرساخت‌های ورزشی را باید مدنظر قرار دهیم و برای رفع نیازها در این حوزه لازم است برنامه‌ای مدوّن ارائه شود تا بتوانیم در سطح استان یک کار ماندگار انجام دهیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود در مورد دستور کار نشست شورای عالی ورزش که برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال ساحلی در استان یزد بود نیز تاکید کرد: در برگزاری برنامه‌های ورزشی بین‌المللی تلاش نمائید همراه با تیم‌های ورزشی، گردشگران خارجی را هم وارد استان کنید.

ضرورت توجه به فعالیتهای ورزشی بانوان استان


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری نیز در این نشست گفت: کم تحرکی و عدم توجه به ورزش در بین مردم می‌تواند زمینه گسترش بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر در سطح جامعه را افزایش دهد، همانطور که درحال حاضر نیز شاهد گسترش این بیماری‌ها هستیم.
«رقیه کرمانیان» ادامه داد: با توجه به اینکه بانوان بخش قابل توجهی از جامعه و همچنین کارمندان دستگاه‌ها را تشکیل می‌دهند، لازم است که به تحرک و ورزش آنها هم توجه ویژه‌ای انجام شود.
کرمانیان با تاکید بر اینکه امکانات ورزشی ویژه بانوان در استان یزد کم است، بیان کرد: لازم است در راستای ارتقای شاخص سلامتی بانوان استان، امکانات ورزشی لازم برای این قشر از جامعه فراهم شود.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا